• 0

hulp gezocht bij BaseNet boekhouding

Heeft iemand ervaring met het verwerken van de boekhouding in BaseNet?

De online handleiding is niet toereikend qua uitleg.

Voorbeeld:

facturen verzenden in januari 2011 doch deze hebben betrekking op het boekjaar 2010. Middels het hanteren van nul-facturen ben ik er achter gekomen hoe dit te verwerken.

Mijn v ???raag:

Hoe trek ik van deze facturen de omzet (2010) en de BTW (2011) uit elkaar? Memoriaal?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Gebruiker,

 

Naast de handleiding hebben wij een uitstekende servicedesk die zowel telefonisch (020 6855 031 lokaal tarief) als per e-mail te bereiken is. Ook staan wij altijd open voor feedback. Als er bepaalde punten zijn waarop wij onze handleiding kunnen verbeteren, vernemen wij dat uiteraard graag. Let wel, dat de handleiding zich grotendeels richt op de werking van het systeem en niet zo zeer op boekhoudkundige vraagstukken.

 

Zie hieronder mijn reactie op uw vraag. Mocht het alsnog niet lukken, verzoek ik u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen, zodat wij samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Het makkelijkste om dit op te lossen is als volgt.

Ga naar Administratie-> dagboeken-> uitgaande facturen. Vink de facturen die je wilt factureren met factuurdatum januari 2011, maar boekjaar 2010. Klik op Print/Verwerk facturen. Zet de factuurdatum op vandaag oid en boekjaar op 2010 en periode 12. Klik op verwerk. De facturen krijgen nu de verzend datum januari 2011, maar worden in de omzet van 2010 geboekt.

 

Een andere mogelijkheid is om dit te corrigeren via het memoriaal als je de facturen al verwerkt heb.

Ga naar Administratie-> dagboeken-> memoriaal.

Klik op nieuw, om een nieuw memoriaalboekstuk te openen.

Boek dan de omzet die terug wilt zetten naar 2010 als volgt:

 

Memoriaal 2010

Nog te verzenden facturen debet

Aan omzet credit

 

Memoriaal 2011

Omzet debet

aan nog te verzenden facturen credit

 

De tweede mogelijkheid is volgens mij de beste, hier wordt immers de btw in 2011 geboekt. In het eerste mogelijkheid wordt de btw geboekt in 2010.

 

Met vriendelijke groet,

 

Job de Boer

Administratie

BaseNet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.