• 0

Urenregistratie: hoe precies?

Hoop dat ik goed zit met de vraag. Ondanks zoeken heb ik er geen antwoord op kunnen vinden...

 

Q:Om te bewijzen dat ik met mijn eenmanszaak de 1225 uur per jaar haal moet ik dus urenregistratie bijhouden. De vraag is hoe preecies dat moet. Is het al prima als ik per week aangeef hoeveel tijd ik aan mijn onderneming besteed of moet ik dat specificeren naar soort bezigheid (administratie, communiceren met klanten, het ondernemen zelf etc.)? En misschien ook nog preciezer qua tijd: per dag invullen op welk uur ik wat precies gedaan heb.

 

Bij voorbaat dank voor het antwoord!

fitting the system to the human

Guido op Twitter

Guido op LinkedIn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had geen: agenda's en afsprakenboeken.

 

Daar doe ik nog steeds niet aan, ik noteer alles achteraf.

Destijds golden digitale bestanden overigens nog niet als voldoende, je moest alles afgeprint hebben.

Ik zie dat het nu andersom is: Alles digitaal bewaren en soms mag je afgeprinte gegevens hebben.

 

Dus bedankt voor de link, anders was me die wijziging niet opgevallen. Dat scheelt me een hele hoop papier en toner, om maar niet te spreken van alle kosten van printer aanschaf en reparatie. ;D

 

De gevolgen destijds:

Volgens de 2 inspecteurs haalde ik het urencriterium niet en kreeg ik geen ondernemers aftrek, maar omdat ik niet opzettelijk een verkeerde administratie had ingericht, werden er geen boetes opgelegd.

 

Zonder die ondernemers aftrek zag ik het qua inkomsten niet meer zitten en ik stopte met mijn bedrijf.

Ik vroeg bijstand aan.

 

Na een paar maanden lekker uitgerust te hebben, kreeg ik een briefje van de belastingdienst, dat ik een terugbetaling zou ontvangen, maar het was me volstrekt onduidelijk waarvoor dat was. Ik mocht tegen die beslissing niet in beroep gaan, dus dat deed ik niet. Ik vroeg de terugbetaling te verrekenen met eventuele vorderingen, maar volgens hun waren er geen vorderingen. Ik heb mijn uitkering opgezged en de terugbetaalde belasting gebruikt om een nieuw bedrijf te starten.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.