• 0

Hoe BVO's benaderen ivm nieuwe merchandise

Leden!

 

Ik heb een goed idee voor een leuk merchandise product.

Dit product is heel breed in te zetten, maar een goede start lijkt mij bij het voetbal (veel supporters) te liggen.

Hoe kan ik alle betaald voetbal clubs snel benaderen om mijn product met hun logo te gaan verkopen?

Of moet ik ze stuk voor stuk gaan benaderen?

 

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn vrij veel partijen bezig met relatiegeschenken, zou het in die categorie ook passen?

 

BVO's zitten (denk ik) niet op je te wachten (veel kosten, geen garantie op succes) en de meeste voetbal items komen juist vanuit de grote retailers (Blokker/AH/..) en (merk)fabrikanten(Heineken/Bavaria/...)

 

Zet het ook even in perspectief:

Stel jij hebt iets waar zij zo een €10 op kunnen verdienen en makkelijk 10.000 van kunnen verkopen. €100.000? Veel geld? Helaas hebben de grote clubs allemaal tekorten van tientallen miljoenen, die zijn dus niet zomaar onder de indruk.

 

Ik proef in je bericht een beetje dat je nog weinig affiniteit hebt met het voetbal. Mocht je nu wel een favoriete club hebben, gewoon BELLEN -> Afspraak regelen. Uiteindelijk ben je supporter en wil er best een keer iemand met je praten. Of vraag of je een keer naar de businessclub mag of andere bijeenkomst.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vrij veel partijen bezig met relatiegeschenken, zou het in die categorie ook passen?

DIt zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Maar is in 1ste instantie niet de insteek omdat het product zich prima leent voor sport promotie.

 

BVO's zitten (denk ik) niet op je te wachten (veel kosten, geen garantie op succes) en de meeste voetbal items komen juist vanuit de grote retailers (Blokker/AH/..) en (merk)fabrikanten(Heineken/Bavaria/...)

Ja, als AH in zou willen stappen....... ;)

 

Zet het ook even in perspectief:

Stel jij hebt iets waar zij zo een €10 op kunnen verdienen en makkelijk 10.000 van kunnen verkopen. €100.000? Veel geld? Helaas hebben de grote clubs allemaal tekorten van tientallen miljoenen, die zijn dus niet zomaar onder de indruk.

 

Ik proef in je bericht een beetje dat je nog weinig affiniteit hebt met het voetbal. Mocht je nu wel een favoriete club hebben, gewoon BELLEN -> Afspraak regelen. Uiteindelijk ben je supporter en wil er best een keer iemand met je praten. Of vraag of je een keer naar de businessclub mag of andere bijeenkomst.

Die indruk wil ik niet wekken want ik heb diverse contacten binnen de wat kleinere BVO's uit de eredivisie.

Maar het lijkt mij beter om 1 partij in te schakelen die alle rechten voor de logo's heeft en ik dus niet stuk voor stuk bij de clubs langs moet gaan. Ik wil niet beginnen bij 1 BVO simpelweg omdat het product makkelijk na gemaakt kan worden omdat er geen patent op aangevraagd kan worden. Ik verkoop mijn artikel bij club X en vervolgens ligt het artikel bij club Y en Z in de schappen van een andere leverancier..!

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vrij veel partijen bezig met relatiegeschenken, zou het in die categorie ook passen?

DIt zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Maar is in 1ste instantie niet de insteek omdat het product zich prima leent voor sport promotie.

Je weet wel dat je daarmee je markt met een factor 100 oid. verkleint? En dat die markt veel eenvoudiger is te betreden (en je concurrentie zal ook van die kant waarschijnlijk komen).

 

Die indruk wil ik niet wekken want ik heb diverse contacten binnen de wat kleinere BVO's uit de eredivisie.

Maar het lijkt mij beter om 1 partij in te schakelen die alle rechten voor de logo's heeft en ik dus niet stuk voor stuk bij de clubs langs moet gaan. Ik wil niet beginnen bij 1 BVO simpelweg omdat het product makkelijk na gemaakt kan worden omdat er geen patent op aangevraagd kan worden. Ik verkoop mijn artikel bij club X en vervolgens ligt het artikel bij club Y en Z in de schappen van een andere leverancier..!

Tja, dan is het sowieso lastig. Als jij je idee vertelt dan kan die partij het oppakken en uitvoeren zonder jou te betalen. Of je moet een (wurg)contract opstellen zonder dat jij enige credentials hebt. Als ondernemer zou ik niet wakker liggen van je voorstel. Zodra ik het product langs zie komen kopieer ik het dan wel even, daar ga ik nu niet in investeren.

Daarnaast zitten die BVO's eigenlijk niet op "hype" producten te wachten. Die leveren die spullen als "service" aan hun supporters.

 

Maar goed, volgens mij zijn er wel een paar grote partijen binnen de voetbalwereld, maar namen heb ik niet en volgens mij zijn dat vooral "uitvoerende" partijen. Die leveren op bestelling en op specificatie en zijn amper bezig met productontwikkeling. Ik bedoel, je concurreert met mokken, shirtjes en sjaaltjes....

Link naar reactie
  • 0

Maar het lijkt mij beter om 1 partij in te schakelen die alle rechten voor de logo's heeft en ik dus niet stuk voor stuk bij de clubs langs moet gaan. Ik wil niet beginnen bij 1 BVO simpelweg omdat het product makkelijk na gemaakt kan worden omdat er geen patent op aangevraagd kan worden. Ik verkoop mijn artikel bij club X en vervolgens ligt het artikel bij club Y en Z in de schappen van een andere leverancier..!

 

Ik verdiep me er momenteel beroepshalve ook een beetje in, en kwam (tip van een andere HL-er) oa deze tegen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Quote van JVerhalen:

Zet het ook even in perspectief:

Stel jij hebt iets waar zij zo een €10 op kunnen verdienen en makkelijk 10.000 van kunnen verkopen. €100.000? Veel geld? Helaas hebben de grote clubs allemaal tekorten van tientallen miljoenen, die zijn dus niet zomaar onder de indruk.

 

 

Ik denk niet echt dat dit van toepassing is.

 

Ik geloof dat er 1 bedrijf is die alle logo's en naamsbescherming etc. van alle BVO's in handen heeft. Ik zou hun opsporen en contact opnemen. Hier kan je misschien achter komen door contact op te nemen met een aantal BVO's, zij kunnen jou vast wel vertellen welk bedrijf dit is. Daarna dus contact op nemen met dit bedrijf/bedrijven. Je zult waarschijnlijk een vast bedrag moeten betalen voor het gebruiken van deze logo's.

 

Analyseer dan zelf of je deze kosten terug kan verdienen met het verkopen van je product.

 

Ik hoop dat je hier iets aan heb.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er inmiddels achter dat het vrij moeilijk is om een enkel product met een logo op de markt te kunnen zetten.

Volgens mij moet ik het over een andere boei gooien;

Stel: ik ontwerp een tshirt in de kleuren rood, wit en zet daar Amsterdam, Eindhoven of Rotterdam op.

Is dit beschermt of mag dit gewoon?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

stadsnamen zijn niet beschermt, kleurgebruik is niet bescherm.

 

maar een combinatie hiervan kan een gevaarlijk punt zijn. het is mogelijk dat 1 van de clubs die jij

insinueert een rekening stuurt of een rechtszaak hiervan maakt. het is daarom een gevaarlijk punt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.