• 0

Heeft iemand ervaring met Plaxo?

Ik kreeg vandaag een dubieus mailtje van een goede vriend. Hij spreekt normaal gesproken alleen een soort steenkolen Engels en ik kreeg vandaag in een correct Engels een verzoek om de gegevens van zijn adresboel te controleren. Ik dacht even dat het ging om een nieuw virus, maar navraag leerde dat hij om het adresboek van zijn makelaarskantoor bij Plaxo onder te brengen.

 

Plaxo is een site die kennelijk functioneert als een webadresboek www.plaxo.com en automatisch gegevens bijhoudt. Dat wil zeggen dat aangemelde leden alleen aan Plaxo een adreswijziging hoeven door te geven deze wordt vervolgens in het systeem gewijzigd. Alle geregistreerde adressen zijn hierdoor up-to-date. Op zich geen slecht idee, maar ik heb hier een wat ambivalent gevoel bij.

 

Als ik ergens allergisch voor ben is, dan is het wel dat mijn gegevens in een generiek adresboek terecht komen. Voor je het weet ontvang je immers weer aanbiedingen voor bbb-verbouwingen, e-stoornissen, p-vergrotingen en h-transplantaties. Anderzijds juich ik een dergelijk platform toe omdat het verwerken van adreswijzigingen niet mijn grootste hobby is. Aldus mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met Plaxo?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb het zelf ook getest en het werkt erg goed. Je kunt duidelijk aangeven dat je je gegevens NIET centraal wilt bewaren. Die worden alleen opgeslagen in je eigen Outlook. Werkt netjes en heb er nog geen problemen mee gehad.

 

Ronald

 

Hmm, ik zal privé eens de proef op de som nemen en kijken wat er gebeurt. Bedankt in ieder geval.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

ik heb één keer een mailtje binnengekregen van plaxo, en het gevoel wat ik erbij kreeg was niet echt positief. ik ben tijd kwijt geweest om uit te zoeken of dit nou spam, virus of 'normaal' was, op zo'n moment kan je mijns inziens iets eigenlijk al direct naar de prullenmand laten afzakken.

 

het idee is handig, maar het is slecht uitgevoerd naar de ontvangende partij toe. maak er een persoonlijke boodschap van, dat helpt een boel. tot die tijd denk ik dat de respons laag is (of juist hoog omdat er zoveel domme mensen zijn die klakkeloos doen wat ze gezegd wordt in e-mails).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een ex-collega heeft het een tijdje gebruikt. Hij kreeg veel vragen op de nogal botte wijze van benaderen om je contactgegevens te actualiseren. Ook hadden anderen (ik ook) bezwaar tegen het verzenden van contactgegevens naar een "vage"website.

 

Ik heb kort even gekeken naar Plaxo en de voor- en nadelen ervan. Wat ik een heel sterk minpunt vond, is dat in de voorwaarden staat dat de contactgegevens niet aan derden wordt gegeven, tenzij Plaxo over de kop gaat of wordt overgenomen.

 

Mooie truuk: eerst de dienst gratis aanbieden en een hoop adressen verzamelen en dan veel waard worden (correcte adressen=$$$!) om dan te worden overgenomen door een spammer of een list-broker.

 

Enfi, ik maak er absoluut geen gebruik van.

Link naar reactie
  • 0

Plaxo en privacy:

 

Iemand blijkt mijn gegevens in zijn plaxo-adresboek te hebben gezet.

Daar had ik niet echt behoefte aan, dus ben ik me even aan het verdiepen in dat Plaxo:

 

Ik ben de privacy statement van Plaxo aan het door nemen en kom daarbij een aantal zaken tegen waar ik mijn twijfels bij heb.

 

Zo staat een aantal keren in dat de informatie (zijnde de

adresboekgegevens) van jou (Erik) zijn, en dat de gebruiker ervanj bepaald wie daar toegang toe heeft.

Met name dat laatste geeft te denken.

In samenhang met onderstaande citaat betekent dat dat een gerbuiker persoonlijk kan besluiten dat een ander over bepaalde adresgegevens mag beschikken.

Zonder dat degene van wie het adres is, daar van op de hoogte is.

 

citaat:

""Public" cards are accessible by those Plaxo members ("Members") who list you in their own "Contact Lists" and/or who maintain your e-mail

address. You may also grant permission to your public card by sending it to a designated recipient or by granting permission to your public card

through the Site or Services. Any of your Plaxo Cards may be marked as public.

 

"Public" cards are accessible by those Plaxo members ("Members") who list you in their own "Contact Lists" and/or who maintain your e-mail

address. You may also grant permission to your public card by sending it to a designated recipient or by granting permission to your public card

through the Site or Services. Any of your Plaxo Cards may be marked as public.

 

"Private" cards are accessible only with your permission. You may grant

permission to your private card by sending it to a designated recipient

or by granting permission to your private card through the Site or

Services. Any of your Plaxo Cards may be marked as private.

 

In the download and install process, Plaxo defaults to setting your

Business Card to public and your Personal Card to private. You may

change these default settings at installation time or any time

afterwards by editing your Plaxo Cards using the Software or Site.

Permission you may have granted to your Plaxo Cards may also be revoked through the Site."

 

===> Ik zou me bezig moeten gaan houden met wat die persoon dan voor instellingen aan mijn adres-gegevens heeft toegekend, en dat ook nog moeten blijven controleren, of er op vertrouwen dat deze er niets aan veranderd; dat hij ze niet 'public' zet.

Van dat laatste kan geen sprake zijn, want ik ken dat tiep nauwelijks.

Bovendien slaat Plaxo de gegevens in de eigen dataBase op.

En aangezien het een windhoos-programma is heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat de beveiliging van deze Plaxo-database in orde is.

 

Kortom: je met wel heel erg veel vertrouwen hebben in degene die jouw gegevens met Plaxo beheerd . Tot en met wildvreemden.

 

Dus ik verzoek mensen die me zulke e-mail van Plaxo sturen om mij uit dat adresboek te verwijderen, en geef er die redenen bij op.

Of het helpt ??

 

Ik vind dat Plaxo in ieder geval een onbetamelijk, aanmatigend, ongepast zootje.

groet,

 

Linup

 

Link naar reactie
  • 0

Nadat ik het bericht op digitalerevolutie.nl had gelezen leek het me wel wat, maar na alle reacties op dit forum heb ik mijn twijvels erbij.

 

Ik wil mijn huidige adressebestand updaten en met enkele gegevens uitbreiden.

 

Kan ik plaxo gebruiken of heeft het nog steeds een slecht imago, en is er een altanatief?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels op google veel gelezen, vooral in het begin waren er veel tegenstanders maar ik heb het idee dat sins de laatste maanden het vertrouwen groeit dat je dit programma bijna probleemloos kan gebruiken.

 

Wat is jullie mening over dit programma?

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het nu ook al ruim een jaar. Het werkt super, zeker als je op meerdere pc's werkt. Alle adressen zijn altijd up-to-date.

 

Wat een leuk idee is, maar helaas niet werkt, is het mailen van je contactpersonen. Ze kunnen dan eenvoudig hun gegevens aanpassen of bevestigen. Technisch werkt het prima, maar (zoals hierboven in de reacties is te lezen) weten veel mensen niet wat het is, hoe het werkt, wat ze moeten doen, etc. Gevolg is dat het gros van de mensen niet reageerd en een klein deel persoonlijk contact zoekt of het wel betrouwbaar is (geen virus ofzo). Uiteraard zijn er ook mensen die het wel snappen en dan werkt het dus super!

 

Wat mij betreft kan je het gewoon doen. Werk er een tijdje mee en je gaat het zeker waarderen.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.