Aantal pagina's website

Aanbevolen berichten

Dank jullie voor je reacties.

 

Als ik er inhoudelijk naar kijk wordt het lastig, volgens de ene methode dik 200.000 pagina's, de andere 18.000 ...

Ik zie dat er allerhande zoekresultaten inzitten die niet van de belastingdienst zijn.

 

Deze "telmethode" is dus voor deze toepassing niet geschikt. Er mag best een afwijking zijn van een paar % maar dit is voor mij helaas niet bruikbaar.

 

Hopelijk nog andere input.

 

Link naar reactie

is het een eigen url? (kun je op de server?) Dan kan je systeem admin het wel automatisch tellen

Nee. Ik moet het doen via internet.

 

De website is van een kaliber zoals de BD (of Wehkamp). Handmatig niet aan te beginnen om dat te tellen i.v.m. het vierkante ogen syndroom. Ben dus op zoek naar een geschikte (zo betrouwbaar mogelijke) tool.

Link naar reactie
Deze "telmethode" is dus voor deze toepassing niet geschikt. Er mag best een afwijking zijn van een paar % maar dit is voor mij helaas niet bruikbaar.

 

Paar procent gaat niet lukken denk ik. De definitie van 'een pagina' is om te beginnen al niet zuiver. Een url met een productoverzicht biedt meestal een sorteer mogelijkheid. Telt iedere sorteeroptie als aparte pagina? Dezelfde pagina heeft de optie om 5, 10 of 25 resultaten per pagina te tonen. Is iedere optie een aparte pagina? Printfunctie toont een pagina in een popup voor afdruk. Aantal pagina's van de site ineens verdubbeld. Een site heeft een kalender staan, klik je op de volgende maand dan ververst de pagina om die maand te tonen. Je ziet dus tweemaal dezelfde pagina met als enige verschil een andere maand in de kalender. En ga zo maar door.

Link naar reactie
Maar stel dat jij zou willen bepalen uit hoeveel pagina's de site van de BD bestaat en je moet het van buitenaf doen, welke telmethode zou je dan hanteren?

 

Grove schatting: siteexplorer van Yahoo zoals genoemd.

 

Voor een echte telling eerst een definitie van pagina opstellen en dan zoiets proberen:

 

- misschien hebben ze een sitemap voor google met alle unieke pagina's

- zoekfunctie misbruiken en zoeken op de/het/een en unieke url's of titles tellen

- zelf crawlen / spideren met bijvoorbeeld wget (tooltje om sites te clonen) of een eigen spider

- site: zoekfunctie van google met verschillende zoekwoorden, levert iets betere resultaten als zonder zoekwoord (helaas is het geautomatiseerd gebruik van google wat beperkt tegenwoordig)

- als ze urls als index.php?index= gebruiken alle urls van 1 tot een miljoen opvragen

- kijken welk cms / blog ze gebruiken en kijken of daar structuur in zit

 

Nogal afhankelijk van de site dus.

 

Bedenk me nu dat je met je vraag ook mijn definitie van 'pagina' kunt bedoelen. Zo ja, roep even ;)

Link naar reactie

"vroeger" toen alle websites nog gewoon 100% HTML waren met wat CGI-scriptjes, kon je je nog afvragen "hoeveel pagina's heeft deze website" en daar een duidelijk, redelijk nauwkeurig antwoord op krijgen.

 

Tegenwoordig kan dit echt niet meer! Veel pagina's worden dynamisch gegenereerd. Je kan in webshops zoeken naar producten, de resultaten (of categoriën) sorteren op naam, prijs, het aantal resulaten per pagina instellen... zijn dat allemaal pagina's? Nee! Maar 1 pagina kan wel uit veel schillende achterliggende bestanden bestaan. Daarnaast, met nieuwe technieken als 'ajax' heeft 1 URL ook niet altijd dezelfde inhoud!!!

 

De relatie directe relatie tussen een bestand op de server en een webpagina, die is er niet meer!

 

Neem bijvoorbeeld mijn website http://www.agendavoorondernemers.nl. Je kan in de kalender steeds een maand verder gaan, tot in het oneindige! (eigenlijk tot december 2030 om technische redenen ;)) .. maar ik heb echt niet elke pagina geschreven! Je zou dus kunnen zeggen dat mijn site een oneindig aantal pagina's heeft!

 

De vraag uit hoeveel pagina's een website bestaat is mijns inziens een onzinnige (no offence).

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

 

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.