Al enkele maanden ben ik bezig met het starten van een bedrijf,
Heb een businessplan + de cijfers volledig uitgewerkt.
Maar nu moet ik kiezen of ik best een eenmanszaak begin of een BV
meer info over het project.
Het is een dienst die ik wil starten. De dienst richt zich vooral op de transportsector en de overheid. (Voor meer info mag je pm sturen)
In de eerste 2-3 jaar zal ik geen personeel moeten aanemen. Na deze periode is de kans op uitbreiding zeer groot.
De minimale jaarlijkse omzet om de kosten te dekken is 50.000 €, dit is zonder mijn loon.
Daarnaast zou ik een loods (hangar) moeten kopen om een gedeelte van de dienst aan te bieden. Dit zou rond de 250.000 € kosten. Boven op de zolder zou ik een loft willen bouwen om zelf de eerste jaren te wonen.
Is het beter om dit persoonlijk aan te kopen en het te verhuren aan de zaak, of omgekeerd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tanguyc
tanguyc
Dag ondernemers.
Al enkele maanden ben ik bezig met het starten van een bedrijf,
Heb een businessplan + de cijfers volledig uitgewerkt.
Maar nu moet ik kiezen of ik best een eenmanszaak begin of een BV
meer info over het project.
Het is een dienst die ik wil starten. De dienst richt zich vooral op de transportsector en de overheid. (Voor meer info mag je pm sturen)
In de eerste 2-3 jaar zal ik geen personeel moeten aanemen. Na deze periode is de kans op uitbreiding zeer groot.
De minimale jaarlijkse omzet om de kosten te dekken is 50.000 €, dit is zonder mijn loon.
Daarnaast zou ik een loods (hangar) moeten kopen om een gedeelte van de dienst aan te bieden. Dit zou rond de 250.000 € kosten. Boven op de zolder zou ik een loft willen bouwen om zelf de eerste jaren te wonen.
Is het beter om dit persoonlijk aan te kopen en het te verhuren aan de zaak, of omgekeerd?
Wat is de beste keuze eenmanszaak of BV?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30221-eenmanszaak-of-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag