• 0

Participeren in concept?

Regelmatig worden wij benadert door mensen in ons "netwerk" die op een of andere manier willen dat wij deelnemen in een nieuw project wat zij op gaan zetten. Meestal doen we het niet, maar we hebben nu een concept gekregen wat op zich wel aanspreekt.

Graag een kritische noot. Bij onduidelijkheden kan ik het verhaal nog wel even detailleren!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je participeert in een concept, doe je in feite een investering. Toekomstige "spin-off's" op je product zijn zo onzeker, dat je het daarom niet moet doen. Als je participeert (investeert) kan je ook aandelen in de onderneming vragen (gaat een participatieovereenkomst aan vooraf). Zij gaan succes krijgen met jouw CMS. Als ze er niet voor betalen is het logisch dat jij mee deelt in hun succes.

 

Maar eerlijkgezegd, zou ik het je afraden. Gewoon boter bij de vis. Participeren is een vak apart en als je daar geen verstand van hebt, wordt je alleen maar genaaid. Je moet doen waar je goed in bent, en daar gewoon voor betaald worden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja, participeren is misschien niet het juiste woord, maar met die onzekerheid heb je zeker een punt. Vraag is natuurlijk of zij genoeg geld hebben om de gewenste systemen in te kopen. Zelf heb ik ook gedacht aan een soort deel-regeling: ze krijgen het systeem voor een lager bedrag dan normaal, in ruil daarvoor mogen wij hun website gebruiken als distributiekanaal.

 

Maar of dat nu het ei van columbus is...

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Er is een website waarop alle non-profit organisaties van Nederland informatie vandaan kunnen halen, en waar ze zichzelf kunnen voorstellen (plaatje + praatje), in de hoop donaties binnen te krijgen van bezoekers. De site trekt enkele duizenden bezoekers per dag.

 

Er zijn in Nederland een half miljoen non-profit organisaties. De service die jij omschrijft is dermate breed opgezet, dat ze voor niemand meer relevant is. Onduidelijk is daarnaast of de deelnemende organisaties informatie komen halen of brengen. Er zijn bovendien reeds enkele initiatieven die zich strikt richten op het presenteren van 'goede doelen' aan potentiële donateurs, maar daarbij is de selectie van die doelen essentieel en ligt het revenue-model behoorlijk gevoelig. Als dit initiatief nog in de fase zit van 'hopen op donaties' en niet gedragen wordt door mensen die hun sporen verdiend hebben in de goede doelen-sfeer, brand dan in godsnaam je vingers niet. Misschien zijn de mensen waar je nu mee te maken hebt een tikkeltje naief, maar het wemelt van de scam-artists in dat wereldje. En er is bovendien bij faciliterende instellingen geld zat om sites op te zetten zonder de participatie van een sitebouwer.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Even in het kort: er is een website waarop alle non-profit organisaties van Nederland informatie vandaan kunnen halen, en waar ze zichzelf kunnen voorstellen (plaatje + praatje), in de hoop donaties binnen te krijgen van bezoekers.

 

de strekking van de website is mij onduidelijk en ik vermoed dat daar de sleutel tot het antwoord ligt. welke informatie kunnen alle non-profit organisaties van nederland daar halen? waarom moeten ze daar zijn, en niet op andere site? betalen de non-profits er voor? zijn de bezoekers dus non-profit organisaties? geven die elkaar donaties nee toch? dus ook gewone bezoekers, wat komen die daar dan doen? kan je meer toelichten wat die site is of eventueel de url geven?

Link naar reactie
  • 0

De URL wou ik niet prijsgeven, maar ik zie nu in dat het een onduidelijk verhaal aan het worden is www.helphelpen.nl

 

kritische noot wilde je he ;-)

 

het is dus een site voor consumenten. maar de site is niet bijgewerkt(update verwacht in 2003, hoe lang zoeken ze al iemand die het gratis wil doen?) en biedt weinig content (mensenrechten is leeg? ontwikkelingswerk 1 project?). bezoekersaantallen zijn dan gebakken lucht. ze willen dus voor een dubbeltje op de eerst rang zitten en levert jou niets op. ik zou er niet in stappen.

 

ps: ik kan niet zien dan jullie site compleet vernieuwd is, misschien een idee om deze opmerking van je site te verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Even off-topic: onze site was zo slecht dat je er "nog geen kaas mee aan een muis" zou verkopen. Hij is pas vernieuwd, vandaar dat tekstje. Gaat er over een dag of tien weer af, maar bedankt voor de oplettendheid.

 

In de bezoekersaantallen heb ik nog geen inzicht gekregen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf in staat bent een open-source CMS toe te passen, hoeft het niet teveel werk zijn. Vervolgens kun je wel beter de door jou gewenste doelgroep van verenigingen bereiken. Zo te zien hebben ze ook nog hulp nodig bij hun portal Fondsenwerving.nl misschien dat ze daarvoor wel cash hebben!

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Een portal voor donateurs is op zich lovenswaardig, maar dat idee is al oud en dus vaak beproefd. Iedereen die in dat wereldje actief is, kan er bovendien op rekenen dat vroeger of later kritisch bekeken wordt wat er aan de strijkstok blijft hangen. Donateurs die 100 euro schenken aan een goed doel, vinden het immers niet leuk als er onderweg tientallen euro's van hun gift afgaan. Dat hebben ook grote organisaties als Foster Parents tot hun schade ervaren. Wanneer je in die markt actief wordt, moet je dus zeer goed naar je zakenpartners kijken, en eigenlijk ook naar je eigen motieven. SolidAid loopt al twee jaar te leuren met het verhaal dat je hier beschrijft, dus echte doorpakkers zijn het niet. Zie links:

 

Collecte Business

Online Doneren

Fondsen Online

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je Fondsen.org erbij pakt. Wij werken nauw samen met het bedrijf achter die site...

 

Voor de nieuwe opzet van helphelpen gaat men ervan uit dat doneren op zich niet het doel is, aangezien dat inderdaad al een veelbewandelt pad is.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het ook doen omdat je graag mensen wil helpen-

ik begrijp de kritische kanttekening(en) die je zelf en de mensen hier aandragen, maar als je denkt dat dit een 'solide club' is met echt goede bedoelingen zou je ook kunnen overwegen om het niet als 'participeren' te zien maar als 'an act of kindness'.

Zelf zou ik het fijn vinden te doneren via een site waarvan ik weet dat het niet als lucratief concept is opgezet- ook al begrijp ik wel dat in deze tijd niks mis is met winstgevende liefdadigheid.

Maar een keertje onvoorwaardelijk helpen misstaat geen enkel bedrijf.

Wat doet dat voor je imago? ;)

Link naar reactie
  • 0
Maar een keertje onvoorwaardelijk helpen misstaat geen enkel bedrijf.

 

In dat geval zou ik graag zelf de organisatie van mijn keuze opzoeken. Ik deel de scepsis van TwaLevel en het feit dat de site er nu verloren bijligt, maakt me niet enthousiast. Ik zou zeggen: een zakelijke deal of geen deal.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Okay, ik begrijp dus dat jullie niet warmlopen voor dit concept. Op dit moment ben ik het verhaal aan het opzetten, zoals we er wellicht in zouden gaan stappen.

 

Het wordt waarschijnlijk een mix tussen betaald & non-profit.

 

Bedankt voor jullie meedenken (zover)!!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.