• 0

Hoe om te gaan met BTW op bemiddelingskosten (ZZP'er)?

hallo,ik heb een vraag over de factuur van een bemiddelingsburo,waar ik voor werk en die mij uitlenen aan een aannemer als timmerman zzp er.

dit buro brengt kosten in rekening voor het bemiddelen,de kosten zijn 1 euro per gewerkt uur.

bv zie bijlage 40 uur gewerkt is 40 euro excl voor dit buro,btw erbij is dan 47,60 euro.

mijn vraag is nu:kan ik de btw als voorbelasting opvoeren,bij de kwartaalaangifte en kan ik later bij de jaaraangifte ook al de bemiddelingskosten aftrekken?dus het totale bedrag?

ook worden deze bemidelingskosten door het buro afgetrokken van mij uurloon.

dus heb ik bv 40 uur gewerkt en ik moet dan na dit buro bv 40 keer 30 euro factureren=1200 euro,maar wat er overgemaakt wordt is dit bedrag minus de 47,60 euro .

zie de bijlage

 

in afwachting

bemm_buro.thumb.jpg.486dc09d26da91236a32c7d58c6d000f.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor BTW-aftrek moet je wel als BTW-ondernemer kunnen worden aangemerkt. Vooralsnog vraag ik me af of je dat wel bent. Heeft de fiscus een VAR-WUO of VAR-ROW aan je afgegeven voor deze werkzaamheden en heb je de vragen op het VAR-aanvraagformulier daarvoor naar waarheid ingevuld? Zo ja, niets aan de hand.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Je moet (ik bedoel het niet dwingend hoor, maar meer als advies) als een ondernemer denken/praten en dat doe je hier niet helemaal. Kennelijk ben je een ondernemer die diensten levert waarvoor je BTW verschuldigd bent. Dan werkt het zo:

 

Je maakt facturen met BTW aan je opdrachtgever. De verschuldigde BTW geef je aan op de BTW aangifte (per kwartaal, als ik het goed begrijp).

De BTW op facturen van andere ondernemers (als het zakelijke uitgaven betreft!) trek je in de aangifte af van het verschuldigde bedrag.

 

Dus natuurlijk trek je in dit geval 7,60 als voorbelasting af in de aangifte en neem je de resterende 40,- euro op als bedrijfskosten in je jaarstukken en je IB aangifte. Dit zijn geen privé-uitgaven of inkopen die je voor je lol doet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt,maar ik wil u er wel even op attenderen,dat ik dit voor het eerst probeer om mijn aangifte te doen,en dan na laten kijken door mijn boekhouder.

dus ik denk dat u er ih begin ook wel wat moeite mee had en ook nog niet goed kon denken en praten als een ondernemer..

in het kort gezegd ben ik een timmerman zzp er en de meeste facturen zijn btw verlegd.

en omdat ik het gewoon zelf wil proberen is alle uitleg welkom.

misschien hebt u nog meer tips voor een ""beginnende boekhouder""

en kunt u mij een goed boekhoud prog aanbevelen.

ben nu wat bezig met het prog snelstart.

in afwachting en

vr gr

Link naar reactie
  • 0

Allereerst het boekhoudprogramma dat je gebruikt "snelstart" is prima te gebruiken.

 

Ik denk echter dat het belangrijk is dat je contact op neemt met een / je boekhouder en samen even de administratie op zet.

Met een goede opzet voorkom je dat je achteraf moet constateren dat je voor niets bezig bent geweest.

 

Dat je zelf de boekingen gaat verzorgen is dan geen enkel probleem en met een, periodieke, begeleiding door de boekhouder kunnen ook de puntjes op de i gezet worden zodat je zeker weet de je een betrouwbare administratie hebt.

 

Succes met je onderneming

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.