Asocialen leven belastingvrij

Aanbevolen berichten

Asocialen leven belastingvrij

 

Gepubliceerd op zaterdag 28 februari 2004

De fiscus gaat de deur van lastige mensen, zoals kampers en Hells Angels, voorbij. Hun belastinggeld wordt uit veiligheidsoverwegingen niet geïnd.

In Nederland bestaan enkele tientallen fiscale vrijstaatjes, de bewoners van die ‘staatjes’hoeven niet of nauwelijks belasting te betalen. Dat onthult een hoge ambtenaar van de Belastingdienst vandaag in de Telegraaf.

 

Vooral woonwagenkampbewoners, Hells Angels en criminele Joegoslaven profiteren van de angst bij de belastingdienst. Als bekend is dat het om een moeilijk, asociaal, iemand gaat, krijgt de openstaande rekening de stempel ‘oninbaar, kamper’. Zo worden jaarlijks vele miljoenen euro’s afgeboekt als oninbaar, aldus de Telegraaf.

 

De klokkenluider zei naar de krant te zijn gestapt uit ergernis over onjuiste informatie van staatssecretaris Wijn van Belastingen. Twee weken geleden werd bekend dat de bewoners van woonwagenkamp De Vinkenslag in Limburg maar drie procent belasting hoefden te betalen. Wijn zei dat dit een grote uitzondering betrof, maar daar klopt niks van, zegt de belastingdienstmedewerker.

 

Alom bekend

Door het hele land komen de fiscale vrijstaatjes voor. Grote groepen kampers ontspringen de belastingdans. Dat is bij de belastingdienst bekend en dat is bij de kampers bekend, zegt hij.

 

De Algemene Vereniging van Belastingdeurwaarders (AVB) bevestigt het verhaal van de klokkenluider. Ook bij hen is bekend dat bepaalde groepen worden ontzien.

 

Hoewel het beleid van de ene eenheid van de belastingdienst niet hetzelfde is als de andere, is volgens de klokkenluider de algemene regel dat niet tot invordering wordt overgegaan als het een kamper of Hells Angel betreft. Een ‘ingesleten gedoogbeleid’ noemt hij het.

 

Het is niet zo dat geen enkele kamper belasting betaalt, zegt de klokkenluider erbij, maar als er één niet betaalt of een vage, onvolledige aangifte doet, gaat de belastingdienst er niet achteraan.

Bron: Planet Internet

 


 

Wat moet je hier nu mee? Is dit nu het Nederlandse rechtssysteem? :'( Als de ondernemer in het nauw zit dan hebben we met een harde belastingdienst te maken en kleden ze ons uit. Geweld loont, dat blijkt maar weer... De belastingdienst beloond het ook nogeens...

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Het is een grove schande.

 

Mensen die niet bereid zijn grof geweld te gebruiken moeten hun belasting tot op de laatste promille betalen, en als ze een tientje vergeten krijgen ze er nog problemen mee ook!

 

Ik merk sowieso dat er een soort tendens is vanuit de overheid om gewelddadige clubs maar met rust te laten, ook al kweken ze wiet, betalen ze geen belasting, plegen ze diefstallen en wat dies meer zij.

 

Wat mij betreft sturen ze die belastingdeurwaarder erheen vergezeld van een peloton ME of desnoods een divisie infanterie. Indien nodig kan de wanbetaler zelfs in cel belanden (gijzeling) totdat er voldaan wordt, wetten en middelen zat.

 

Als zelfs de belastingdienst zwicht voor geweld is het einde natuurlijk helemaal zoek - de mensen die zich niet van (extreem) geweld bedienen betalen zich dan blauw, terwijl de groep 'asocialen' vrijuit profiteerd. Gevolg van het een en ander kan wel eens zijn dat een groot deel van de bevolking alle ambtenaren met een AK47 welkom gaat heten, omdat ze zien dat dat voor anderen ook werkt. lekker.

Link naar reactie

Hmmm... Koop een Harley en betaal voortaan geen belasting meer... dan heb je die brommer zo terug verdiend!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Het is werkelijk waar belachelijk!!

 

Een ondernemer die ik laatst sprak heeft net 3 dagen lang de belastingdienst op bezoek gehad. :o En zijn alle boeken volgens mij wel drie keer doorgenomen.

 

Laat ze dat maar eens bij die Hells Angels en kampbewoners doen!!

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie

Vandaag: http://www.nu.nl/news.jsp?n=290347&c=11

 

Belastingdienst ontziet al 21 jaar oninbaren

DEN HAAG - Bij de belastingdienst heeft 21 jaar lang een interne richtlijn bestaan om personen die weigerden belasting te betalen ongemoeid te laten. Na twee jaar verzet werden zij als 'oninbaar' bestempeld. De overheid is daardoor enkele tientallen miljoenen euro's misgelopen. Staatssecretaris Wijn van Financiën heeft dat donderdag in de Tweede Kamer gezegd.

 

Ik kan me hier nu weer zo ongelofelijk over opwinden.

Mensen die hun best doen, iets van zichzelf en Nederland proberen te maken moeten betalen en mensen die het verzieken voor iedereen komen er makkelijk onderuit.

 

Dat noemt zich een rechtsstaat????

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.