• 0

kantoorruimte

alhoewel ik van plan ben om vanuit huis te starten, toch eens informatie gewonnen over het lokale bedrijvencentrum www.rtc.nl. ze hebben daar nog een klein kantoor vrij van 20 m2 voor 379 euro per maand all-in ex BTW. dat betekent inclusief parkeren, vergaderruimtes, receptie, postbehandeling en telefoon bij afwezigheid. zonder enig verstand van facilitaire zaken lijkt mij dit een goeie deal. wat vinden jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

alhoewel ik van plan ben om vanuit huis te starten, toch eens informatie gewonnen over het lokale bedrijvencentrum www.rtc.nl. ze hebben daar nog een klein kantoor vrij van 20 m2 voor 379 euro per maand all-in ex BTW. dat betekent inclusief parkeren, vergaderruimtes, receptie, postbehandeling en telefoon bij afwezigheid. zonder enig verstand van facilitaire zaken lijkt mij dit een goeie deal. wat vinden jullie?

 

Klinkt niet slecht nee. Maar het blijft € 379.00 Dat moet je dan wel elke maand kunnen opbrengen als startende ondernemer. Vanuit huis is dan goedkoper.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen verstand van de prijzen, want werk ook altijd vanuit huis. De telefoon wordt ook óf doorverbonden naar mijn mobiel (standaard) of door een antwoordservice opgenomen (als ik in training ben).

 

Een vergaderruimte, heb je die nodig? Zelf ga ik altijd naar de klant toe of we spreken in een restaurant / hotel af. De post kan ik zelf ook wel doen en een receptie is leuk als je bezoekers krijgt... maar zoals ik al zei, ga ik naar de klant en sta ik dus altijd als bezoeker aan een receptie.

 

Je moet je gewoon goed afvragen of het noodzakelijk is, want als starter is elke euro er eentje. Het geld moet je elke maand wel op kunnen brengen + je tijd en reiskosten naar de locatie toe. Als je thuis werkt is die stap ook alweer veel kleiner...

 

Persoon

 

O, ja: parkeren is geen probleem thuis, ruimte zat ;D

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Heb daar ook over nagedacht. Ik kwam toen uit op ongeveer 500 euro netto per maand voor een ruimte van 30 m2.

Maar zoals gezegd moet je dat bedrag toch maar elke maand op zien te hoesten.

 

Toch vind ik het een stuk professioneler om vanuit een kantoor (ipv thuis) zaken te doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Toch vind ik het een stuk professioneler om vanuit een kantoor (ipv thuis) zaken te doen.

 

Ben ik het niet mee eens. Als je uitstraling, communicatie, etc. maar in orde is. Uiteraard kan een bedrijfspand daarbij horen, maar dat ligt helemaal aan het soort bedrijf.

 

Als klant zou ik achter me oren krab ben als een starter ineens een flink kantoor heeft, een dure auto, mooie receptie, etc. Uiteindelijk betaald de klant het allemaal...

 

Ik heb nog nooit problemen of bezwaren gehoord als ik vermeld dat ik uit huis werk. (Het is daarbij niet mijn huis, maar dat van mijn ouders).

 

Als je zelf personeel krijgt, dan wordt het een ander verhaal. Maar dat is een fase later, neem ik aan ;D

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

das waar. maar we hebben het hier over een ruimte van 5 bij 5.

en de faciliteiten die in een bedrijvencentrum worden aangeboden zijn niet zo makkelijk thuis te realiseren.

 

ik vind een scheiding tussen zakelijk en prive trouwens wel belangrijk. dus als ik de kans krijg zou ik wel graag in een bedrijvencentrum willen zitten.

Link naar reactie
  • 0

Het heeft allemaal ze eigen voordelen en nadelen. Een bedrijvencentrum biedt ook zeker goed voordelen en het enige nadeel is gewoon de prijs. Voor een starter kan 379 euro per maand best veel zijn.

 

Wat ik de laatste tijd veel ziet gebeuren is een starter die intrekt bij een bevriende ondernemer, grote organisatie, etc. Heb het al een paar keer van dichtbij meegemaakt en het werkt perfect. In alle gevallen is er iets van een levering overeen gekomen van diensten / producten in ruil voor de locatie. (maar dan heb je geen eigen gebouw / pand)

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
Een bedrijvencentrum biedt ook zeker goed voordelen en het enige nadeel is gewoon de prijs

 

voordeel is ook het intensievere contact met andere bedrijven. op de website staan een aantal bedrijven die er nu zitten. daar zie ik nog wel wat "ondersteuningsmogelijkheden" tussen zitten. en het gebouw staat naast de hogeschool en de kvk dus dat betekent ook makkelijker inlopen en info uitwisselen.

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval blijft het gewoon erg duur.

 

als ik de reacties lees is het niet duur, maar wel veel geld...

da's nog eens een subtiel verschil ;)

 

Inderdaad. Het is wél een mooi pand. ;D

 

Maar wat veel belanrijker is: Ga je er iedere dag zitten? Ga je daar met andere mensen werken? Zitten er potentiele klanten of partners in het pand? Bij JA op één of meerdere van die vragen moet je het doen, anders niet :P

 

BTW, 500 gulden per m2 per jaar is geen "klein prijsje". Ik betaald zelf f150/m2/jaar. Dat is toch maar mooi 3 keer zo goedkoop.

 

Nee, bij nader inzien is het niet eens goedkoop en moet je het alleen maar doen als je het "echt" nodig hebt.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Rekenen is niet je sterkste kant. Jij bent waarschijnlijk fl. 150/m2 kaal kwijt, niet all-in.

 

Nu is € 227/m2 all-in niet goedkoop. Wij hanteren als maximum € 150/m2 all-in. Wij bieden in somminge incubators zelfs € 90/m2 all-in voor starters.

 

Toch heeft het veel voordelen om met anderen in 1 gebouw samen te werken. In potentie leverd dat synergievoordelen op. Het hangt er maar vanaf of daar op gemanaged wordt natuurlijk, of dat bij het RTC gebeurd is maar de vraag.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
Nu is € 227/m2 all-in niet goedkoop. Wij hanteren als maximum € 150/m2 all-in. Wij bieden in somminge incubators zelfs € 90/m2 all-in voor starters.

 

tsja dat scheelt, bedankt voor de info. die 90 euro is vast in een kantoortuin, geen eigen ruimte. ik heb nog een ander RTC in velsen gevonden voor 180 euro pm all-in. kennen jullie andere opties boven het noordzeekanaal?

 

Toch heeft het veel voordelen om met anderen in 1 gebouw samen te werken. In potentie leverd dat synergievoordelen op. Het hangt er maar vanaf of daar op gemanaged wordt natuurlijk, of dat bij het RTC gebeurd is maar de vraag.

 

ik krijg sterk het vermoeden van niet, is meer een bedrijvenverzamelgebouw. maar voordelen kunnen op dergelijke schaal ook onderling worden gevonden. maar ik ga binnenkort maar eens langs om kennis te maken en wat meer te horen.

Link naar reactie
  • 0

Rekenen is niet je sterkste kant. Jij bent waarschijnlijk fl. 150/m2 kaal kwijt, niet all-in.

 

Ok,ok, ik heb een beetje overdreven. Het verschil tussen "kaal" en "all in" is bij fl 10,- per m2 ;D

 

Huur + GWE = fl 75.000 per jaar. / 450 m2 (parkeerplaatsen niet meegerekend ;D) = € 75,- per m2/jaar

 

Ok, ik weet het, wij kopen erg scherp in, maar toch als je meer dan € 100,- buiten de toplocaties betaald, betaal je of te veel of er moet erg veel togevoegde waarde geleverd worden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Rekenen is niet je sterkste kant. Jij bent waarschijnlijk fl. 150/m2 kaal kwijt, niet all-in.

Huur + GWE = fl 75.000 per jaar. / 450 m2 (parkeerplaatsen niet meegerekend ;D) = € 75,- per m2/jaar

 

Ok, ik weet het, wij kopen erg scherp in, maar toch als je meer dan € 100,- buiten de toplocaties betaald, betaal je of te veel of er moet erg veel togevoegde waarde geleverd worden.

 

Op zich valt die 75.000 euro nog wel mee vind ik. Wij betalen voor 60 m2 11.500 ofzo (all-in, ook hier ex. parkeerplaatsen). Overigens; juist de toplocaties zijn enorm gezakt de laatste tijd.

Link naar reactie
  • 0

Leuk, iemand die het RTC heeft gevonden.

Ik ben betrokken bij het RTC te Alkmaar.

Doe de intake oa.

Wat het RTC biedt is:

ruimte

faciliteiten

een netwerk met de bedrijven die er zitten

een keer per maand een bijeenkomst

ondersteuning kosteloos door diverse externe partijen (als je dat wilt uiteraard)

 

In Alkmaar zijn er ook goedkopere ruimtes (per m2 dan), maar dan zonder een paar faciliteiten, maar wel weer klein en redelijk flexibel.

In IJmond zit er ook een RIC. Beetje hetzelfde idee.

In Zaandam heb je het IKTC.

In Den Helder ook iets soortgelijks.

 

Wil je meer weten of eens kijken, mail mij dan even of bel:

0653494540, dan kunnen we kijken of het wat voor je is.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
Op zich valt die 75.000 euro nog wel mee vind ik. Wij betalen voor 60 m2 11.500 ofzo (all-in, ook hier ex. parkeerplaatsen). Overigens; juist de toplocaties zijn enorm gezakt de laatste tijd.

 

Uhh Euro? Dat zijn guldens hoor! ;D en de "eigen" parkeerplaatsen voor de deur zijn gratis (voordeel van een dorp)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Op zich valt die 75.000 euro nog wel mee vind ik. Wij betalen voor 60 m2 11.500 ofzo (all-in, ook hier ex. parkeerplaatsen). Overigens; juist de toplocaties zijn enorm gezakt de laatste tijd.

 

Uhh Euro? Dat zijn guldens hoor! ;D en de "eigen" parkeerplaatsen voor de deur zijn gratis (voordeel van een dorp)

 

Tsja, ik ga er toch niet vanuit dat een moderne ondernemer (want ondanks dat je jezelf oude zeurkous noemt, ben je toch wel een moderne ondernemer hoor ;) ) nog met guldens rekent :-\

 

Maar even serieus, dan is het zeker goedkoop!

 

Hmmm, dan zit ik mezelf nu ineens af te vragen of wij nu duur zitten met onze 11.500 euro voor 60 m2. Of zit ik ook nog in guldens te rekenen. Ach, ik weet het niet meer... Overigens zijn we op zoek naar iets nieuws, dus wat maakt het uit...

Link naar reactie
  • 0

Als startende ondernemer is het inderdaad ook een toegevoegde waarde om tussen andere bedrijven te zitten. Ik zou dat persoonlijk als een erg groot voordeel zien. Ook de gedeelde locaties die PIM ook noemt kunnen je erg helpen. Voor deze voordelen zou zelfs een starter toch wel een paar honderd euro voor over kunnen hebben?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Zorg er voor - ingeval je voor een dergelijke locatie kiest - dat dingen wel goed geregeld zijn. Ook wij zitten in een bedrijfsverzamelgebouw met zgn. gedeelde telefoon enzo, maar in de praktijk komt hier niet van terecht (overigens was het puur toeval dat we hier terecht kwamen en was het niet iets wat we perse wilden). Vind van te voren uit of vergaderlocaties gepland moeten worden en of niet een bedrijf ze de hele tijd volpland (ook dat is bij ons het geval ;) ).

 

Ik ben het wel met Kleverlaan eens, het is voor starters ideaal!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.