• 0

Online boekhoudsoftware en controle boekhouder

Ik kan een antwoord niet vinden waarmee ik tevreden ben..

 

Als eenmanszaak begin ik zeer binnenkort met de bedrijfsactiviteiten, ik heb uiteraard al gekeken naar verschillende boekhoudsoftware, prijzen en dergelijke

 

Voor mijn onderneming gelden de standaardboekhoudmogelijkheden + het per maand automatisch (abonnementen) kunnen factureren/incasso aan de cliënten

 

In het eerste jaar wil ik de boekhouding zelf doen en controle door een administratiekantoor bij mij in de buurt (al gevonden).. alvorens ik bij hem op bezoek ga wil ik hier nog ervaringen vragen over:

 

exact-online

snelstart

 

Sneltstart vind ik zelf wat duur gezien mijn ondernemings situatie. Exact-online heeft helaas de maandelijke facturatiemogelijkheden nog niet begreep ik..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Christiaan, Exact online is een prima online oplossing een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk pakket vind ik als boekhouder. Exact is gewoon een prima en betrouwbaar pakket

 

Exact Online heeft ook een online module voor maandelijks factureren die heet Abonnementen en kost 10 euro per maand. maar je hebt dan ook verplicht de module factureren nodig die ook 15 euro kost, dus je moet even kijken wat kosten technisch het beste voor je is.

 

Snelstart ken ik niet ook niet qua prijsstelling.

Link naar reactie
  • 0

Oke, dank je wel Roel voor je reactie!

 

Ik zal van exact het uitgebreide pakket nemen aangezien ik ook online wil bankieren en factureren. Dus dan komt het per maand op €69. Is dit veel voor zelf boekhouden of prijs technisch erg geschikt voor een starter die eerst zelf wil boekhouden?

 

Dan zou ik SnelStart niet te snel afschrijven op basis van de kosten. De prijzen zijn eenmalig (daarna 15% per jaar) en je krijg als starter 25% korting. Vergelijk de kosten eens over 3 tot 5 jaar zou ik zeggen.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Je zult een afweging moeten maken van enerzijds de kosten voor een (online) boekhoudpakket (Exact: 828 euro per jaar) + de uren die je moet steken in de boekhouding zelf en het je eigen maken van alle regels en procedures (die je dus niet voor een klant kunt werken) tegen het laten doen door een boekhouder. De kosten voor dat laatste zullen sterk afhankelijk zijn van wat je zelf wel doet en de complexiteit (aantal facturen e.d.) van je onderneming.

 

Enfin, alles heeft zijn voor- en nadelen. Maar gezien jij je administratie wilt laten nakijken door een kantoor is het misschien aan te raden een pakket te nemen dat zij ook gebruiken en aanraden. Scheelt soms in (licentie)kosten, maar voor hen vooral in tijd om het pakket eigen te maken cq. uitwisseling van gegevens te realiseren.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Christiaan,

 

Ik gebruik het zelf nog niet (maar heb me er al wel eens flink in verdiept), maar vooral als je nog helemaal moet beginnen met je onderneming, zou je ook kunnen kiezen voor een totaaloplossing van Mamut. Want voor relatief zeer scherpe prijzen heb je dan een CRM-, digitaalarchief-, tijdschrijf-, factureer- en boekhoudsysteem, dat naadloos werkt i.c.m. MS Office en waar je ook nog een webshop aan kunt koppelen met van alles erop en eraan.

 

Dat scheelt je jaarlijks waarschijnlijk heel erg veel tijd en ergernis, omdat je dan maar één pakket hoeft te leren kennen en je bij één helpdesk terecht kunt met al je vragen. Het is natuurlijk wel de vraag of deze software ook geschikt is voor jouw onderneming.

 

Verder moet je je altijd eerst afvragen of het wel zinvol is om je boekhouding bijna helemaal zelf te voeren. Als je er bijvoorbeeld eigenlijk een pesthekel aan hebt, maar je denkt zo wel leuk te kunnen besparen op de kosten van een boekhouder, dan kan ik je bijna garanderen dat je met het uitbesteden van de boekhouding per saldo toch beter af bent. Want dat bespaart je dan waarschijnlijk veel kostbare tijd en ergernis, terwijl je van een goede! boekhouder waardevolle informatie en tips terugkrijgt voor je geld. Kies voor kwaliteit, dus voor iemand met tenminste 5 jaar relevante werkervaring die is aangesloten bij een degelijke beroepsorganisatie die een permanente educatieplicht kent. Anders vraag je als het ware gewoon om problemen achteraf.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.