• 0

Verzending China-Nederland

Ik sta op het punt om verschillende theesoorten vanuit China naar Nederland te halen. Nu heb ik de mogelijkheid om het door mijn leverancier te laten versturen via China Post, de kosten bedragen hiervoor 8 USD per KG.

 

Ik heb begrepen dat er nog al eens wat zoek raakt, hoe is jullie ervaring hiermee?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

correctie: 185 USD voor het verzenden van 50 KG

 

 

Ik heb geen flauw idee hoe het met thee verzenden zit of via post verzenden van uit china.

 

Maar in nederland zit je aan leidende afmetingen met max. gewicht vast via de reguliere postkanalen. en ik kan me voorstellen dat het soortelijke gewicht van thee niet zo hoog ligt.

 

En dat je dus voor een relatief laag gewicht relatief grote verpakkingen nodig hebt. (stampen lijkt me de kwaliteit van de theeblaadjes niet ten goede te komen)

 

Heb je die 185 E per Kg van je producent/leverancier? Zei weten vaak het best wat de transportkosten van zo'n specifiek product zijn

 

En misschien is het verstandig een proefbestelling te doen (kleinere hoeveelheid)

Dat je strax niet met 50 kg onverkoopbare thee zit of dat je transport te laag hebt ingecalculeerd.

Link naar reactie
  • 0

Heb vorig jaar pakket via China post laten bezorgen. Duurde zeven weken. Kwam mede doordat inklaringsinformatie op pakket onjuist was, waardoor vertraging bij nederlandse douane. Expressvervoerders letten beter hierop.

 

Bovendien was de gemailde trackingcode van het pakket niet te gebruiken, want deze verwees naar een geheel chinese site.

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Interessant. Als het dan ook echt aan huis word bezorgd is ~3,5usd/kg m.i. niet zo duur als je werkt met producten met een lage soortelijke dichtheid en relatief hoge marge.

 

Overigens kost een 20' FCL Container 170 euro, dat is natuurlijk wel exclusief al het gedoe bij de douane/mogelijke controles/uitladen/afleveren op locatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik sta op het punt om 2,5 cbm aan spullen vanuit Shenzen te importeren per schip.

 

Volgens mijn expediteur kan dit op zijn voordeligst door ex whse aan te vragen omdat bij een CIF levering de commissies aan de ontvanger worden doorberekend.

 

Wat schetst mijn verbazing? De kosten om deze 2,5 cbm naar het schip te brengen bedragen bijna 500 USD

terwijl mij is verzekerd dat de FOB tarieven verwaarloosbaar laag zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring (kleinere pakketten, tot ong 30, 35 kilo) is dat verschepen met China Post er langzaam en onzeker is. Vooral de douane inklaring in Nederland kan erg lang duren en je hebt niet echt iets of iemand die je verder kan helpen.

 

Vraag eens wat het kost met DHL up UPS? Veel sneller en veiliger met bijna altijd een snelle inklaring (wil je wel dat je gevoelige theeblaadjes 7 weken onderweg zijn????). Overigens kan tussen de prijs die je hier opvraagt en die je leverancier in China opvraagt wel een factor 5 of 8 verschil zitten!

 

@Orthen: misschien kan je beter een nieuwe thread aan maken. Kijk eens in dit draadje voor wat info: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=29066;start=msg275980#msg275980

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Interessant. Als het dan ook echt aan huis word bezorgd is ~3,5usd/kg m.i. niet zo duur als je werkt met producten met een lage soortelijke dichtheid en relatief hoge marge.

 

Overigens kost een 20' FCL Container 170 euro, dat is natuurlijk wel exclusief al het gedoe bij de douane/mogelijke controles/uitladen/afleveren op locatie.

 

Leuk, maar niet waar. 20ft container kost minsten 1250USD op dit moment.

 

Verders; China post is verschrikkelijk onbetrouwbaar qua levertijd.

 

Ik zou eerder kiezen voor een agent die gewoon per luchtvracht naar NL stuurd. 38rmb/kg op dit moment.

Link naar reactie
  • 0

Interessant. Als het dan ook echt aan huis word bezorgd is ~3,5usd/kg m.i. niet zo duur als je werkt met producten met een lage soortelijke dichtheid en relatief hoge marge.

 

Overigens kost een 20' FCL Container 170 euro, dat is natuurlijk wel exclusief al het gedoe bij de douane/mogelijke controles/uitladen/afleveren op locatie.

 

Leuk, maar niet waar. 20ft container kost minsten 1250USD op dit moment.

 

Verders; China post is verschrikkelijk onbetrouwbaar qua levertijd.

 

Ik zou eerder kiezen voor een agent die gewoon per luchtvracht naar NL stuurd. 38rmb/kg op dit moment.

 

Ik ben benieuwd via welke agent je het dan verstuurd. Ik ben namelijk nu op zoek naar een vervoerder vanuit China naar Europa voor kleine pakketjes.

 

groet

Link naar reactie
  • 0

Indien je (geen bedervelijke) voorraden in NL hebt dan kan je wel gewoon goedkoop per China Post S.A.L. verzenden.

Zolang het pakket klein is en je rekening houdt met Chinees nieuwjaar bijvoorbeeld dan heb je een pakket tussen 7 en 14 dagen binnen.

 

Verders; China post is verschrikkelijk onbetrouwbaar qua levertijd.

Misschien afhankelijk vanaf waar je het verzend, vanaf Hangzhou nooit problemen mee gehad. 80% van de gevallen tussen de 7 en 9 dagen, 20% van de gevallen tussen de 10 en 14 dagen (per S.A.L.)

 

 

Als het allemaal sneller en accurater moet dan kan je DHL en UPS overwegen, beiden zijn vanuit China stukken goedkoper dan vanuit Nederland daarheen.

 

Mocht je b.w.v. dagelijk pakketten verzenden dan kan je mogelijk goedkoop gebruik maken van agents, die geven vaak korting bij verzending boven x per maand.

Link naar reactie
  • 0

Heb vorig jaar pakket via China post laten bezorgen. Duurde zeven weken. Kwam mede doordat inklaringsinformatie op pakket onjuist was, waardoor vertraging bij nederlandse douane. Expressvervoerders letten beter hierop.

 

Bovendien was de gemailde trackingcode van het pakket niet te gebruiken, want deze verwees naar een geheel chinese site.

 

http://intmail.183.com.cn/

 

Linksboven op 'English' klikken

Link naar reactie
  • 0

Ik zie opmerkingen als zeevracht kosten $ 1250 of € 170 maar beide voorbeelden zijn incompleet, vraag een of twee expediteurs om een all-in tarief voor je te maken dan krijg je een goed overzicht al die getallen hier zeggen niets.

 

Groeten,

 

Roy Blous

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.