Advies - Dag van de belegger in de RAI

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb sinds kort een nieuwe functie gekregen op mijn werk en ben projectleider geworden voor het volgende evenement:

 

FINANCIELLE BEURS, alle exposanten (voornamelijk banken en inversteringsmaatschappijen)proberen hun producten aan te bieden en klanten te werfen. Ook worden er veel workshops gehouden door de exposanten waar bezoekers zich gratis voor kunnen inschrijven (tussen de 50 en 100 workshops).

 

Naam evenement: Dag van de Belegger 2011

Voor: beleggers in Nederland en Belgie

Locatie evenement: Amsterdam RAI

Aantal dagen evenement: 2 dagen (vrijdag en zaterdag)

Evenement bestaat al: 15 jaar (jaarlijks terugkerend evenement)

Aantal bezoekers per dag: vrijdag 4500 zaterdag 3500

Entreeprijs: gratis

Markt: financielle markt

Aantal exposanten: tussen de 50 en 100

Maximaal aantal bezoekers toegestaan: 5000 per dag (eventueel beursvloer uit te bereiden zodat er meer bezoekers mogen komen)

Media/promotie evenement: kranten, TV, radio en via databestanden (word al veel geld aan uit gegeven)

 

Ik word geen winst gemaakt, wij draaien net break even. Alle inkomsten van de exposanten dekken alle kosten.

 

Ik zou graag even willen sparren met wat mensen om dit evenement naar een Higher Level te liften.

Met drie kerndoelen:

 

1. Financieel gezonder

2. Beurs aantrekkelijker en leuker maken

3. Meer bezoekers

 

1.Financieel gezonder

 

De organistie van dit evenement heeft in zijn normale organisatie 50.000 leden en die betalen lidmaatschapsgeld. De entree is om die reden gratis (zit in het lidmaatschap). Tevens betalen de exposanten veel geld voor hun standplaats en zij willen zo veel mogelijk bezoekers op de RAI hebben. Als we entree zouden heffen lopen we het risico dat we weinig bezoekers binnen krijgen en uiteindelijk ook de exposanten weg blijven.

Er komen natuurlijk ook niet leden op de beurs, dus die zouden op zich kunnen betalen, echter kom ik weer bij de exposanten uit die dit niet willen, dus entree heffen is geen optie.

Tevens geld vragen voor de workshops zal hetzelfde effect hebben, exposanten vinden dit niet goed en mensen blijven weg als ze moeten betalen.

 

Stands voor exposanten duurder maken is geen optie, de financiele markt is al moeilijk en we hebben juist exposanten verloren de afgelopen twee jaar

 

Snijden in de kosten en beter onderhandelen zijn wij druk mee bezig, dus word aan gewerkt :-)

 

Dan komt eigenlijk de vraag over dit onderwerp:

 

Hoe kunnen we toch meer geld genereren uit dit concept???

 

Graag ideeen.............

 

 

2. Beurs aantrekkelijker en leuker maken

 

Dan het leuker/aantrekkelijker maken van de beurs, denkend aan wijnproeferij, iets met auto's, dat mensen bezig zijn of andere activiteiten. Beleven moeten ze....

Wellicht loterij, veiling....

 

Hoor graag of jullie ideeen hebben.

 

3. Meer bezoekers

 

Wij adverteren in alle bekende bladen en hebben tv reclames op rtlZ, ook zijn wij op de radio.

Tevens gerbuiken wij onze data bestanden die wij hebben om ze naar de RAI te krijgen.

 

Wat zouden we nog meer kunnen verzinnen om meer bezoekers te trekken.

Wellicht door een thema of door conceptwijziging/uitbereiding.

 

Hoor ook graag jullie mening.

 

Ik ben benieuwd of iemand ideeen heeft.

Mocht er ideeen uitkomen zal ik voor zorgen dat een aantal mensen worden uitgenodigd om te komen kijken op de beurs.

Wellicht kan ik ook mensen wat activer betrekken in de voorbereiding van het evenement.

 

Hoor graag van jullie!

 

Met vriendelijke groet,

 

Fabian van Helvert

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Fabian, dit forum is helaas bedoeld voor en door ondernemers, andere doelgroepen proberen we bewust "buiten de deur" te houden om de focus te bewaren. Ik doe dit topic om die reden op slot en heb je dubbelpost weggehaald.

 

Mocht iemand interesse hebben, en zeker gezien je zin "Mocht er ideeen uitkomen zal ik voor zorgen dat een aantal mensen worden uitgenodigd om te komen kijken op de beurs. Wellicht kan ik ook mensen wat activer betrekken in de voorbereiding van het evenement." kan ik me dat voorstellen, dan kan men direct met je contact opnemen. Maar dit is inhoudelijk helaas geen discussie voor op Higherlevel.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.