• 0

Fabrieken vinden in China

Hallo allemaal,

 

 

Ik ben van plan om elektrische fietsen te gaan importeren uit China. Nu wilde ik het liefst zelf naar China, om daar de fabrieken te bezoeken. Nu zou ik graag wat tips krijgen die mij te helpen om tot een goede selectie te komen.

 

Zo heb ik al verschillende bedrijven gezien die je hierbij kunnen helpen, nu was ik erg benieuwd naar tips van jullie.

 

 

Alvast vriendelijk bedankt!

 

Henk

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet inderdaad goed zoeken voordat je de echte fabriken heb gevonden via alibaba.com of made-in-china.com , maar ze zijn er wel.

 

Er zijn erg veel partijen die deze voor jou kunnen controleren. Zelf kan ik er geen 1 aanraden. Daarvoor zul je even moeten wachten tot er iemand reageert die er wel 1 kan aanraden.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om elektrische fietsen te gaan importeren uit China. Nu wilde ik het liefst zelf naar China, om daar de fabrieken te bezoeken. Nu zou ik graag wat tips krijgen die mij te helpen om tot een goede selectie te komen.

 

Zo heb ik al verschillende bedrijven gezien die je hierbij kunnen helpen, nu was ik erg benieuwd naar tips van jullie.

 

 

Alvast vriendelijk bedankt!

 

Henk

 

 

 

Als het om al een bestaand product gaat zal het bezoeken van de fabriek hoogstwaarschijnlijk lastiger worden.

 

Mocht het plan uitgebreider zijn dan adviseer ik ergens een workshop te volgen over handel/productie met en in China,

 

China heeft een hele andere cultuur als in europa

 

Bijv.

 

- Chinezen lijken/blijven altijd blij/aardig. ook als ze dat niet zijn. omdat ze altijd willen verkopen/ een deal willen sluiten.

- Chinezen zeggen altijd ja, ook als ze het niet kunnen.

- leveringstijden/ voorwaarden (kunnen) niet zo nauwgenomen worden als in europa.

- Kwaliteits standaard is anders als in europa.

- Voordat er daadwerkelijk een deal rond is ben je vaak al een hoop kosten kwijt aan 'relatie opbouw' het is bijvoorbeeld gewoonte dat een nieuwe zakenrelatie wordt uitgenodigd voor een groot uitgebreid diner met alle directeuren en hun aanhang (op kosten van jou, maar dat vertellen ze er niet bij, je wordt geacht dat te weten)

- Ook is het een gewoonte dat je Cadeau's meeneemt voor de personen waar je mee 'van doen hebt'.

 

En dan heb je dus nog geen producten.

 

- Chinezen proberen vaak westerlingen/onwetenden 'uittekleden' aangezien die toch geen besef hebben van de werkelijk kostprijs. Ze kennen 3 sociale kringen:

 

Familie: Alles draait om familie. laten elkaar hun ware aard zien.

Chineese (werk)relaties: zoals wij werkrelaties kennen.

Westerling & andere buitenstaanders: pakken wat je pakken kan.

 

 

Advies betreft opstarten bedrijf in china: aangezien china communistisch georrienteerd is wordt je geacht een chineese staats burger deel uit te laten maken van je bedrijf. Je zit dus altijd aan bijv. een joint-venture vast.

Het Advies na aanleiding van bovenstaande: geeft deze chineese 'afgezant' nooit tekenrecht. alleen adviesrecht. (een symbolische functie dus)

Voor je het weet rijd hij in een ferrari en doet zijn broer die loodgieter is alle klusjes voor driemaal de normale prijs.

(Vopak heeft deze fout ooit gemaakt)

 

 

Disclaimer:

 

Dit is gebasseerd op eigen bevindingen en een drietal workshops die ik in het verleden heb gevolgd over handel in en met china. Ik beweer dus niet dat dit in alle gevallen zo is.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat veel mensen Alibaba aanbevelen,

helaas komt het ook daar regelmatig voor dat er oplichters tussen zitten.

Vooral de lui die betaald willen worden via western Union betaald willen worden moet je mijden.

 

Ik ben zelf eens op de canton fair geweest en daar waren ook electrische fietsen.

Zelf gaan kijken is altijd het beste.

Link naar reactie
  • 0

Electrische fietsen is hier heel populair. Goedkoop, handig en makkelijk.

 

Ben al bij diverse producenten langs geweest de afgelopen jaren en dan leer je nog wel eens wat natuurlijk.

 

- kwaliteit. wat wij goede kwaliteit vinden is niet per definitie wat een chineze producent ook wil. Er is heel veel concurrentie nu en dan word bespaard waar mogelijk. Alles maar dan ook alles tot in het kleinste detail en onderdeel is belangrijk. Dus om te beginnen moet je weten waar je het over hebt.

- electrisch systeem/aandrijving, hierin zijn vele variaties mogelijk, maar van belang is denk ik een paar zaken in achterhoofd te houden: 1 de mensen in NL zijn zwaarder dan chinezen. minimaal 200-220Watt motor nodig. Actie radius is altijd minder dan opgegeven helaas door hogere belasting. 2 De motor; er zijn 100en manieren een electromotor te maken en hierin is het duurste de koperen windingen. Type motor bepaald dus voor een deel de prijs maar onderling zijn er duidelijk merkbare verschillen in de motoren. De een die voelt aan als een diesel die optrekt in de 3e versnelling en de ander gaat heel soepel.

Beste motor die ik testte was een 1000W motor op giant mountainbike. zo op de 50km/h en 48V Lithium accu.

- accu's; ja hier is de grote onkosten post en ook hier zitten grote verschillen in kwaliteit. Li-ION batterijen zijn nu gangbaar maar ook deze komen in alle kleuren en smaken. Zit zeker ook rommel tussen. Loodaccu's zijn echt niet meer van deze tijd.

Ook is van belang te kijken naar de kwaliteit en keuring van de lader.

 

Verders is selecteren van producenten op Alibaba of made-in-china wel ok, maar zorg dat je dan echt met een producent praat. Plaatjes en specs zijn vaak goed maar misleidend. Je moet echt persoonlijk kijken wat ze nu echt uitspoken en wat de kwaliteit is alvorens te bestellen.

 

In Nederland zijn er 2 mogelijkheden: 1 fiets met trapondersteuning: enkel wanneer je echt trapt mag de motor werken. Er mag dus geen gashandle op zitten. Hiervoor heb je dan geen verzekering nodig en max snelheid mag niet hoger dan 25km/h zijn. 2e is volledig electrische fiets, met gashandle etc etc. Hiervoor moet je dan een verzekerings plaatje hebben en moeten de fietsen ook door de RDW gekeurd worden, anders mag je ze niet verkopen en zijn ze ook niet verzekerbaar.

 

Ook hier geld; goedkoop is duurkoop. Een duurder model of een duurdere producent is meestal ook een betere,

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om elektrische fietsen te gaan importeren uit China. Nu wilde ik het liefst zelf naar China, om daar de fabrieken te bezoeken. Nu zou ik graag wat tips krijgen die mij te helpen om tot een goede selectie te komen.

 

Zo heb ik al verschillende bedrijven gezien die je hierbij kunnen helpen, nu was ik erg benieuwd naar tips van jullie.

 

 

Alvast vriendelijk bedankt!

 

Henk

 

 

 

Als het om al een bestaand product gaat zal het bezoeken van de fabriek hoogstwaarschijnlijk lastiger worden.

 

Mocht het plan uitgebreider zijn dan adviseer ik ergens een workshop te volgen over handel/productie met en in China,

 

China heeft een hele andere cultuur als in europa

 

Bijv.

 

- Chinezen lijken/blijven altijd blij/aardig. ook als ze dat niet zijn. omdat ze altijd willen verkopen/ een deal willen sluiten.

- Chinezen zeggen altijd ja, ook als ze het niet kunnen.

- leveringstijden/ voorwaarden (kunnen) niet zo nauwgenomen worden als in europa.

- Kwaliteits standaard is anders als in europa.

- Voordat er daadwerkelijk een deal rond is ben je vaak al een hoop kosten kwijt aan 'relatie opbouw' het is bijvoorbeeld gewoonte dat een nieuwe zakenrelatie wordt uitgenodigd voor een groot uitgebreid diner met alle directeuren en hun aanhang (op kosten van jou, maar dat vertellen ze er niet bij, je wordt geacht dat te weten)

- Ook is het een gewoonte dat je Cadeau's meeneemt voor de personen waar je mee 'van doen hebt'.

 

En dan heb je dus nog geen producten.

 

- Chinezen proberen vaak westerlingen/onwetenden 'uittekleden' aangezien die toch geen besef hebben van de werkelijk kostprijs. Ze kennen 3 sociale kringen:

 

Familie: Alles draait om familie. laten elkaar hun ware aard zien.

Chineese (werk)relaties: zoals wij werkrelaties kennen.

Westerling & andere buitenstaanders: pakken wat je pakken kan.

 

 

Advies betreft opstarten bedrijf in china: aangezien china communistisch georrienteerd is wordt je geacht een chineese staats burger deel uit te laten maken van je bedrijf. Je zit dus altijd aan bijv. een joint-venture vast.

Het Advies na aanleiding van bovenstaande: geeft deze chineese 'afgezant' nooit tekenrecht. alleen adviesrecht. (een symbolische functie dus)

Voor je het weet rijd hij in een ferrari en doet zijn broer die loodgieter is alle klusjes voor driemaal de normale prijs.

(Vopak heeft deze fout ooit gemaakt)

 

 

Disclaimer:

 

Dit is gebasseerd op eigen bevindingen en een drietal workshops die ik in het verleden heb gevolgd over handel in en met china. Ik beweer dus niet dat dit in alle gevallen zo is.

 

Ik heb zelden zo'n mooie opsomming van onzin bij elkaar gezien. Slaap lekker verder.

Link naar reactie
  • 0

@ Paul.

 

Dat jij de ervaring niet deelt wilt niet zeggen dat het niet zo is.

 

Ik daag jou uit om een paar toetsbare beweringen van mij te ontkrachten...

 

I.p.v. lukraak te beweren dat alles wat ik zeg onzin is.

 

3 maanden in China met westerse relaties die ook het mandarijns beheersen leert je een hoop....

 

graag jouwn mening over de punten die ik opsomde.

 

 

wat ik eerder zei:

 

Als het om al een bestaand product gaat zal het bezoeken van de fabriek hoogstwaarschijnlijk lastiger worden.

 

Mocht het plan uitgebreider zijn dan adviseer ik ergens een workshop te volgen over handel/productie met en in China,

 

Een groot deel van dat lijstje geld dus alleen als je een 'groot' avontuur aangaat in china en niet al bestaande producten gaat afnemen.

 

 

Nog een weetje:

 

Waarom denkje dat chinezen zo goed zin in kopieren?

 

wil je een product laten produceren in china dan ben je gedwongen je product inclusief tekeningen te laten keuren door chineese ingenieurs en dan maakt het niet uit of je al goedkeuring hebt in een ander (westers) land of niet. Anders komt je product naderhand het land niet uit. (dus ik heb het niet over standaard consumergoods)

 

Ik zou zeggen check it...

Link naar reactie
  • -1

Hello Henk,

 

It is indeed very difficult to find a reliable supplier in China. I wonder how is your selection going now?

 

I have a good network in China and can provide you with information. Actually, I look for a wholesales channel in the Netherlands for E-bicycle.

 

If you are interested, please contact me via jwg370@gmail.com.

 

 

Hallo allemaal,

 

 

Ik ben van plan om elektrische fietsen te gaan importeren uit China. Nu wilde ik het liefst zelf naar China, om daar de fabrieken te bezoeken. Nu zou ik graag wat tips krijgen die mij te helpen om tot een goede selectie te komen.

 

Zo heb ik al verschillende bedrijven gezien die je hierbij kunnen helpen, nu was ik erg benieuwd naar tips van jullie.

 

 

Alvast vriendelijk bedankt!

 

Henk

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als we iedereen over een kam scheren dan valt er nergens te handelen. Je hebt overal goede en slechte verkopers/fabrieken/agents.

 

Ik heb zelf jaren in Azie gezeten en ik spreek mandarijns en cantonees vloeiend. Mijn advies is, als je niet de juiste contacten hebt; zelf een agent aannemen. Ze kosten ongeveer 5% tot 10% van je inkoopbudget. Maar wat je ervoor terug kan krijgen is het waard. Ze kunnen voor je de juiste fabrieken vinden met de juiste prijzen. Transport en quality control etc.

 

Niet alle deals hoeven een wereld deal te zijn, zolang de prijs die ze vragen voor jou goed genoeg is. Dan moet je het gewoon doen, naarmate je meer ervaring hebt in het product ga je ook betere prijzen/kwaliteit vinden.

 

Echter quality control is erg belangrijk! Mijn persoonlijke mening is dat als je met chinezen wilt handelen moet je daar zelf ook een keer geweest zijn.

Link naar reactie
  • 0

I agree with you that there are so many producers in China. Knowing Chinese language is the major factor to understand the business, but knowing the culture and be able to catch the meaning is another story.

 

I do not want to act as an importer and exporter agent. The charge of the service is based on consultancy level and per contract. The goal of service is to finding the most suitable supplier to match the requiers' demand.

 

 

 

Als we iedereen over een kam scheren dan valt er nergens te handelen. Je hebt overal goede en slechte verkopers/fabrieken/agents.

 

Ik heb zelf jaren in Azie gezeten en ik spreek mandarijns en cantonees vloeiend. Mijn advies is, als je niet de juiste contacten hebt; zelf een agent aannemen. Ze kosten ongeveer 5% tot 10% van je inkoopbudget. Maar wat je ervoor terug kan krijgen is het waard. Ze kunnen voor je de juiste fabrieken vinden met de juiste prijzen. Transport en quality control etc.

 

Niet alle deals hoeven een wereld deal te zijn, zolang de prijs die ze vragen voor jou goed genoeg is. Dan moet je het gewoon doen, naarmate je meer ervaring hebt in het product ga je ook betere prijzen/kwaliteit vinden.

 

Echter quality control is erg belangrijk! Mijn persoonlijke mening is dat als je met chinezen wilt handelen moet je daar zelf ook een keer geweest zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

- Chinezen lijken/blijven altijd blij/aardig. ook als ze dat niet zijn. omdat ze altijd willen verkopen/ een deal willen sluiten.

- Chinezen zeggen altijd ja, ook als ze het niet kunnen.

- leveringstijden/ voorwaarden (kunnen) niet zo nauwgenomen worden als in europa.

- Kwaliteits standaard is anders als in europa.

- Voordat er daadwerkelijk een deal rond is ben je vaak al een hoop kosten kwijt aan 'relatie opbouw' het is bijvoorbeeld gewoonte dat een nieuwe zakenrelatie wordt uitgenodigd voor een groot uitgebreid diner met alle directeuren en hun aanhang (op kosten van jou, maar dat vertellen ze er niet bij, je wordt geacht dat te weten)

- Ook is het een gewoonte dat je Cadeau's meeneemt voor de personen waar je mee 'van doen hebt'.

 

En dan heb je dus nog geen producten.

 

- Chinezen proberen vaak westerlingen/onwetenden 'uittekleden' aangezien die toch geen besef hebben van de werkelijk kostprijs. Ze kennen 3 sociale kringen:

 

Familie: Alles draait om familie. laten elkaar hun ware aard zien.

Chineese (werk)relaties: zoals wij werkrelaties kennen.

Westerling & andere buitenstaanders: pakken wat je pakken kan.

 

 

Advies betreft opstarten bedrijf in china: aangezien china communistisch georrienteerd is wordt je geacht een chineese staats burger deel uit te laten maken van je bedrijf. Je zit dus altijd aan bijv. een joint-venture vast.

Het Advies na aanleiding van bovenstaande: geeft deze chineese 'afgezant' nooit tekenrecht. alleen adviesrecht. (een symbolische functie dus)

Voor je het weet rijd hij in een ferrari en doet zijn broer die loodgieter is alle klusjes voor driemaal de normale prijs.

 

Disclaimer:

 

Dit is gebasseerd op eigen bevindingen en een drietal workshops die ik in het verleden heb gevolgd over handel in en met china. Ik beweer dus niet dat dit in alle gevallen zo is.

 

Ik heb zelden zo'n mooie opsomming van onzin bij elkaar gezien. Slaap lekker verder.

 

Het is alweer een lange tijd geleden sinds ik op higherlevel geweest ben maar ik heb me kostelijk vermaakt om bovenstaande opmerkingen. Ik deel Paul's mening dat het bovenstaande grotendeels onzin is. De disclaimer is dus op zijn plaats en ik vraag me af door wie die workshops georganiseerd waren en hoeveel ze gekost hebben?

 

Maargoed, ik ben hier niet om oude koeien uit de sloot te halen en ze er weer terug in te gooien. Nee echt niet. Ik wil namelijk ook een paar voorbeelden noemen van mensen die een dergelijke KvK presentatie over 'handel in/met China' hebben bijgewoond en vervolgens keihard onderuit gaan in China.

 

Voorbeeld 1 gaat over het spenderen van geld aan 'relatie opbouw' of guanxi:

 

Een zakenman ging met zijn zakenrelaties uit eten bij Hyatt denkende dat dit voor hem de deal zou binnen slepen.

 

Na afloop van het diner was de beste man 900 euro lichter en vroeg hij zich af waarom in hemelsnaam de deal niet door gegaan is. Hij gaf achteraf de Chinezen de schuld van alles, stomme Chinezen "ik neem ze mee naar Hyatt, ze kosten klauwen vol geld maar wat blijft er van hun waarden (guanxi) over, helemaal niets! Eikels."

 

De grap was dat die Chinezen zich helemaal kapot gelachen hebben aan tafel. Dure wijnen, onbeperkt bier en heerlijk eten waar een buffet normaal gesproken een ruim maandsalaris kost. Waarom? Omdat er weer zo'n idiote buitenlander is die zaken wil doen maar werkelijk geen idee heeft van hoe de Chinese cultuur in elkaar zit.

 

Ja, de KvK-presentatie zei dat dit face zou opleveren maarja..

 

Voorbeeld 2 gaat over het geven van cadeau's:

Wederom een zwakzinnige buitenlander die denkt te weten hoe de vork in de steel zit. De beste man gaf zijn zakenrelatie een prachtig duur horloge cadeau. Haha een horloge! Moeten ze 'feng shui' ook maar eens vermelden tijdens een workshop! Helaas ging de deal niet door, de beste man snapte er helemaal niets van.

 

 

Wat jij zegt over het uitkleden van Westerlingen/onwetenden vind ik altijd wel comisch. Als jij geen besef hebt van de werkelijke kosten, wat doe je dan in hemelsnaam in China? Als je je huiswerk niet gedaan hebt dan moet je maar op de blaren zitten. Niets te maken met uitkleden, heeft te maken met jezelf laten uitkleden. Daar zit een wezelijk verschil in.

 

Maargoed, hierbij mijn mening over deze kwestie ik weet dat de post al oud is maar het blijft altijd een leuk onderwerp!

 

Link naar reactie
  • 0

De Chinezen lachen zich al een breuk om ons, omdat we alle gezonde onderdelen van onze economie zomaar gratis en voor niets aan hun over geven, terwijl we zelf recessies voor de kiezen krijgen, begrotingstekorten moeten wegwerken en ook nog die mensen een boterham moeten geven, die ook nog eens hun baan hebben verloren. Nu de rekening zelfs keihard aan de VS wordt gepresenteerd, vraag ik me af hoelang dit spelletje nog doorgaat......

Link naar reactie
  • 0

De Chinezen lachen zich al een breuk om ons, omdat we alle gezonde onderdelen van onze economie zomaar gratis en voor niets aan hun over geven, terwijl we zelf recessies voor de kiezen krijgen, begrotingstekorten moeten wegwerken en ook nog die mensen een boterham moeten geven, die ook nog eens hun baan hebben verloren. Nu de rekening zelfs keihard aan de VS wordt gepresenteerd, vraag ik me af hoelang dit spelletje nog doorgaat......

 

Mee eens.

 

Wat ik mij afvraag is waarom de havens van Thessaloniki, Piraeus en Athene nog niet in handen zijn van Nederland en Duitsland. Wij geven zoveel steun maar vragen/krijgen daar niets voor terug?

 

Lekkere ondernemersinstelling, hier is geld en het rendement ach misschien -100% maar who cares! Ik zou mezelf toch indekken met toekomstig rendement uit bijvoorbeeld de havens. Dit vormt ook een solide alternatieve inkomstenbron voor Nederland wanneer bijvoorbeeld het gas op begint te raken.

 

 

Overigens vind ik persoonlijk de situatie in Amerika van een heel ander kaliber vergeleken met Europa. Amerika staat voor een mission impossible daar waar Europa met 'politieke verandering' nog wel degelijk gered kan worden. De vraag is alleen of politieke verandering wel bestaat...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.