hallo,ik heb een vraag over de factuur van een bemiddelingsburo,waar ik voor werk en die mij uitlenen aan een aannemer als timmerman zzp er.
dit buro brengt kosten in rekening voor het bemiddelen,de kosten zijn 1 euro per gewerkt uur.
bv zie bijlage 40 uur gewerkt is 40 euro excl voor dit buro,btw erbij is dan 47,60 euro.
mijn vraag is nu:kan ik de btw als voorbelasting opvoeren,bij de kwartaalaangifte en kan ik later bij de jaaraangifte ook al de bemiddelingskosten aftrekken?dus het totale bedrag?
ook worden deze bemidelingskosten door het buro afgetrokken van mij uurloon.
dus heb ik bv 40 uur gewerkt en ik moet dan na dit buro bv 40 keer 30 euro factureren=1200 euro,maar wat er overgemaakt wordt is dit bedrag minus de 47,60 euro .
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
yvopiet
yvopiet
hallo,ik heb een vraag over de factuur van een bemiddelingsburo,waar ik voor werk en die mij uitlenen aan een aannemer als timmerman zzp er.
dit buro brengt kosten in rekening voor het bemiddelen,de kosten zijn 1 euro per gewerkt uur.
bv zie bijlage 40 uur gewerkt is 40 euro excl voor dit buro,btw erbij is dan 47,60 euro.
mijn vraag is nu:kan ik de btw als voorbelasting opvoeren,bij de kwartaalaangifte en kan ik later bij de jaaraangifte ook al de bemiddelingskosten aftrekken?dus het totale bedrag?
ook worden deze bemidelingskosten door het buro afgetrokken van mij uurloon.
dus heb ik bv 40 uur gewerkt en ik moet dan na dit buro bv 40 keer 30 euro factureren=1200 euro,maar wat er overgemaakt wordt is dit bedrag minus de 47,60 euro .
zie de bijlage
in afwachting
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30109-hoe-om-te-gaan-met-btw-op-bemiddelingskosten-zzper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag