Ik ben een starter en richt een bedrijf op samen met een compagnon. We hebben beide een persoonlijke holding opgericht en richten een werkmaatschappij op samen met een investeerder. Voor de opstartfase hebben we een investeerder gevonden die in ruil voor 100k investering een aandeel van 20% krijgt in het bedrijf. Nu wil de investeerder een garantie hebben en het geïnvesteerde bedrag , indien het fout en dus om een faillissement gaat, desnoods privé op ons kunnen verhalen. Ons lijkt dit niet redelijk en meer een vorm van financiering dan investering.
Mijn vraag is of dit gebruikelijk is. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mg1972
mg1972
Ik ben een starter en richt een bedrijf op samen met een compagnon. We hebben beide een persoonlijke holding opgericht en richten een werkmaatschappij op samen met een investeerder. Voor de opstartfase hebben we een investeerder gevonden die in ruil voor 100k investering een aandeel van 20% krijgt in het bedrijf. Nu wil de investeerder een garantie hebben en het geïnvesteerde bedrag , indien het fout en dus om een faillissement gaat, desnoods privé op ons kunnen verhalen. Ons lijkt dit niet redelijk en meer een vorm van financiering dan investering.
Mijn vraag is of dit gebruikelijk is. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.
gr,
Ondernemer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30195-garantie-voor-investeerders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag