• 0

Het verkrijgen van garantstelling cq borgstelling.

Dag mensen,

 

heb een best lastige vraag aan jullie, zit met het volgende. Het gaat namelijk om het verkrijgen van een garantstelling cq borgstelling voor een studie met 100% zekerheid.

 

Een aantal maanden geleden ben ik door een zware selectie heen gekomen bij de nationale luchtvaartschool (NLS) te beek. Als laatste stap moet de financiering geregeld worden bij een van de voorgestelde banken, ING, Rabo en Abn Amro. Ik heb voor de ING bank gekozen omdat zij de laagste borgstelling eisen, namelijk 1/3 van de leensom (125.000euro).

 

Het gaat hier welliswaar niet om een bedrijf te realiseren, maar wel een grote lening zien af te sluiten waarbij iemand die geen borg heeft zoals een huis en familie leden ook niet borg kunnen staan toch nog aan garantstelling/borgstelling kan komen.

 

Ik heb het internet helemaal uitgepluist om te kijken of er iets aan garantstelling te krijgen valt voor het afsluiten voor een lening voor een studie. Tot zover is er alleen van de overheid een garantstelling voor startende ondernemers te krijgen.

 

De NLS staat namelijk bekend om zijn hele goede opleiding en slagings percentage van 100% van iedere kandidaat die de selecties haalt. Voor meer info over de opleiding, zie www.nls.nl

 

Wat ik vraag is geen geld, maar wie weet hier een oplossing om alsnog een borgstelling te krijgen voor een unieke studie? Alle sugesties zijn welkom.

 

met vriendelijke groet,

 

mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al geinformeerd bij de NLS zelf? Die zullen wel vaker dit soort situaties tegen komen en hebben misschien wel een paar goede tips.

 

Een tijdje geleden stond er een artikel in "Carp*". Ik weet niet of je dat gelezen hebt? De baangarantie schijnt momenteel niet bijzonder hoog te zijn.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

persoon,

 

NLS zelf kan helaas niet garantstaan voor de kandidaat, gezien zij financieel niks kunnen en mogen regelen. NLS staat namelijk bekend als een elite opleiding waarbij alleen kandidaten met vermogende ouders of familie leden deel kunnen nemen. Dat geluk heb ik helaas niet. De KLM Flight Academy is de enige school waarbij hun garantiefonds borg staat voor de lening. Daar ben ik helaas niet door heen gekomen. Vandaar mijn vraag of er een garantiefonds is of een instantie die garant wil/kan staan voor een studie met zekerheid? Suggesties blijven welkom.

 

Wat betreft de baangarantie. Sinds 5 jaar terug is die garantie komen te vervallen voor alle vliegopleidingen binnen nederland. Tot op heden hebben de verschillende opleidingen iedereen nog kunnen plaatsen, zei het dat je een aantal maanden moet wachten.

 

Een articel in de Flight International wordt een toename in de vraag over twee jaar verwacht, waarbij het deelnemen van een opleiding in deze markt omstandigeheden erg gunstig is. Men een gunstige lening voor een dure opleiding.

 

Zelf zit ik in de luchtvaart en heb ik gewerkt voor airbus. Met de verkoop en komst van de A380 in 2006 zal dit bijdrage leveren aan de vraag van piloten.

 

mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.