• 0

Site wordt nauwelijks gevonden in Google

Aanbevolen berichten

  • 0

Je wordt dus wel degelijk gevonden, maar niet op de woorden die 'jij' wil. Tja, daar gaat toch een hoop tijd in zitten

ben ik bang. Heb je ook de juist H1 tags verwerkt met de woorden waarop je gevonden wil worden? Tevens moet je

op je homepage, de tekst optimaliseren voor het keyword/de keyworden waarop je gevonden wil worden. Maak

die dikker in je tekst, maak er een internet link van etc. Zoek eens wat meer op ON PAGE SEO, via Google, zou

je een hoop moeten vertellen ;)

 

Het dik gedrukt maken van sleutelwoorden en het maken van links van teksten op je website hebben nauwelijks tot geen invloed op je SEO. Wel belangrijk is dat de links naar jouw website/landing-page de (anchor) tekst hebben die jij wilt - dus dat het sleutelwoord in de tekst staat waar de link onder valt.

 

Daar ben ik het simpelweg niet geheel met je over eens. OnPaze optimization heeft sneller resultaat dan linkbuilding en de tags, tags en zijn daar zeker belangrijke onderdelen van. Ik zeg niet dat je of

niet belangrijker is, maar ik zou niet zeggen dat ze nauwelijks gevolgen hebben.

 

On-page optimization is de basis. Natuurlijk heeft het dan dus een sneller resultaat bij dit soort markten waar geen competitie is. Daar zijn we het volgens mij over eens.

 

Wanneer het komt tot het gebruiken van specifieke opmaak tags en interne verwijzingen echter niet. Ik zeg dat het niet tot nauwelijks effect heeft en dit baseer ik op mijn eigen ervaring. Ik heb tal van websites gemaakt met low- en high-content, waarbij het aanpassen van de opmaak van de tekst geen effect heeft gehad op mijn ranking.

 

Het kan helpen, dat klopt, maar vooral bij zo'n low-content site als deze lijkt het mij niet verstandig. Het gaat al gauw lijken op spam en daarmee bereik je juist het tegenovergestelde effect. Het gebruiksgemak van de klant kan er alleen maar mee worden geschaad, terwijl het de rankings niet positief beïnvloed.

 

Ook de meningen van de SEO experts zijn in deze veranderd aangezien zij zeggen dat de opmaak van tekst veel minder uit maakt dan het vroeger deed. Maar goed, je kunt het gebruiken. Ik doe het alleen niet, tenzij het gebruiksgemak ervan omhoog gaat.

 

PS: Je website is off-line; ik dacht ik zeg het even.

 

Link naar reactie
  • 0

Je wordt dus wel degelijk gevonden, maar niet op de woorden die 'jij' wil. Tja, daar gaat toch een hoop tijd in zitten

ben ik bang. Heb je ook de juist H1 tags verwerkt met de woorden waarop je gevonden wil worden? Tevens moet je

op je homepage, de tekst optimaliseren voor het keyword/de keyworden waarop je gevonden wil worden. Maak

die dikker in je tekst, maak er een internet link van etc. Zoek eens wat meer op ON PAGE SEO, via Google, zou

je een hoop moeten vertellen ;)

 

Het dik gedrukt maken van sleutelwoorden en het maken van links van teksten op je website hebben nauwelijks tot geen invloed op je SEO. Wel belangrijk is dat de links naar jouw website/landing-page de (anchor) tekst hebben die jij wilt - dus dat het sleutelwoord in de tekst staat waar de link onder valt.

 

Daar ben ik het simpelweg niet geheel met je over eens. OnPaze optimization heeft sneller resultaat dan linkbuilding en de tags, tags en zijn daar zeker belangrijke onderdelen van. Ik zeg niet dat je of

niet belangrijker is, maar ik zou niet zeggen dat ze nauwelijks gevolgen hebben.

 

On-page optimization is de basis. Natuurlijk heeft het dan dus een sneller resultaat bij dit soort markten waar geen competitie is. Daar zijn we het volgens mij over eens.

 

Wanneer het komt tot het gebruiken van specifieke opmaak tags en interne verwijzingen echter niet. Ik zeg dat het niet tot nauwelijks effect heeft en dit baseer ik op mijn eigen ervaring. Ik heb tal van websites gemaakt met low- en high-content, waarbij het aanpassen van de opmaak van de tekst geen effect heeft gehad op mijn ranking.

 

Het kan helpen, dat klopt, maar vooral bij zo'n low-content site als deze lijkt het mij niet verstandig. Het gaat al gauw lijken op spam en daarmee bereik je juist het tegenovergestelde effect. Het gebruiksgemak van de klant kan er alleen maar mee worden geschaad, terwijl het de rankings niet positief beïnvloed.

 

Ook de meningen van de SEO experts zijn in deze veranderd aangezien zij zeggen dat de opmaak van tekst veel minder uit maakt dan het vroeger deed. Maar goed, je kunt het gebruiken. Ik doe het alleen niet, tenzij het gebruiksgemak ervan omhoog gaat.

 

PS: Je website is off-line; ik dacht ik zeg het even.

 

Hoi,

 

Bedankt voor alle tips. Ik begrijp vanuit deze reactie dat je het beste geen Bold etc kunt gebruiken?

 

Bij mij werkt mijn website gewoon overigens

 

Link naar reactie
  • 0

Even kort:

 

Je laat toch nog veel onsite SEO liggen: je H1 tags bevatten 'nietzeggende' informatie, 'welkom bij Insyte', 'diensten van insyte', 'service aan huis', etc...

 

Ieder bedrijf heeft diensten of producten, maar benoem ze dan ook! Niet van die algemene, nietzeggende kreten, maar produkt en/of dienst en doelgroep melden in de titels, pagina namen, etc...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Even kort:

 

Je laat toch nog veel onsite SEO liggen: je H1 tags bevatten 'nietzeggende' informatie, 'welkom bij Insyte', 'diensten van insyte', 'service aan huis', etc...

 

Ieder bedrijf heeft diensten of producten, maar benoem ze dan ook! Niet van die algemene, nietzeggende kreten, maar produkt en/of dienst en doelgroep melden in de titels, pagina namen, etc...

 

Ik vind het lastig om te kiezen welke H1 tags ik moet gebruiken, heb je misschien een tip/idee? 'PC hulp thuis' bijv?

Link naar reactie
  • 0

Als je het echt goed wilt doen, maak je daarvoor een zoekwoorden plan. Dat verzin je niet in vijf minuten, daar moet je echt even goed voor gaan zitten en flink brainstormen. Tenminste, zo doe ik dat bij mijn klanten.

Je bepaalt zelf welke zoekwoorden je denkt dat belangrijk zijn voor je site. Dit moeten de woorden zijn die jij denkt dat je klanten gebruiken om in zoekmachines te zoeken naar jouw diensten/produkten.

 

De allerbelangrijkste zet je bovenaan en vervolgens 'vertak' je de zoekwoorden.

Dit plan kun je dan over je site 'leggen' met de belangrijkste op de index pagina de takken als de onderliggende pagina's van je site.

Deze zoekwoorden verwerk je in de titel van de pagina, de URL, H1 en H2 tags (wellicht H3), de teksten en in Meta Description en Meta Keywords.

 

De belangrijkste gebruik je ook voor de tekst links die je her en der achterlaat op het internet. Nu heb je een rechtstreekse link naar je site opgenomen, maar als je er nou een tekst overheen zet met de belangrijkste zoekwoorden dan koppelt Google die mooi aan je site.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

3. Mijn teksten zijn deze zo een beetje op orde?

Ik zou daar nog wel een keer naar kijken. Wat dingen die me bijvoorbeeld opvallen op je homepage:

 

- je bent op 1 januari j.l. begonnen, dan zou ik niet zeggen dat je een "inmiddels vertrouwde eenmanszaak" bent

- "computer en Apple" komt een beetje vreemd over, alsof een Apple geen computer is

- ben je echt uniek met full-service pakketten?

- voor jouw klanten lijkt het me niet relevant dat je een student bent, dat zou ik dus niet melden, of in elk geval niet in de eerste alinea

- "Telefonie" en "Internet" vind ik nog wel passen bij computerhulp, maar wat moet ik me in dat kader voorstellen bij "TV"?

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels mijn site radicaal veranderd, en nu zakelijk en particulier gedeelte aangemaakt. Ik word nu erg goed gevonden met termen zoals 'computerh_lp nuen3n' en 'pc h2lp nuen3n' of 'systeembeh3er nuen3n' (verander het even anders wordt dit topic geindexeerd).

 

Teksten SEO vriendelijk gemaakt, titels, headers allemaal in orde nu...nog 1 laatste controle? Hier in dit topic staan trouwens echt waardevolle tips en sta op nummer 1 met verschillende zoekwoorden nu...!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook dat beginkeuze scherm laten vallen en gewoon gelijk naar de hoofdpagina van je site gaan.

 

En hoe zou men het verschil moeten zien tussen zakelijk en particulier?

 

Als je eenmaal voor particulier of zakelijk hebt gekozen staat er netjes rechts bovenin zakelijk of particulier. Als je deze 2 woorden met een mooi icoontje ervoor kan laten opvallen zou ik de begin keuze scherm laten vervallen.

Link naar reactie
  • 0

Ik mis toch enkele essentiele dingen op de website om goed te scoren. Kies een 4-tal zoekwoorden waar je graag op gevonden wilt worden en investeer hier jou tijd in.

 

Enkele opmerken van mijn kant:

De META TITLE op de voorpagina is cryptisch en kan bijvoorbeeld aangevuld worden met bijvoorbeeld voor particulier en zakelijk!

Per pagina kun je de META TITLE en META DESCIPTION opnieuw invoeren wat echt betrekking heeft op dit pagina. Je kunt bijvoorbeeld op de intropagina van particulieren kiezen als beschrijving:

'Computerhulp aan huis in de omgeving van Eindhoven voor particulieren'

Ook de description kan dan bijvoorbeeld zijn:

'Wij kunnen uw computer of laptop beveiligen, aansluiten op een netwerk of reparen en merkonafhankelijk'

 

Juist op deze termen zoekt Google als eerste, waarna de tekstuele inhoud als secundair wordt geindexeerd. Ga hier dus echt even voor zitten. De titel en description zijn aan maximale lengte gebonden. Zoek hier even op internet voor de regels.

 

Als ik op de pagina particulier ben verwacht ik dat ik rechts kan klikken, maar dat is niet zo. Juist deze termen zijn weer interessant om door te linken, desnoods naar het kopje diensten.

 

Ook kan ik nog eindeloos doorgaan over 'linkbuilding', maar als je deze term eens in Google intikt kom je al enorm veel informatie tegen.

Link naar reactie
  • 0

Enkele opmerken van mijn kant:

De META TITLE op de voorpagina is cryptisch en kan bijvoorbeeld aangevuld worden met bijvoorbeeld voor particulier en zakelijk!

Per pagina kun je de META TITLE en META DESCIPTION opnieuw invoeren wat echt betrekking heeft op dit pagina.

...

Juist op deze termen zoekt Google als eerste, waarna de tekstuele inhoud als secundair wordt geindexeerd. Ga hier dus echt even voor zitten. De titel en description zijn aan maximale lengte gebonden. Zoek hier even op internet voor de regels.

 

Je beweert dat Google de meta desc belangrijker vindt dan de echte inhoud op de pagina? Slecht advies!

De meta desc gebruikt Google hoogstens voor het weergeven van een korte omschrijving in de organische zoekresultaten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Radeoxx,

 

Ik heb een website, staat al een tijdje online en een paar keer aangepast. Heb veel dingen op internet opgezocht en dit proberen aan te passen, dus bijv. headers, sitemap, header tags, header description etc, maar wordt nog steeds helemaal niet gevonden in Google.

Typ je keywords in google en voila... je staat gewoon op 1.

 

groet,

 

pewede

Link naar reactie
  • 0

Hallo Radeoxx,

 

....., maar wordt nog steeds helemaal niet gevonden in Google.

 

Typ je keywords in google en voila... je staat gewoon op 1.

 

 

Dat is ook niet zo gek want Radeoxx schreef dit op 6 januari. Kennelijk zijn deacties om zoekresultaten te verbeteren succesvol :)

Link naar reactie
  • 0

Ter lering voor anderen post ik hier even wat ik allemaal heb gedaan en wat ik nog aan het overwegen ben.

 

 

Ik word steeds beter gevonden via google. Zo heb ik onlangs ook mijn URL's aangepast, dus ipv:

 

site/particulier/welkom.html

staat er nu:

site/trefwoord/trefwoord-trefwoord-trefwoord.html

 

Kijk maar eens op mijn site. Ik vermeld de trefwoorden liever niet, gezien het feit dat HL nogal hoog in de rankings bij google terugkomt en die dus niet boven mijn site moet uitkomen ;D.

 

 

Ook heb ik de tekst herschreven, relevante titels bedacht, een goede meta description bedacht per pagina etc. Ik word op bijv 'comput3r hulp nuenen' weergegeven op positie 1 in de organische resultaten. Dit is natuurlijk prima, maar ik wil dat dit graag (ook) zo is voor de regio Eindhoven e.o.

 

Wat ik nu aan het overwegen ben: het compleet laten herschrijven van mijn website in SEO-vreindelijke taal. Dus dan worden een aantal keywords (automatiser1ng of syst3embeheer) er vaak in verwerkt. In combinatie met het eventueel opnieuw benoemen van de pagina's (trefwoorden laten terugkomen) en dezelfde trefwoorden laten terugkomen in mijn titel denk ik dat een hoge positie zeker haalbaar is!

 

Het herschrijven van de site kost zo'n 3,5 cent per woord, dus ik schat op max € 80 voor de gehele site. Hoe denken jullie hierover? Zelf doen of toch over laten aan een professional?

Link naar reactie
  • 0

Het is voor een groot gedeelte logisch nadenken. Er zijn heel veel artikelen te vinden deze onderwerpen maar je moet je er wel goed in gaan verdiepen. Zolang je de investering er maar uithaalt, toch?

 

Heb je inmiddels al omzet kunnen genereren naarmate je beter vindbaar bent?

 

Zeker. Maar het is nog niet voldoende. Ik adverteer nu daarnaast ook met Adwords en dat gaat ook goed.

Link naar reactie
  • 0

Radeoxx,

 

In het topic staat al heel wat waar je je voordeel mee kan doen. Maar als ik je site bekijk, dan zie ik nog wel wat mogelijkheden:

 

Eerst een waarschuwing: je bent nog volop bezig om je site te veranderen, vooral ook om de categorieën en paginatitels aan te passen. Je doet dit op je live-site, de site die nu volop wordt bezocht door zoekrobots en bezoekers. Er worden nu dus pagina's geïndexeerd en gebookmarked die straks niet meer bestaan. Het advies is simpel: probeer zaken uit op een testserver maar niet gedachteloos op je echte site. En als je dan nu en straks dan toch url's wilt veranderen, zorg dan voor goede 301-redirects en een 404 pagina (= page not found pagina). Even googelen voor wat dit betekent... ;-)

 

Je richt je nu heel erg op het trekken van gericht bezoek. Heel goed. In de volgende fase moet je echt richten op de conversie optimalisatie van je website. Je moet per pagina gaan bedenken wat je wilt dat jouw bezoekers doen op je site. Meestal zal dit een vorm van lead generation zijn: mensen moeten je bellen of mailen voor een kennismaking of afspraak. Die gewenste acties staan er nu wel maar volstrekt onopvallend. Je call to action, de door jouw gewenste actie, moet er gewoon uitspringen. Maak hier pakkende links of buttons van.

 

Ik heb trouwens wel moeite met je opdeling in zakelijk en particulier en dan vooral in de onduidelijkheid tussen de beide markten. Omdat je content vrijwel identiek is, heb ik telkens problemen om me te orienteren. Zit ik op zakelijk of particulier? Misschien moet je voor een van beide subsites een andere kleur kiezen - of je voegt de boel toch samen...

 

Ander pijnpunt wat mij betreft: die grote pictogrammen rechts op iedere pagina. Ik dacht eerst dat het klikbare buttons waren, niet dus. Ja, er is één klikbare button en dat is contact. Maar omdat alles op elkaar lijkt, vraag ik me af of mensen wel zien dat de contact button nu net wel klikbaar is.

 

Hopelijk kun je hier wat mee, succes!

 

- Frank

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.