Volgende maand krijgen wij een boekenonderzoek van de belastingdienst.
Nu heb ik een brief ontvangen waartoe het onderzoek betrekking heeft en zou graag van de 'deskundigen'hier willen horen waar wij rekening mee moeten houden en wat ervaringen van anderen zijn.
In de brief staat vermeld dat er over 1 jaar wordt gecontroleerd:
- juistheid van de bedrijfskosten
- juistheid ondernemersfaciliteiten
en voor de omzetbelasting:
aansluiting van de aangifte(n) over het betreffende jaar met de administratie.
Dit staat in de brief. Wat kunnen wij verwachten van bovenstaande? Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt (speciaal geregistreerd hiervoor op dit forum :) maar we hebben een goede boekhouder welke voor zover ik weet alle gegevens compleet heeft. Zijn er ervaringen van anderen waarbij bovenstaande punten gecontroleerd zijn en hoe ging dat in zijn werk? Hoe lang zou het ongeveer gaan duren?
Ik hoop dat iemand mij nog wat kan vertellen. Is dit een zeer uitgebreid onderzoek of zou dit met 1 dag klaar kunenn zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
webshopje1
webshopje1
Volgende maand krijgen wij een boekenonderzoek van de belastingdienst.
Nu heb ik een brief ontvangen waartoe het onderzoek betrekking heeft en zou graag van de 'deskundigen'hier willen horen waar wij rekening mee moeten houden en wat ervaringen van anderen zijn.
In de brief staat vermeld dat er over 1 jaar wordt gecontroleerd:
- juistheid van de bedrijfskosten
- juistheid ondernemersfaciliteiten
en voor de omzetbelasting:
aansluiting van de aangifte(n) over het betreffende jaar met de administratie.
Dit staat in de brief. Wat kunnen wij verwachten van bovenstaande? Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt (speciaal geregistreerd hiervoor op dit forum :) maar we hebben een goede boekhouder welke voor zover ik weet alle gegevens compleet heeft. Zijn er ervaringen van anderen waarbij bovenstaande punten gecontroleerd zijn en hoe ging dat in zijn werk? Hoe lang zou het ongeveer gaan duren?
Ik hoop dat iemand mij nog wat kan vertellen. Is dit een zeer uitgebreid onderzoek of zou dit met 1 dag klaar kunenn zijn?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30237-boekenonderzoek-tips/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag