• 0

Investeringsaftrek

Ik lees al een tijd dit forum, zeer leerzaam. Nu heb ik zelf een vraag.

 

Ik heb samen met mijn vriendin en een ander stelletje een VOF. We zijn dus met vieren. Mijn vriendin en de andere dame werken fulltime in de VOF en voldoen aan het urencriterium. Ik en de andere man werken parttime in de VOF. Inkomstenverdeling is : de 2 vrouwen ieders 35%, de 2 mannen ieders 15%.

 

We hebben nu plannen om een loods te bouwen. Waarbij we natuurlijk vol gebruik willen maken van de investeringsaftrek. Maar we kunnen mijn inziens dus maar gedeeltelijk (2x35%=70%)gebruik maken van de investeringsaftrek, omdat niet iedereen voldoet aan het urencriterium.

 

Mijn vraag: Mogen de twee vrouwen een nieuwe VOF oprichten. Waarbij de loods binnen deze VOF gaat vallen en waarbij de loods verhuurd gaat worden aan de “oude VOF”?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het urencriterium is niet relevant voor de invulling van het begrip onderneming. Je kunt prima een onderneming drijven zonder aan het urencriterium te voldoen. Slechts voor enkele faciliteiten is het urencriterium van belang, de investeringsaftrek valt daar niet onder.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Op uw vraag "Mogen de twee vrouwen een nieuwe VOF oprichten. Waarbij de loods binnen deze VOF gaat vallen en waarbij de loods verhuurd gaat worden aan de “oude VOF?" werd nog geen antwoord gegeven.

 

Voor zover ik het begrijp, nemen de drie vennoten als natuurlijke persoon deel aan de " oude VOF". Een nieuwe VOF oprichten door de dames kan wel, maar u moet zich afvragen wat het nut van die extra VOF is. Deze extra VOF biedt bijvoorbeeld geen extra bescherming tegen schuldeisers vanuit de oude VOF, omdat u allemaal als natuurlijk persoon deelneemt aan de oude VOF.

 

 

 

 

KapitaalMeester

Gaston Hendriks MFP FFP

Link naar reactie
  • 0

Op uw vraag "Mogen de twee vrouwen een nieuwe VOF oprichten. Waarbij de loods binnen deze VOF gaat vallen en waarbij de loods verhuurd gaat worden aan de “oude VOF?" werd nog geen antwoord gegeven.

 

TS wilde de 2 vrouwen een nieuwe vof laten oprichten, om zo in aanmerking te komen voor volledige investeringsaftrek. Uit de voorgaande antwoorden bleek dat het oprichten van een nieuwe vof niet nodig was voor het in aanmerking komen voor volledige investeringsaftrek. Daardoor was die vraag niet langer relevant en hoefde dus niet meer beantwoord te worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.