Jump to content
mrcripsy
Verberg

Boekhouder reageert niet, geld kwijt?

vraag

Goedenavond,

 

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een boekhouder die maandelijks via automatische incasso een bedrag van een paar honderd euro incasseert voor zijn dienstverlening. Nu is het echter zo dat er GEEN dienstverlening plaatsvindt... de boekhouder in kwestie reageert al een maand niet op telefoontjes en e-mails en aangetekende brieven en dus ben ik inmiddels naar een andere boekhoudkantoor om niet helemaal in de problemen te komen. In het verleden zijn er ook al communicatie-issues geweest, maar nu is de situatie uitzichtsloos.

 

Wat kan ik nu het beste doen om het (vooruitbetaalde) bedrag van afgelopen jaar terug te vorderen? Het gaat hier om een "kleine"(!) 3000,- Daarnaast heb ik nu extra kosten door de jaarafrekening e.d. door het nieuwe boekhoudkantoor te laten doen. Welke stappen moet ik ondernemen?

Bvd voor reactie!

 

 

Link to post
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

 

Ik heb het 'gewoon' aangetekend gedaan. Volgens mij bestaat handtekening retour niet meer sinds 1 januari. Ik lees de melding via de tracktrace code dat de brief is opgehaald van de afhaallocatie (een dag na ontvangst al).

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

War haal je dat vandaan? Handtekening bij een aangetekende brief bestaat gewoon, ook volgens de site van TNT.

 

Maar ik denk dat een printscreen ook voldoende bewijs voor een eventuele aanklacht zal zijn.

 

Ik heb op m'n werk o.a. te maken met een TNT Business Point... daar haal ik het vandaan. Handtekening is wel op te vragen geloof ik, maar retour sturen is volgens mij echt passé. Anyways, die printscreen zal waarschijnlijk wel voldoen inderdaad. Vraag me nu af of ik naar het kantongerecht moet of een incassobureau inschakelen? Het gaat om een bedrag van 1900 dat ik wil claimen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Pfff, maar hij is ver weg verhuisd zeg je? Je weet dus wel waar heen? Als het nog in Nederland is zou ik sowieso langs gaan. Als je z'n oude adres nog weet heeft rondvragen bij de buren misschien wel zin.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

handtekening retour bestaat inderdaad niet meer per 1 januari van dit jaar.

standaard moet elke handtekening zichtbaar worden bij de tracktrace gegevens. is nog niet altijd het egval maar dan kan je de handtekening opvragen.

Dat je de handtekening automatisch terug in je brievenbus krijgt kan dus niet meer.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

als je zijn telefoonnummer wel hebt kan je eventueel een kennis een afspraak laten plannen als dat hij klant wil worden van je boekhouder. weet je in elkgeval zeker dat hij op betreffende tijdstip van afspraak aanwezig is

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 162 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept