• 0

Bedrijfsplan webwinkel voor games & toebehoren

Hallo mensen,

 

Momenteel ben ik bezig met een bedrijfsplan voor het opzetten van een webwinkel voor de verkoop van games, consoles, accessoires en andere toebehoren (merchandise).

 

Nu ben ik al een tijdje bezig en heb al het nodige aan informatie gevonden. Onder andere op dit forum natuurlijk, zoals http://forum.evd.nl/index.php?board=18;action=display;threadid=34212. Daarnaast zijn er natuurlijk al behoorlijk wat webwinkels en grote bedrijven zoals Bol.com waar je de kunst van af kunt kijken, of waar je ideeën kunt op doen. Wat me vooral is opgevallen dat er toch behoorlijk wat mensen zijn die roepen dat je het vooral niet moet doen, omdat er gewoon niet genoeg aan te verdienen valt of omdat de markt verzadigd zou zijn. Nou zit hier natuurlijk altijd een kern van waarheid in. Maar ik ben van mening dat ik toch een aantal ideeën heb waar ik wel wat mee kan. Een bedrijf zoals http://www.mediaoffer.nl geeft toch ook wel aan dat er wel mogelijkheden zijn.

 

Nu is het me wel op gevallen dat er toch behoorlijk wat prijsverschillen in de Nederlandse markt te vinden zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.budgetgaming.nl/. In dit specifieke geval hebben we het toch al gauw over €15- verschil tussen de beide uitersten.

 

In Nederland zijn er voor zover bij mij bekend 3 grote leveranciers/groothandels op dit marktgebied. Te weten Videoservice, Micromedia en Gameworld. Allen met hun eigen leveringsvoorwaarden (voor- en nadelen). Momenteel heb ik toegang tot de prijzen van Videoservice. En wanneer ik uitga van deze prijzen, kun je concluderen dat je in een groot aantal gevallen in de markt niet mee kunt komen met de prijzen. Tenzij je hier zelf op toe gaat leggen natuurlijk, nou ben ik hier wel toe bereid, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

 

Ik moet dan ook concluderen dat een aantal webwinkels hun producten uit het buitenland haalt. Nou heb hier een mooi overzichtje van eventuele leveranciers http://www.wholesalepages.co.uk, waar ik misschien wel wat mee kan. Nu vraag ik mij alleen af hoe het dan zit met invoerrechten en de belasting. Wanneer je hier inkoopt draag je in Nederland geen belasting af?

 

Met andere woorden ik kan wel wat tips gebruiken, dus zijn er hier mensen die hier wat meer van weten en bereid zijn dit te delen? En natuurlijk de tips en de trucs van op het gebied van inkopen. Ik kan me natuurlijk wel indenken dat er mensen zijn die hun "geheimen" niet met iedereen willen delen, maar mocht je het toch aan mij kwijt willen, mail me dan!

Alvast bedankt :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou sowieso eerst na gaan of het wel legaal is om de games bij deze wholesalers in te kopen. Het zou goed kunnen dat er veel van dit soort wholesalers op de markt zijn die illegale games verkopen. Let hier heel goed op, voordat de grote game producers achter je aan gaan.

 

Daarnaast wil ik je is vragen wat je USP is? Waarom komt een klant bij jou? Ipv dat hij naar de grote websites zoals Bol.com etc gaat?

 

Groet,

 

Robbert

Link naar reactie
  • 0

In de webwinkelwereld op het gebied van games is een tweedeling. Webwinkels met goede informatie over het product wat je koopt op een normaal prijsniveau en aan de andere kant webwinkels die een hele goede prijs voeren, maar weer weinig aan informatievoorziening doen. In de basis wil ik deze 2 gaan combineren.

 

En het is natuurlijk niet de bedoeling op illegale games te gaan verkopen.

Link naar reactie
  • 0

In de webwinkelwereld op het gebied van games is een tweedeling. Webwinkels met goede informatie over het product wat je koopt op een normaal prijsniveau en aan de andere kant webwinkels die een hele goede prijs voeren, maar weer weinig aan informatievoorziening doen. In de basis wil ik deze 2 gaan combineren.

 

En het is natuurlijk niet de bedoeling op illegale games te gaan verkopen.

 

In ga er vanuit dat je gaat voor veel informatie aan een lage prijs. Hoe ga je daar aan uit kunnen? Denk je niet dat de partijen met veel informatie hier een hogere prijs voor moeten vragen omdat het nu eenmaal veel tijd kost om aan die informatie te komen?

Link naar reactie
  • 0

@SanderVh: Wanneer je vanuit Engeland haalt heb je geen verschil met regio's. Dit is momenteel wel het land waar ik het meest naar kijk.

 

@elketuteleers: Dat is inderdaad een logische beredenering, maar ik het moment dat ik dit zoveel mogelijk zelf doe ga ik ervan uit dat dit haalbaar moet zijn. Het is bovendien ook niet zo dat al die informatie zelf allemaal gemaakt moet worden, veel kun je gewoon overnemen van de leverancier. Maar wanneer het drukker wordt zal je hier zeker rekening mee moeten houden. Ik zie dit echter momenteel niet als een probleem. Ik maak me momenteel drukker over de punten die ik in mijn startpost benoem.

 

Link naar reactie
  • 0

Je hoofdproducten zullen echt games zijn neem ik aan? Dan weet ik niet echt of een gamer/consument er de toegevoegde waarde van in zit om veel informatie over een game te krijgen.

Wat voor informatie wil je weten als gamer/consument? Ik denk hooguit een beknopte samenvatting over wat het spel inhoud.

 

Het kan zijn dat ik het fout zie, maar dat is wat ik denk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.