• 0

Domein in quarantaine

Beste Leden,

 

Ik heb een vrij groot probleem. Sinds vanmorgen is mijn website offline en ik kwam erachter dat het lag

aan mijn domein die niet meer functioneerde. Nu ging ik naar mijn klantenpaneel bij het bedrijf waar

het domein staat, en daar stond, 'ACTIEF tot 8-1-2011'. Ik dus hun gelijk gemailt, blijkt dat ze mij en tijd

geleden al een factuur hadden gestuurd. (Helaas kwam deze mail en de zogenaamde herrinering in

mijn spambox terecht, en deze kan ik ook niet meer terugvinden, of ik ze dus ooit gehad heb???) Nu

wou ik hem z.s.m. weer verlengen, maar nu staat mijn domein zgn. in quarantaine! Om je domein uit

quarantaine te halen kost het €70,00. Klopt dit wel, daar ik mijn domein tot 8-1 geregistreerd had?

 

Ben benieuwd wat jullie ervan denken,

Bedankt,

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zover ik weet staat je domein zonder actie 40 dagen in quarantaine voordat iemand anders (jij?) hem opnieuw kan registreren. Ik meen dat het de registrar van je domein (je provider) c.a. 50 euro kost om het domein uit quarantaine te halen. Die € 70,- is dus redelijk.

 

Ik weet niet hoe het in deze juridisch zit in deze maar het lijkt mij een gevalletje pech hebben. Je kwam er pas achter op het moment dat je domein offline ging, je zou dus sowieso te laat zijn, daar moet je eerlijk in zijn. Ook als het domein op 8 januari om 0:00 offline zou gaan. Stel dus dat je in je recht staat (wat ik betwijfel) dan vind ik het onredelijk om je provider op te laten draaien voor de kosten.

 

Les uit trekken, je domein uit quarantaine laten halen of een nieuwe domeinnaam nemen en je spamfilter beter afstellen of regelmatig checken.

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

Beste Sander,

 

Domein uit quarantaine halen door (bestaande registar/huidige provider) .NL domein kost officieel €25,- exclusief btw.

Domein uit quarantaine halen door (nieuwe registar/nieuwe provider) .NL domein kost officieel €100,- exclusief btw.

 

Dit zijn prijzen van SIDN (Stichting internet domeinregistratie Nederland) elke provider mag zijn eigen tarieven hanteren.

 

Wat eventueel kan is dat wij na 40 dagen onze domeinbot aanzetten zodat uw domein niet wordt gekaapt door een derde. Wij beschikken over een domeinbot dat per 100x checkt per seconde, meer info kan per PM.

 

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Domein uit quarantaine halen door (bestaande registar/huidige provider) .NL domein kost officieel €25,- exclusief btw.

Dat is positiever dan ik dacht. Wellicht kan je het op een akkoordje gooien met je huidige provider bij verlenging van je pakket (mits je tevreden bent natuurlijk).

 

Inderdaad positief, alleen jammer dat er hosting bedrijven zijn die dubbele winst willen maken op dit "soort" zaken.. Zelf zijn wij SIDN deelnemer en rekenen gewoon de inkoopprijs, het kan namelijk 100 redenen hebben wat er ook gebeurt als de klant de quarantaine kosten betaald zijn wij al tevreden.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad positief, alleen jammer dat er hosting bedrijven zijn die dubbele winst willen maken op dit "soort" zaken.. Zelf zijn wij SIDN deelnemer en rekenen gewoon de inkoopprijs, het kan namelijk 100 redenen hebben wat er ook gebeurt als de klant de quarantaine kosten betaald zijn wij al tevreden.

 

Er zijn natuurlijk altijd wel verschillen tussen hosting bedrijven. Als hosting bedrijf heb je natuurlijk wel werk aan het weer uit quarantaine halen van een domeinnaam. De ene partij heeft alles geautomatiseerd, de andere partij moet veel nog met de hand doen.

 

Domein uit quarantaine halen door (bestaande registar/huidige provider) .NL domein kost officieel €25,- exclusief btw.

 

Mag je de kosten die SIDN in rekening brengt officieel wel naar buiten brengen? Volgens mij was het hele idee dat de SIDN de tarieven niet meer openbaar maakte zodat elke partij zijn eigen tarieven kan stellen zonder dat de klant meteen zegt van "ja, maar jullie hoeven daar maar xx euro voor te betalen".

 

Ik heb een vrij groot probleem. Sinds vanmorgen is mijn website offline en ik kwam erachter dat het lag

aan mijn domein die niet meer functioneerde. Nu ging ik naar mijn klantenpaneel bij het bedrijf waar

het domein staat, en daar stond, 'ACTIEF tot 8-1-2011'. Ik dus hun gelijk gemailt, blijkt dat ze mij en tijd

geleden al een factuur hadden gestuurd. (Helaas kwam deze mail en de zogenaamde herrinering in

mijn spambox terecht, en deze kan ik ook niet meer terugvinden, of ik ze dus ooit gehad heb???) Nu

wou ik hem z.s.m. weer verlengen, maar nu staat mijn domein zgn. in quarantaine! Om je domein uit

quarantaine te halen kost het €70,00. Klopt dit wel, daar ik mijn domein tot 8-1 geregistreerd had?

 

Ben benieuwd wat jullie ervan denken,

Bedankt,

Sander

 

Het is inderdaad wel een beetje vreemd dat de hoster zegt dat de domeinnaam tot 8 januari is geregistreerd en dat hij al op 7 januari er uit is gegooid. Bij ons wordt altijd wel vooraf gefactureerd, maar wordt een domeinnaam niet er uit gegooid als je op de dag van verlenging nog niet betaald hebt. Zeker bij .nl domeinnamen kost het de hosting partij vrijwel niets extra (99% van de gevallen zelfs helemaal niets extra).

 

Maar van de andere kant; de hosting partij kan er niets aan doen als de mail in jouw SPAM-box terecht is gekomen. Tenzij de hosting partij de SPAM-filter voor jou instelt misschien. Je kunt je ook niet er achter schuilen dat je een rekening niet hebt gekregen omdat die meteen in de oud-papierbak gegooid is.

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0

De prijzen die bijvoorbeeld SIDN (.NL) berekent zijn voor de registrar gezien inkoopprijzen, de uiteindelijke verkoopprijs voor deze dienst mag de registrar veelal zelf bepalen. Sommige berekenen de inkoopprijs andere leggen hier een riante marge op.

 

Voor overige bezoekers van deze pagina wilde ik even melden dat de quarantaine regels afhangen van de toplevel extensie die het domain heeft, voor .nl .eu .com kunnen andere regels gelden, zoals :

- de tijd dat een domain in quarantaine kan zitten

- De inkoopprijzen voor een registrar.

- of alleen de oorspronkelijke registrar hem weer kan activeren.

- etc

 

Zoek dus altijd naar de regels m.b.t. de extensie du uw domain heeft.

 

Uit de context lijkt het in bovenstaand verhaal om een .nl te gaan, mogelijk kan de TS dit bevestigen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.