Ik koop incidenteel (camera app.) via Ebay of andere aanbieders.
De betaling gaat dan per Paypal. Daar Paypal niet de echte leverancier is beschouw ik deze toch als zodanig in de boekhouding. Van Paypal ontvang ik namelijk een rekeningoverzicht en transactiereferentie. Zoiets als: 12345678BN987654X.
De afrekening is ook direct omgerekend van valuta naar Euro’s.
In de boekhouding vermeld ik (soms) de echte leverancier en het product bij de omschrijving en als factuurnummer neem ik de transactiereferentie en als grootboekrekening bijvoorbeeld: Apparatuur/inventaris.
Ik gebruik een pdf van deze afrekening digitaal in het inkoopboek op datum.
Dus dat lukt wel.
Toch ben ik geïnteresseerd hoe anderen dit doen, of is er al een verwijzing naar elders.
Het is namelijk een ketting van handel(lingen).
-De verkoper plaatst een product op eBay.
-Ik koop via ebay en betaal met Paypal
-Ik download of verkrijg via e-mail de afrekening van Paypal (in valuta/Euro gekoerst)
-Ik beschouw Paypal als leverancier en gebruik de afrekening als inkoop post in de boekhouding met de datum daarop en het transactiereferentie als factuurnummer).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
brood
brood
Ik koop incidenteel (camera app.) via Ebay of andere aanbieders.
De betaling gaat dan per Paypal. Daar Paypal niet de echte leverancier is beschouw ik deze toch als zodanig in de boekhouding. Van Paypal ontvang ik namelijk een rekeningoverzicht en transactiereferentie. Zoiets als: 12345678BN987654X.
De afrekening is ook direct omgerekend van valuta naar Euro’s.
In de boekhouding vermeld ik (soms) de echte leverancier en het product bij de omschrijving en als factuurnummer neem ik de transactiereferentie en als grootboekrekening bijvoorbeeld: Apparatuur/inventaris.
Ik gebruik een pdf van deze afrekening digitaal in het inkoopboek op datum.
Dus dat lukt wel.
Toch ben ik geïnteresseerd hoe anderen dit doen, of is er al een verwijzing naar elders.
Het is namelijk een ketting van handel(lingen).
-De verkoper plaatst een product op eBay.
-Ik koop via ebay en betaal met Paypal
-Ik download of verkrijg via e-mail de afrekening van Paypal (in valuta/Euro gekoerst)
-Ik beschouw Paypal als leverancier en gebruik de afrekening als inkoop post in de boekhouding met de datum daarop en het transactiereferentie als factuurnummer).
-Paypal crediteert op mijn betaal bankrekening.
- Dit boek ik tegen de inkoop post.
Weet iemand een andere boekingsconstructie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30229-boeking-van-incidentele-inkoop-bij-ebay-en-paypal-afrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag