• 0

Betalingen naar het buitenland

Hallo allemaal,

 

Ik importeer af en toe (kleine) zendingen uit China. Omdat de zendingen weinig waarde vertegenwoordigen zijn mijn kosten voor betalingen (relatief gezien) enorm hoog. Hierdoor heb ik wel eens interessante aanbiedingen laten lopen.

 

Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van Western Union. Werkt goed maar wel enorm duur.

 

Ook Money Gram en L/C,D/A,D/P,T/T is mogelijk bij de meeste leveranciers.

 

Mijn vraag is er geen goedkopere manier om geregeld geld naar het buitenland over te maken? Misschien mis ik een mogelijkheid of zie ik iets over het hoofd.

 

Ik hoop op een tip!

 

Groeten Tomatito.

 

PS. Paypal is niet duur maar weinig fabrikanten bieden dit aan als betaalmiddel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overschrijving per bank?

 

Je kan kiezen alle bank kosten voor jou (our) of jij betaald de lokale kosten en je fabrikant betaald de kosten van de Chinese bank (shared). Dat laatste is net iets goedkoper. Je moet dan wel $10 extra overmaken bovenop de prijs.

 

Wester Union is overigens erg onbetrouwbaar. Veel oplichters gebruiken dit. Er is geen legitimatie nodig om het geld op te halen, de oplichter is daarom onvindbaar.

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je voor moneygram wel id moet laten zien. Maar buiten dat is het uitdrukkelijk hier niet voor bedoeld. Aan jou de keus of je het risico wilt lopen. Uitbetalen kun je in euro doen, om de wisselkoers van de bank ipv moneygram te gebruiken.

 

Misschien kun je bankrekening in China openen. Ik vraag me af of je een rekening bij de Bank of China in Nederland kunt openen en dan redelijk kosteloos geld naar China sturen. Ik heb dat een hele tijd terug gevraagd, volgens mij werkte dat niet.

Link naar reactie
  • 0

Als Nederlandse entiteit heeft het geen zin om een rekening bij een Chinese bank (waar dan ook in de wereld) te openen. Om deel te kunnen nemen aan het lokale betalingsverkeer van China is een "lokale entiteit" entiteit nodig. Je accountant (oprichten entiteit) en je huisbankier (openen lokale rekening) kunnen je hierbij op weg helpen. Bij voldoende omzet kan het namelijk fiscaal erg aantrekkelijk zijn om de "hongkong route" te onderzoeken. Download Landenboekje China. Bedenk ook dat het aanhouden van een buitenlandse rekening de nodige kosten met zich meebrengt.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor prive-import en anderszins klein tot middelschalige handel is een taobao-account het meest voordelig en veruit het gemakkelijkst. Je moet wel een Chinese bankrekening hebben en nog wat andere dingen, je kan dan geld van je Chinese bankrekening overzetten naar je taobao account, dit kost verder niets.

 

De enige kosten zijn die van het omzetten van Euro's in Renminbi's, dit kan bij de bank maar ook via Chinese mensen die in Nederland wonen en wat geld willen verdienen op www.gogodutch.com. Enige kennis van de Chinese taal is een groot voordeel ;)

 

Ideaal.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik gewoon overboeken via de bank het fijnst...

Kijk eens bij Paypal welke wisselkoersen ze gebruiken! Je schrikt ervan!

 

Paypal is voor de verkopende partij ook belachelijk duur. Ik doe nooit internationaal zaken met PayPal, ze bieden alleen maar schijnveiligheid en kosten te veel.

Link naar reactie
  • 0

Paypal is voor de verkopende partij ook belachelijk duur. Ik doe nooit internationaal zaken met PayPal, ze bieden alleen maar schijnveiligheid en kosten te veel.

 

overdreven. Er zijn horror verhalen, maar denk een beetje na wat je doet. Op mijn top draaide ik 95000 euro in 1 maand over paypal, nooit noemenswaardige problemen.

 

Duur is het wel, maar volgens mij zijn er geen goedkopere alternatieven..

 

 

Betalingingen naar het buitenland hoeft niet extra duur/ risicovol te zijn, Je kunt een mass-payment doen (veel kleiner fee) En als je betaling doet is paypal meestal aan jou kant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.