• 0

eenmalige machtiging vanaf 2014 afgeschaft

Ik zag vanavond op tv bij Meldpunt dat eenmalige machtiging vanaf 2014 afgeschaft zal zijn. Ik ben benieuwd of er tegen die tijd alweer andere betaalmethodes bijgekomen zijn. Aan de ene kant is het niet erg ermee te stoppen, al de wanbetalers kosten toch aardig wat tijd. Aan de andere kant vond ik het zelf wel lekker handig. Soms hebben klanten speciale verzoeken om nog bepaalde artikelen toe te voegen en dat kan dan lekker simpel omdat het toch nog niet betaald is. Ook maakt het de drempel net wat lager voor nieuwe klanten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

de banken proberen al jaren van de eenmalige machtiging af te komen.

Dat doen ze door o.a. de bedrijven die dit gebruiken te pesten en de voorwaarden steeds slechter te maken. zoals te pas en onpas bedragen storneren, de stornerings tijden langer te maken enz. enz.

Toch zal dit zeker nog wel een probleem worden als ze dit (willen) afschaffen omdat het een veelgebruikte betaal methode is.

Link naar reactie
  • 0
Toch zal dit zeker nog wel een probleem worden als ze dit (willen) afschaffen omdat het een veelgebruikte betaal methode is.

 

ik zie het probleem niet zo. waarom via internet een eenmalige machtiging afgeven en niet kiezen voor betalen met ideal, visa of noem ze maar op. Zelf vooraf overmaken is ook een optie. Tegenwoordig staat het vaak dezelfde of volgende dag al op de rekening van de ontvanger.

 

De mensen die toch vast houden aan factuur of eenmalige incasso zijn m.i. toch een risicogroep. Blijf je er toch bij om deze vormen aan te willen bieden moet je niet zeuren maar er een reservering voor treffen.

 

Vroeger was ik zelf ook huiverig voor al die betaalmogelijkheden, Tegenwoordig ben ik helemaal om. Wel kijk ik altijd de webwinkel aan of ik deze betrouwbaar genoeg vind om vooraf te betalen.

 

Als particulier betaal je in de meeste winkels toch ook gewoon contant (of met je pin)

Link naar reactie
  • 1

Waarom via internet een eenmalige machtiging afgeven en niet kiezen voor betalen met ideal, visa of noem ze maar op. Zelf vooraf overmaken is ook een optie. Tegenwoordig staat het vaak dezelfde of volgende dag al op de rekening van de ontvanger.

 

Heel simpel; mensen hebben niet altijd hen digipas bij de hand. Ik ook niet, dan kies ik altijd voor een automatische incasso. Waarom dan niet overmaken? Eigenlijk vrij simpel; de verwerkingstijd is dan langer. Dus Ideal is dan ook niet altijd makkelijker.

Link naar reactie
  • 0

.... Blijf je er toch bij om deze vormen aan te willen bieden moet je niet zeuren maar er een reservering voor treffen.

...

Ik zeur ook niet. Ik vind dat je met deze betaalwijze toch weer meer klanten lokt en de wanbetalers zijn bij mij redelijk laag waardoor het nog altijd 'goedkoper' is dan bv adverteren. Ook is het lekker makkelijk, scheelt betalingen nakijken, via paar klikken op de knop haal ik de betalingen binnen. ideal is ook wel fijn hoor maar is wel een stuk duurder en als de klant later alsnog wat wil toevoegen moet dat weer bijbetaald worden.

Link naar reactie
  • 0

 

Heel simpel; mensen hebben niet altijd hen digipas bij de hand. Ik ook niet, dan kies ik altijd voor een automatische incasso. Waarom dan niet overmaken? Eigenlijk vrij simpel; de verwerkingstijd is dan langer. Dus Ideal is dan ook niet altijd makkelijker.

 

ben ik nou simpel of ben ik gek.

 

10-01 om21:42:16 bestelling gedaan betaald met ideal

11-01 door webwinkel verzonden

12-01 door mij via tnt post ontvangen

 

de afschrijving via ideal kon ik dezelfde avond al op mijn ing rekening zien.

 

nogmaals eenmalige incasso,op factuur enz. zijn gewoon redenen om niet direct te betalen. en van uitstel komt afstel en alle ellende die er bij hoort. (incasso,deurwaarder,rechtbank.)

 

en wat die digipas betreft: 99% heeft hem altijd bij zich alleen een ??% heeft problemen met de limiet ;D

Link naar reactie
  • 0

ben ik nou simpel of ben ik gek.

 

10-01 om21:42:16 bestelling gedaan betaald met ideal

11-01 door webwinkel verzonden

12-01 door mij via tnt post ontvangen

 

de afschrijving via ideal kon ik dezelfde avond al op mijn ing rekening zien.

 

nogmaals eenmalige incasso,op factuur enz. zijn gewoon redenen om niet direct te betalen. en van uitstel komt afstel en alle ellende die er bij hoort. (incasso,deurwaarder,rechtbank.)

 

Ik weet niet wat voor digipas je hebt, maar als je bij de SNS bank zit bijv., dan heb je het apparaatje en die moet je dan wel bij de hand hebben, die is uniek en hoort bij jouw rekening.

Maar ben je bijv. bij de Rabobank of ABN AMRO, daar hebben ze een reader, die eigenlijk universeel is, je kan deze er zo even bij pakken, ook van iemand anders. Dat maakt denk ik verschil of het gemakkelijker is om Ideal te gebruiken of een automatische incasso, wanneer je je digipas niet bij je hebt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen een pinpas en geen digipas. Betalingen doe ik nog gewoon met mijn ouderwetse tanlijst. :P

 

En als ik wat wil kopen via internet doe ik dat gewoonlijk thuis en dan nog bij voorkeur in de late avond uurtjes. Ik merk nauwelijks nog tijdverschil in de diverse manieren van betalen. Met de eenmalige machtiging heb ik geen ervaring. Bij mij moet je wel van heel goeie huize komen voor een machtiging. ik hou liever zelf de controle over mijn rekening.

 

maar hikken we niet allemaal aan tegen de voortgang van de techniek. mijn tanlijst is ook hopeloos achterhaald. :-[ Toch maar eens bij ING informeren wat de andere mogelijkheden zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn naar verhouding best veel mensen die via machtiging betalen. Mogelijk omdat ze dan kunnen storneren, maar toch vooral omdat ze daar geen reader (RABO), TAN-codes (Postbank/ING) of digipas (SNS) voor nodig hebben. Een van de klanten aan wie ik de bestelling toevallig zelf kon afleveren (was toch in de buurt), vertelde me dat ze gewoon thuis was, maar ziek op bed en toen liever met haar smartphone bestelde .

 

Kortom, het zou zeer jammer zijn als de eenmalige machtiging kwam te vervallen. Mogelijk komt er iets anders voor in de plaats, maar dat zal vast niet zo eenvoudig in het gebruik zijn.

Link naar reactie
  • 0

maar hikken we niet allemaal aan tegen de voortgang van de techniek. mijn tanlijst is ook hopeloos achterhaald. :-[ Toch maar eens bij ING informeren wat de andere mogelijkheden zijn.

je kan de TAN-codes ook overal op je mobiel krijgen,

moet je natuurlijk wel je mobiel bij je hebben.... ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

@ alphamale: ben nog steeds niet gewend aan de GSM, vergeet 'm dan ook steevast op te laden en/of mee te nemen.

SMS-jes sturen gaat gelukkig ook heel gemakkelijk via Skype 8)

 

Idd afschaffing wegens fraude, maar tot nog toe nooit meegemaakt. alleen van horen zeggen.

 

edit:

even op linkje geklikt

 

Hoe handig de eenmalige machtiging online ook is, hij is niet rechtsgeldig. Toch voeren banken zo'n eenmalige incassomachtiging probleemloos uit. Ze gaan pas iets controleren als een gedupeerde klant zich meldt

 

Wel weer typisch.. altijd alleen vanuit de klant redeneren.. wat we al wel meegemaakt hebben is dat er geld gestorneerd werd of dat wegens saldotekort er uiteindelijk niet betaald werd. Gelukkig is dat laatste een week of 3 later (!) weer goed gekomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

(Eenmalige) machtiging is handig voor ondernemers omdat mensen op die manier minder snel abonementen e.d. stil zetten omdat ze het overzicht minder hebben.

 

Maar ik vind ze een doorn in mijn oog, ik heb al regelmatig moeten storneren omdat er weer eens iets onterecht afgeschreven werdt. (nooit iets getekent)

 

Of iets eenmaligs wat ze dan stiekem doorlaten lopen. ze proberen het....

 

Dus ik persoonlijk weiger uit principe alle machtigingen.

 

Steeds vaker geeft men al enige optie nog machtiging, alleen al de moeite die het kost om ze je d.m.v. overschrijving of acceptgiro te betalen.

 

Dus hoera voor de afschaf van de eenmalige machtiging.

Link naar reactie
  • 0

....

 

Of iets eenmaligs wat ze dan stiekem doorlaten lopen. ze proberen het....

....

Als er erg vaak incasso teruggeëist wordt bij een bedrijf zal de bank de incassocontract beëindigen.

 

Ik bedenk nu ook ineens, ook als particuliere klant zal ik de betaalwijze missen. Wat van allerlei standaard kosten zoals stroom / internet / verzekering? Die gaan bij mij ook allemaal via automatische incasso, bevalt me prima. Misschien dat je dan mailtjes krijgt waarbij je de betaling via 1 klik mag bevestigen?

Link naar reactie
  • 0

(...)

Ik bedenk nu ook ineens, ook als particuliere klant zal ik de betaalwijze missen. Wat van allerlei standaard kosten zoals stroom / internet / verzekering? Die gaan bij mij ook allemaal via automatische incasso, bevalt me prima. Misschien dat je dan mailtjes krijgt waarbij je de betaling via 1 klik mag bevestigen?

Die zijn toch niet eenmalig?

 

Onderwerp: eenmalige machtiging vanaf 2014 afgeschaft

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

daar zal je vrouw blij mee zijn Henk... :P ;D

 

maar ik denk zelf dat ik op deze manier teveel afhankelijk wordt van de mobiel,

wat als ie nou kwijt is of gestolen? kan je ook geen bankzaken doen.. :-\

 

kunnen ze dan niet beter de veiligheid van de éénmalige incasso verbeteren met bijv een secure code alla mastercard?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

hihi ik laat dit topic ook maar niet aan mijn vrouw lezen ;D

 

Zit nu eigenlijk te denken: waarom kies je voor een eenmalige incasso. wat zijn de voordelen ten opzichte van ideal, visa of zelf overmaken?

 

gemak, veiliger, sneller of de mogelijkheid om te laten storneren? Misschien iemand die er regelmatig mee betaald die hier iets over kan zeggen.

 

Zelf ben ik toch helemaal om: al een jaar of 3 koop ik regelmatig via internet en betaal dat met ideal of visa. Ik moet wel zeggen dat ik met bestellen in minder ervaring heb. In al die tijd heb ik geen problemen gehad met betalen of dat levering langer op zich laat wachten.

 

Maar als veel mensen eenmalige incasso's praktisch vinden dan lijkt het mij dat de banken dat toch zomaar niet op kunnen heffen zonder een alternatief te bieden?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wellicht zou er net als bij het inschrijven van nieuwsbrieven dat bij een eenmalige machtiging, geef je de eenmalige machtiging, vervolgens gaat er een e-mail naar het adres wat is ingevoerd met daarin een link waarop je nogmaals een bevestiging geeft van deze eenmalige machtiging. Kan lijkt mij niet echt fout gaan.

 

als leek kan ik natuurlijk de rechtsgeldigheid niet beoordelen maar ik vind het wel een hele originele oplossing. Wie weet zien de banken of de gebruikers hier nog wel wat in.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zou er net als bij het inschrijven van nieuwsbrieven dat bij een eenmalige machtiging, geef je de eenmalige machtiging, vervolgens gaat er een e-mail naar het adres wat is ingevoerd met daarin een link waarop je nogmaals een bevestiging geeft van deze eenmalige machtiging. Kan lijkt mij niet echt fout gaan.

 

als leek kan ik natuurlijk de rechtsgeldigheid niet beoordelen maar ik vind het wel een hele originele oplossing. Wie weet zien de banken of de gebruikers hier nog wel wat in.

 

In principe moet dit vanuit beveiligingsoogpunt prima te doen zijn. Je zit alleen even met hoe ga je ervoor zorgen dat de email die je krijgt ook echt afkomstig is vanaf degene die je vertrouwd, maar dat zou op te vangen zijn door een plugin in bijv. Outlook ed.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.