• 0

Webwinkel hondenaccessoires

Omschrijving van je concept:

beste levelers,

 

ik weet niet of ik bij de juiste topic ben...

 

Ik wil heel HEEL graag een webshop beginnen met luxespullen voor honden.

Ik heb na enig online onderzoek gemerkt dat dit echter een populair produkt is, en weet niet goed hoe ik me kan onderscheiden van de vele concurrenten. Ik wil een paar extra's introduceren zoals een goede dienst na verkoop, een mailtje op de verjaardag van het huisdier, een extra geschenkje voor de eigenaar van de hond bij grote bestellingen, fotowedstrijden, enz... Maar hoe kan ik mij op voorhand al differencieren? Voor ik die vaste klanten heb? En heeft dit kans op slagen? ik ben namelijk begonnen met een globaal businessplan op te stellen. Alle reacties welkom!

 

ps: er was deze winter heel veel vraag naar schoentjes voor honden, en helemaal geen aanbod on onze regio! ik wil dit dus zeker aanprijzen in mijn shop.

Stephanie

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

online onderzoek concurrentie, klanten dierenwinkels aangesproken over de vraag naar spullen voor hun huisdier, idee globaal op papier gezet

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

slagen in mijn opzet:. het maken als startende ondernemer. als alleenstaande moeder tonen dat ik een eigen bedrijf met succes kan runnen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

extra service na verkoop, het praktische met het esthetische combineren voor hondenliefhebbers

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

is dit een haalbaar idee? als dromerig type wil ik graag van nuchtere ondernemers weten of mijn droom realistisch is

 

 

**Stephanie**

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik had aan hondenvoeding gedacht, maar ook weer met die speciale touch.. een leuke verpakking dat vooral vrouwen aanspreekt, uiteindelijk zullen vrouwen mijn voornaamste doelgroep worden en zoals we allemaal wel weten zijn de dames errug vatbaar voor looks en verpakking.. bij elke bestelling wil ik inderdaad een gadget toevoegen, evenals een kaartje met logo en webadres

**Stephanie**

Link naar reactie
  • 0

Zijn er al niet genoeg webwinkels met hondenkleding, schoentjes, riemen en lijnen etc. In welk opzicht ga jij je onderscheiden van al die andere aanbieders en waarom zal ik dan bij jou kopen en niet bij een concollega?

 

Wil je er uit springen dan zal je een uniek assortiment moeten hebben maar om dat te bewerkstellen zal je dat zelf moeten ( laten) maken want er is op dit moment erg veel aanbod op internet te vinden.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een tip. Uniek assortiment of producten waar mensen zich mee kunnen identificeren (vnl vrouwen begrijp ik) is erg belangrijk.

 

Je ziet bij sieraden wel dat men sieraden levert die bekende sterren ook dragen ("as the stars"). Honden zijn volgens mij ook hot bij "de scene" in Hollywood. Misschien soortgelijke jasjes e.d. laten maken. Je moet je wel onderscheiden van de massa.

Link naar reactie
  • 0

Ik koop zelf heel erg vaak bij webshops, en wat ik algemeen heel erg aangenaam vind, zijn de volgende zaken:

 

[*]Makkelijke en onmiddellijke betaalmogelijkheid (mijn favoriet is paypal en directe betaling via bankrekening (iDeal bv.))

[*]Supersnelle levering (liefst de dag erna...)

[*]Sterke prijzen

[*]Online opvolging van je bestelling (bestelstatus, tracking nummer, RMA document, bestelhistoriek)

[*]Af en toe een kortingcode als ik vaak bestel

[*]Korting bij aanbrengen van nieuwe klant

[*]Contactformulier (waar ik snel een vraag kan stellen, met dan ook een snel antwoord)

[*]Voorstelling van jezelf (als ik weet bij wie ik koop, dan zal ik vanzelf terugkomen, anders zoek ik elke keer opnieuw naar de goedkoopste webshop)

[*]Makkelijke, overzichtelijke layout en wat ik zoek in max. 3 klikken kunnen terugvinden (vai zoekvenster dus, als je eens wil weten hoe ik het niet wil: http://www.kapaza.be - een zoekertjessite waar ik vroeger bijna uitsluitend ging zoeken naar spullen, maar sinds de update van de layout gewoon nooit meer terugkom).

 

Ah, dit kon je zelf ook wel bedenken natuurlijk, maar ik wou graag eens aangeven wat ik als klant belangrijk vind bij een webshop en op welke sites ik wel of niet zou terugkomen.

 

Lijkt me hoe dan ook een project met een beperkt financieel risico en beperkt risico op mislukken. En ik zoek (net zoals 99% van alle Internetgebruikers denk ik) in de eerste plaats via Google als ik iets wil vinden. Dus ik zou zelf adverteren via Google adwords om je eerste klanten snel te werven! Je wordt dan zeker gevonden en zelf verkies ik trouwens de gesponsorde koppelingen boven de zoekresultaten als ik ga klikken. En zorg dat je de beste prijs hebt

 

Succes in ieder geval!!

 

;)

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Wat ik me zou afvragen is of je op den duur genoeg klanten trekt om levensvatbaar te zijn, daar ik me niet kan voorstellen dat mensen met regelmaat nieuwe hondenaccesoires zullen aanschaffen. Thuis kopen we een halsband, en die wordt pas vervangen als die stuk is. Maw is het niet echt een trendgevoelig product en vrees ik bij zulke assortimenten altijd dat je lang kan wachten voordat een klant nóg een keer iets besteld bij je site.

 

Met dit in ogenschouw zou ik zoeken naar producten waarvoor mensen regelmatig terug willen/moeten komen. De eerder genoemde hondenvoeding, bijvoorbeeld. Hiernaast moeten er nog tientallen producten zijn, aan jou de taak en uitdaging deze te ontdekken/bedenken/inkopen/ontwerpen/....

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.