• 0

Website beoordeling: Groep Deal Shop (samen kopen met korting)

Omschrijving van je concept:

Met de site stappen we in de nieuwe manier van kopen op internet via de zogenaamde Groep Deals, of Samen Kopen acties. Er zijn meedere sites die dit concept omarmen. Met onze website bieden we merkkleding en accessoires aan met 50 tot 70% korting ten opzichte van de adviesprijs. De aangeboden artikelen kopen we bij onze groothandel vanuit Italië in wanneer een bepaalde hoeveelheid is bereikt. De acties hebben een looptijd van een paar dagen zodat de consument kan inschatten wanneer de producten geleverd kunnen worden.

 

Groep Deal Shop

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Inkoop en logistiek geregeld in Italië.

(Standaard) Webshop geopend, update naar betaalde versie.

Look en feel zoveel als mogelijk aangepast (huidige shop heeft beperkingen).

Zoekwoorden en Metatags ingevuld.

CPC advertentiecampagne via Adwords.

CPC advertentiecampagne via Martkplaats.

Facebook groep geopend.

Twitter account gekoppeld.

Op de 6 belangrijkste (gratis) advettentiesites regelmatig adverteren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De persoonlijke uitdaging is om een buisiness te genereren die heel dynamisch is. De deals lopen maar enkele dagen en moeten weer opgevold worden door nieuw. Naast het onderhoud aan de site is er ook nog de inkoop, logistiek en administratie.

Bij voldoende omzet en omloopsnelheid is hier een interessant bedrijf van te maken wat zich niet beperkt tot een statische webshop. Daarnaast signaleer ik een nieuwe trend m.b.t. de Groep Deals waar wij ook in willen stappen. Doordat er steeds nieuwe content te vertellen is, zien we de combinatie met Facebook en Twitter ook sterk.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet!

Wat op dit moment wel gaande is dat de veel van de huidige sites aanbieding brengen voor steden, en veel Entertainment en Wellness. En andere websites brengen bijvoorbeeld een aanbieding één dag. Een site met merkkleding en accessoires op deze manier ken ik niet, zou het wel graag willen weten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Door de beperking van de site (overigens wel een hele fijne: shoppagina.nl) zijn tips over lettertype en kleurgebruik veelal niet te doen. Uiteraard is er qua tekst en zinsbouw altijd wat te doen en dat hoor ik dan ook graag. Hoe wek ik het vertrouwen

bij de consument? Snapt de consument hoe het werkt etc.

Daarnaast wil ik traffic naar de site, dat wil natuurlijk iedereen maar zonder traffic is het concept kansloos. Traffic kopen wil ik wel maar het moet realistisch zijn en elke geinvesteerde euro in marketing moet snel terug komen om weer opnieuw te investeren.

De marges op de producten zijn laag. gemiddeld 20-25%. Ik zou dus ook graag van deskundigen op marketinggebied feedback horen. Met name over Adwords, Marktplaats en Facebook & Twitter.

Wanneer het concept werkelijk een succes blijkt te zijn gaan we de website opnieuw (laten) bouwen met alle specifieke functies zoals een countdown klok, aantal deelnemers in beeld etc. Ik hoop alleen met de huidige site een start te kunnen maken en dan beslissen of we ermee verder moeten gaan.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

De eerste vragen die bij mij opkomen zijn:

 

[*] Hoe zit het met de garantie op de artikelen die je aanbiedt?

[*] De deal gaat alleen door als er een bepaald minimum wordt gehaald, wat gebeurt er als er net voldoende "inschrijvers" waren maar niet iederen uiteindelijk betaalt?

[*] Je geeft zelf al aan dat de marge erg laag is, heb je al een kostenbegroting gemaakt?

[*] Hoe ga je om met retourzendingen binnen de zichttermijn?

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Simon,

 

Wat losse opmerkingen:

 

Het bestelproces vind ik niet duidelijk; bijvoorbeeld bij 2 van de 3 sweaters staat dat er een aantal maten zijn, maar ik kan niet meteen aangeven welke maat ik wil, dat kan pas in het winkelwagentje. Dat zou ik dan wel duidelijk maken op de productpagina. Bezoekers gaan anders op de maten klikken en als dat niet werkt haken ze af.

 

Bij de 3e sweater kan ik wel op de productpagina aangeven hoeveel stuks van elke maat ik wil, maar die aantallen worden vervolgens niet overgenomen in het winkelmandje. In dat winkelmandje kan ik voor die sweater ook niet zien welke maat ik gekozen heb (en ik vraag me af of jij dat wel kunt zien).

 

Je productomschrijvingen vind ik hier en daar te summier (bijv. bij horloges).

 

Op je bestelformulier staat "Mevr." verkeerd gepositioneerd. En niet iedereen woont in een "Stad" ... ;-)

 

Waar vind ik je algemene voorwaarden?

 

Het bestelproces wordt onduidelijk afgesloten met de button "Ga verder". Ik zou die button "Bestelling plaatsen" o.i.d. noemen. Nu denk ik dat er nog een overzicht komt met een annuleringsmogelijkheid en dat is dus niet zo. Mijn op deze manier geplaatste bestellingen kun je dus verwijderen ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Leuke ontwikkeling dit soort sites.

 

Een aantal zaken die me opvallen:

 

Homepage

 

- Ik zie nu een nietszeggende grote foto, op een plek waar je eigenlijk de beste deals wilt zien.

- Het is niet in een paar seconden te zien hoe het werkt. Waarom niet een kreet, die het concept direct duidelijk maakt.

- De productcategorieen lijken mij belangrijker dan de rest van de hoofdnavigatie. Ik zou dit omdraaien.

- Social media heeft bij een artikel een functie. Je kunt dan via bv Facebook je vrienden oproepen.

 

Bestellen

- Ik vind het niet duidelijk dat het niet zeker is, dat je het product kunt kopen. Ik heb het proces doorlopen en het lijkt net alsof ik het product nu krijg thuis gestuurd. (excuses voor de nep bestelling, veld validatie is overigens te soepel. Want het opgegeven adres kan onmogelijk bestaan)

 

Algemeen

 

Ik mis dynamiek. Misschien is het leuk om aan te geven , hoeveel tijd je nog hebt om de deal te maken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, ik stel het zeer op prijs.

 

@TCJWE:

Garantie en retourbeleid is niet anders dan bij een 'gewone' webshop. Met andere woorden zou dat geen belemmering hoeven zijn voor de consument. Ik zal dat wel nog beter moeten communiceren -> aandachtspunt

 

Het financiele plaatje is dekkend, de deal gaat door bij een minimum zodat de kosten voor het hele traject dekkend zijn en er nog een kleine marge overblijft. Alle deals staan op zich en zullen altijd dekkend zijn.

 

@John Bouwmans

Er zijn zowiezo 2 dingen die beter kunnen, naast betere communicatie over verzending, retour en garantie.

a) Productomschrijving: zoals je aangeeft moet dat duidelijker en meer ->aandachtspunt

b) Bestelproces: hierin kan ik niet afwijken door het vaste stramien, wel kan ik met teksten op bijvoorbeeld de laatste pagina, beter het systeem en routing vertellen ->aandachtspunt

 

Maatvoering en invulvelden ga ik nog eens allemaal nalopen, dat kan ik natuurlijk wel zelf goed zetten. Bedankt voor de tip.

 

@ikkrijg

Dank je voor je input, hier ga ik zeker mee aan de slag. Ik kan natuurlijk op de homepage al direct veel meer vertellen. Met een image kan ik al veel uitleggen en de consument goede informatie geven en inderdaad kan ik daar gelijk een vette deal neerzetten ->aandachtspunt

 

Productcategorrieen boven: Helaas kan ik dat niet wijzigen. Ik ga het de bouwer nog eens vragen maar ik denk dat het niet anders kan.

 

Social Media: Ik denk dat het in dit concept heel belangrijk is. Dit wil ik dus maximaal gaan inzetten. Ik heb nu onderaan die grote rare foto de I like buttons en waar je gegevens voor de nieuwsbrief kan invullen ook. Ik moet het inderdaad ook op productniveau gaan doen.

Hier is nog veel werk te doen, maar ook veel te halen. Alle tips hierover zijn meer dan welkom.

 

Bestellen/Algemeen: De landinspagina na het bestellen moet alle informatie bevatten, dat moet worden aangepakt. ook zal de bevestigingsmail alle relevante informatie bevatten. Het mooiste is een countdown teller of iets dergelijks om te laten zien hoeveel er al zijn verkocht en wanneer de deal doorgaat. Ik kijken of ik dat met een HTML snippet kan toevoegen, dat is een stukje vrije

HTML die hier en daar kan worden ingezet.

 

Ik ga de komende dagen bovengenoemde punten afwerken en ik hoop dat jullie op een later tijdstip nog eens willen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Wie is je grootste concurrent? Volgens mij hebben ze net een beursgang gedaan. Op hun site zou je eerst eens kunnen kijken wat waarschijnlijk werkt (Aantal aanbiedingen op voorpagina, direct zien hoe het werkt, hoe lang de actie duurt etc.)

Groupon lijkt me niet zo zeer een concurrent. Dit is een webshop met een hele specifieke productlijn, maar met de voorwaarde dat er een x aantal mensen iets bestellen. Groupon is voor veel bedrijven eerder een marketingtool.

 

Als ik je verhaal zo lees is er al behoorlijk geïnvesteerd in de website, maar ik raad je aan er op termijn eens een echte designer aan te zetten. Dat vind ik toch een van de minder sterke kanten van de website. Ik kan moeilijk inschatten hoe scherp de prijzen zijn, dus misschien verkoopt het zichzelf wel, maar een goede eerste indruk is belangrijk bij dit soort websites.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Op productniveau verwijs je voor meer foto's naar een picasa album. De bezoeker verlaat dus je site. Het lijkt mij verstandiger om meer foto's op de site toe te voegen.

 

Dank je, ik heb nu een _blank toegevoegd om Groep Deal Shop open te houden. De reden is dat de website de plaatjes kleiner maakt dan het origineel. Met de plaatjes High Res met zoomfunctie op Picasa zijn de producten zeer goed te zien. Door Picasa openbaar te houden kan dat ook weer traffic opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Heb je aan het volgende scenario gedacht: mensen doen mee met een 'group deal' en schrijven zich in. Na een aantal dagen is het nodige aantal bereikt (stel: 50 klanten). Nu krijgen alle mensen een factuur de betaald moet worden.. maar de helft heeft zich bedacht in de tussentijd! (ik zie veel 'vrouwen' artikelen.. ben je weleens wezen shoppen met je vrouw/vriendin ???)

 

Hoe ga je daar mee om?

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Het betaalproces is nu op basis van vertrouwen in het aanbod. De prijs is heel goed en

de aantallen die nu nodig zijn laag, dus is het eenvoudig om een 'uitvalpercentage' in te calculeren.

Men krijgt een betaalverzoek met een Ideal link om de betaling af te ronden.

Dit is een tijdelijke oplossing, met Paypal bijvoorbeeld kun je autoriseren en innen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je aan het volgende scenario gedacht: mensen doen mee met een 'group deal' en schrijven zich in. Na een aantal dagen is het nodige aantal bereikt (stel: 50 klanten). Nu krijgen alle mensen een factuur de betaald moet worden.. maar de helft heeft zich bedacht in de tussentijd!

Oei! Ik had op mijn site (niche producten met kwalitatief goede bezoekers) een reserveringssysteem voor items die nog moesten uitkomen. Reserveren = zeker van het product. Toch bleek dat er maar 66% van de reserveerders daadwerkelijk overgingen tot aanschaf als het artikel beschikbaar kwam.

 

Zo gauw er bedenktijd in het spel komt, haken mensen af!!! Deal -> direct betalen.

 

Je kunt beter het hele bedrag/stuk laten betalen, anders mis je deelnemers! Later terugstorten als de deal niet doorging is denk ik makkelijker dan dat achteraf blijkt dat er toch niet genoeg deelnemers zijn.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

zijn de aantallen bij gemiste deals overigens echte aantallen of enkel opvulling tot de site echt gaat lopen?

 

Er worden geen aantallen gecommuniceerd op de site, niet over nog te halen en ook niet wat er al is gehaald. Na 1-2 week online kun je je voorstellen dat het wisselen van de deals niet komt doordat de actie een succes was, maar omdat de zaak moet gaan leven. De bezoekers die nu komen en terugkomen willen nieuwe dingen zien. Het aanbod van producten is toereikend en vernieuwend om snel veel acties te doen.

 

Versie 2.0 (ik hoop dat ik dat ga halen) zal inderdaad de gadgets en leuke applicaties in zich hebben zodat het voor de bezoeker duidelijker is wat de status van 'de deal' is.

 

Ik kijk niet zozeer naar wat de andere sites doen, natuurlijk wel spieken en checken maar je moet geen reuzen met dwergen gaan vergelijken. Groep Deal Shop is gewoon een van de vele sites die nu met 'samen kopen' zich een plaats op de markt wil veroveren. Niet als mega site maar als serieuze betrouwbare aanbieder van de goede merken met fikse korting.

Link naar reactie
  • 0

Alle grote partijen storten zich hier nu op schijnt het. Maar in jouw niche heb je wellicht toch kansen.

 

(Er zitten nog een paar tikfouten in je site ff weghalen dus.)

 

Belangrijkere opmerking:

ik vind het concept van "reserveren, misschien mogen kopen en dan betalen" een "energiekiller". Ik zal uitleggen waarom. Als iemand je site vindt en hij ziet die gave klok voor maar 68,17 en hij klikt op "ik wil hem hebben" ... dan moet die klok er ook komen. Alle kinken-in-de-kabel die jij vervolgens zelf nog op gaat werpen is killing voor je site en concept.

 

Sowieso zou ik wel afrekenen. Voordeel > jij hebt 1 order en geld.

 

Stel dat je 10 klokjes moet verkopen om de deal rond te kunnen maken, maar och arm je hebt er pas 7 verkocht. (maar ook dat geld al ontvangen en dus eigenlijk al marge gemaakt) Wat let je dan om niet of zelf 3 klokjes erbij te bestellen (die raak je echt wel een keer kwijt) of nog een rondje klokjes verkopen te doen of simpelweg 7 klokjes te bestellen tegen slechtere condities.

 

Alleen als er echt geen animo is voor de spullen dan zou ik de bestelling annuleren en geld terugboeken. Maar onthoudt: iedere keer dat je dat doet stel je iemand teleur.

 

Link naar reactie
  • 0

(Er zitten nog een paar tikfouten in je site ff weghalen dus.) Ik ga nog eens goed alles (laten) nakijken.

 

Belangrijkere opmerking:

ik vind het concept van "reserveren, misschien mogen kopen en dan betalen" een "energiekiller". Ik zal uitleggen waarom. Als iemand je site vindt en hij ziet die gave klok voor maar 68,17 en hij klikt op "ik wil hem hebben" ... dan moet die klok er ook komen. Alle kinken-in-de-kabel die jij vervolgens zelf nog op gaat werpen is killing voor je site en concept.

 

Ik begrijp je niet helemaal, bedoel je dat ik beter de 'oude deals' kan weglaten? Of is het een te wollig verhaal in het algemeen?

 

Sowieso zou ik wel afrekenen. Voordeel > jij hebt 1 order en geld.

 

Duidelijk verhaal, ik denk dat ik het inderdaad maar ga omzetten. Ik kan het monitoren of mensen afhaken tijdens het proces. Eventueel kan ik dan over naar Paypal met autoriseren en uitvoeren.

 

Link naar reactie
  • 0
Er worden geen aantallen gecommuniceerd op de site, niet over nog te halen en ook niet wat er al is gehaald

edit.....

 

ik zie dat ik jouw site verwarde met groupdeal.nl en dus op die laatste die aantallen zag staan.

 

Ben wel bang dat je daar problemen mee gaat krijgen kwa naam, is behoorlijk verwarrend door grote gelijkenis.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkere opmerking:

ik vind het concept van "reserveren, misschien mogen kopen en dan betalen" een "energiekiller". Ik zal uitleggen waarom. Als iemand je site vindt en hij ziet die gave klok voor maar 68,17 en hij klikt op "ik wil hem hebben" ... dan moet die klok er ook komen. Alle kinken-in-de-kabel die jij vervolgens zelf nog op gaat werpen is killing voor je site en concept.

 

Ik begrijp je niet helemaal, bedoel je dat ik beter de 'oude deals' kan weglaten? Of is het een te wollig verhaal in het algemeen?

Ik zal proberen te verduidelijken wat ik bedoel.

 

Stel dat de going price voor een product 100 euro is en jij biedt hem aan voor 68,17 en iemand ziet dat aanbod en denkt: "ja, die wil ik" dan is het simpelweg een commerciële wet dat je iets doet met die gestegen kooptemperatuur en de deal rondmaakt. Dus laten klikken op "ja, ik wel hem" en vervolgens naar de Idealkassa. Daarna alles eraan gaan doen om het product te leveren.

 

Al het andere (reserveren, beloven, misschien leveren/misschien niet) is naar mijn idee verkeerd omgaan met de gecreeerde koopbehoefte van die klant. Die klant heeft die klok namelijk helemaal niet nodig (zij heeft er immers al 6 in de kast liggen) op dat moment wordt zij verleid om er nog een te kopen. Dus jij moet er alles aan doen om te leveren, niet-leveren is (eigenlijk) geen optie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dus jij moet er alles aan doen om te leveren, niet-leveren is (eigenlijk) geen optie.

 

Mee eens. Met name gezien het karakter van de site. Het is geen forum, waar leden besluiten gezamenlijk iets te kopen. Bij bepaalde forums heerst veel meer 'saamhorigheid' en accepteert men bij gezamenlijke inkoop de risico's van het niet verkrijgen en weet men zeer goed welke inspanningen de initiator moet leveren om het voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Dus jij moet er alles aan doen om te leveren, niet-leveren is (eigenlijk) geen optie.

 

Mee eens. Met name gezien het karakter van de site. Het is geen forum, waar leden besluiten gezamenlijk iets te kopen. Bij bepaalde forums heerst veel meer 'saamhorigheid' en accepteert men bij gezamenlijke inkoop de risico's van het niet verkrijgen en weet men zeer goed welke inspanningen de initiator moet leveren om het voor elkaar te krijgen.

 

Eigenlijk moet je bij de frontpage waar de acties staan aangekondigd, al weten of een actie al een 100% actie is.

Ik ga eens zoeken naar een applicatie om dat visueel te krijgen, denk dat het wel slim is inderdaad. Bedankt voor de input,

soms moet je het even van iemand anders horen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.