• 0

Boekhouder reageert niet, geld kwijt?

Goedenavond,

 

Ik zit met het volgende probleem: ik heb een boekhouder die maandelijks via automatische incasso een bedrag van een paar honderd euro incasseert voor zijn dienstverlening. Nu is het echter zo dat er GEEN dienstverlening plaatsvindt... de boekhouder in kwestie reageert al een maand niet op telefoontjes en e-mails en aangetekende brieven en dus ben ik inmiddels naar een andere boekhoudkantoor om niet helemaal in de problemen te komen. In het verleden zijn er ook al communicatie-issues geweest, maar nu is de situatie uitzichtsloos.

 

Wat kan ik nu het beste doen om het (vooruitbetaalde) bedrag van afgelopen jaar terug te vorderen? Het gaat hier om een "kleine"(!) 3000,- Daarnaast heb ik nu extra kosten door de jaarafrekening e.d. door het nieuwe boekhoudkantoor te laten doen. Welke stappen moet ik ondernemen?

Bvd voor reactie!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bedankt voor alle tips. Inmiddels meer dan een maand verder en het volgende gebeurd: eerst nog gepoogd in contact te komen met de boekhouder via e-mail, maar dit is niet gelukt. Persoonlijk langs gaan is niet gelukt omdat hij verhuisd is (niet echt in de buurt). Een brief gestuurd waarin twee opties worden 'aangeboden'. Optie 1 was de (boekhoud) afspraken alsnog na komen binnen 14 dagen (misschien niet heel realistisch) en optie 2 was het verschuldigde bedrag binnen 30 dagen overmaken. In de brief de boekhouder gesommeerd, maar het resultaat is nog steed hetzelfde: geen enkele reactie. What's next? Ben benieuwd, want ik wil nu wel eens naar een resultaat werken ;). Wederom bedankt voor de reacties!

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

Wel de 'handtekening retour' kaart ontvangen?

 

Ik heb het 'gewoon' aangetekend gedaan. Volgens mij bestaat handtekening retour niet meer sinds 1 januari. Ik lees de melding via de tracktrace code dat de brief is opgehaald van de afhaallocatie (een dag na ontvangst al).

Link naar reactie
  • 0

War haal je dat vandaan? Handtekening bij een aangetekende brief bestaat gewoon, ook volgens de site van TNT.

 

Maar ik denk dat een printscreen ook voldoende bewijs voor een eventuele aanklacht zal zijn.

 

Ik heb op m'n werk o.a. te maken met een TNT Business Point... daar haal ik het vandaan. Handtekening is wel op te vragen geloof ik, maar retour sturen is volgens mij echt passé. Anyways, die printscreen zal waarschijnlijk wel voldoen inderdaad. Vraag me nu af of ik naar het kantongerecht moet of een incassobureau inschakelen? Het gaat om een bedrag van 1900 dat ik wil claimen.

Link naar reactie
  • 0

handtekening retour bestaat inderdaad niet meer per 1 januari van dit jaar.

standaard moet elke handtekening zichtbaar worden bij de tracktrace gegevens. is nog niet altijd het egval maar dan kan je de handtekening opvragen.

Dat je de handtekening automatisch terug in je brievenbus krijgt kan dus niet meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.