Ik heb een vraag die ik graag bij deze jullie wil voorleggen:
Ik heb DGA van een BV waarin 2 personen werkzaam zijn. Ikzelf en mijn man.
Ik en mijn man rijden (ik 40.000km, mijn man 5.000km) bijelkaar circa 45.000km/jaar zakelijk in een privé-auto. Hiervoor declareer ik bij de BV 0,19eur/km
Ik wil een tweede auto aanschaffen, en nu zakelijk. Mijn idee was dat ikzelf in de prive-auto blijf rijden en mijn man in de zakelijke auto. Als er gewoon bijtelling wordt betaald kunnen we van beide auto's ook prive gebruik maken. Het voordeel voor mij is dan dat ik mijn relatief veel zakelijke km gewoon kan blijven declareren (km vergoeding) bij de BV. Klopt dat of is er wellicht een regeltje dat de meeste kilometers met de zakelijke auto moeten worden gereden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
beautycase
beautycase
Beste forumgenoten.
Ik heb een vraag die ik graag bij deze jullie wil voorleggen:
Ik heb DGA van een BV waarin 2 personen werkzaam zijn. Ikzelf en mijn man.
Ik en mijn man rijden (ik 40.000km, mijn man 5.000km) bijelkaar circa 45.000km/jaar zakelijk in een privé-auto. Hiervoor declareer ik bij de BV 0,19eur/km
Ik wil een tweede auto aanschaffen, en nu zakelijk. Mijn idee was dat ikzelf in de prive-auto blijf rijden en mijn man in de zakelijke auto. Als er gewoon bijtelling wordt betaald kunnen we van beide auto's ook prive gebruik maken. Het voordeel voor mij is dan dat ik mijn relatief veel zakelijke km gewoon kan blijven declareren (km vergoeding) bij de BV. Klopt dat of is er wellicht een regeltje dat de meeste kilometers met de zakelijke auto moeten worden gereden?
Alvast dank voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30231-wie-weet-het-antwoord-zowel-auto-van-de-zaak-en-een-auto-in-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag