• 0

Hoe zorg ik voor meer bezoekers voor mijn webshop?

Hi allemaal,

 

Ik heb sinds een aantal maanden een webshop, ik heb wat orders gehad, maar het zijn er minder dan verwacht. Sinds ik ben begonnen heb ik al enorm veel aan de structuur verandert en ik heb het idee dat de site steeds beter gevonden zou moeten worden, maar het resultaat blijft uit.

 

Nu weet ik dat het van groot belang is dat er (goede) websites naar die van jou linken, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat voor elkaar krijg met een webshop. Suggesties? Sites waar je gratis je link kan plaatsen, zijn dan een uitweg, maar dan lees je weer ergens anders dat dit extreem negatief is als je een link terugplaatst naar hen (en dat is vaak een voorwaarde om op zo een site opgenomen te worden).

 

Sinds ongeveer een maand gebruik ik ook Adwords om meer klanten te krijgen. Ik ben daar nog een beetje mee aan het experimenteren. Om dit moment genereert het nog niet veel verkeer, en daarbij moet je daar blijvend voor betalen. Als ik de advertenties stop is ook gelijk al het verkeer weg. Vergelijkingsites zijn ook een optie, maar ook dit verkeer is niet blijvend, en wanneer je daarmee stopt, stopt ook de stroom van bezoekers.

 

Graag hoor ik of jullie tips hebben op SEO gebied en op welke manier ik mijn webshop (beter) kan promoten. Tips over de layout en dergelijke zijn natuurlijk ook altijd welkom.

 

Boudewijn

 

p.s. de website is www.ned-golf.nl. Het is in feite een online golfshop en wij onderscheiden ons door alleen golfclubs van kwaliteit golfmerken te verkopen

De beste golfclubs, voor de laagste prijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie in basis veel Engelstalige tekst op een .nl site wat vaak niet goed werkt.

 

Daarnaast is adwords inderdaad betalen voor verkeer. Het gaat er om dat je advertentiekosten per order dus niet te hoog worden. Als je er een beetje mee gaat experimenteren wordt het lastig, je moet of zelf veel kennis opdoen of je moet er een professional voor inschakelen. Je zal dan voldoende budget moeten hebben in je marge voor advertentiekosten.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je jezelf alleen in een digitale omgeving begeeft, dan tref je ook alleen mensen die zich daar in begeven.

 

In mijn beeld is de (gefortuneerde) golver die graag geld uitgeeft aan goede merkartikelen een wat oudere man, al dan niet gepensioneerd, en niet zo zeer op zoek naar de koopjes via internet. Is er niet een vakblad waar je in zou kunnen adverteren, een interview zou kunnen bedingen of wellicht een advertorial zou kunnen laten plaatsen?

 

Je zou misschien ook golfcourses op verschillende golfbanen kunnen organiseren alwaar je men aan den lijve kunt laten ondervinden waarom jouw artikelen superieur zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ook producten die men wil aanraken, bekijken koopt men rustig online als het prijsverschil maar groot genoeg is.

 

Wat Wouter al aangaf is het waarschijnlijk het belangrijkste dat je producten verkoopt. Dat zal dus je doelstelling moeten zijn, koppel hier je doelgroep aan (ik kan me voorstellen, dat dit de golfspeler is die juist wel een beetje op zijn centen let en kwalitatief goed spul wil hebben voor een aantrekkelijk prijs).

 

Hierbij moet je echt een marketing plannetje bedenken en daarop ook de marge van je product aanpassen. Hierbij je zeker niet alleen op Google richten, maar ook een naam opbouwen in de golf wereld bij je doelgroep. Zomaar wat ideën:

 

- advertenties/advertorials bijvoorbeeld in clubbladen, golfbladen, golfsites,

- sponsering van spelers

- try-outs op golfclubs waar mensen de clubs kunnen proberen

- Doe mee aan fora, mogelijk heb je daar expertise aan te bieden (probeer geen reclame te maken dat mag vaak niet, en werkt ook niet).

 

Alles voor naamsbekendheid, hoe bekender je wordt hoe meer je gaat profiteren van mond-op-mond reclame, des te minder afhankelijk wordt je van Google. Sterker als je door al je advertorial acties, fora-berichten staan er waarschijnlijk straks veel kwalitatief hoogwaardige producten online.

 

Dan nog over je site, ziet er strak en netjes uit. Maar waarom bestel ik bij jouw en niet bij bijvoorbeeld http://www.golfmagazijn.nl/ ? Leveren jullie sneller, hebben jullie unieke merken, zijn jullie prijzen fantastisch (ik weet niet wat die dingen normaal kosten)?

 

En dan iets persoonlijks, bezorgkosten zou ik verekenen in de product prijs gezien de waarde die de producten vertegenwoordigen.

 

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Golfclubs wil je inderdaad eerst liever hebben uitgeprobeerd, maar tegenwoordig worden er ook kleren via internet verkocht. Ik denk dat hetzelfde geldt voor golfclubs.

 

Over golfen bestaat nog steeds een soort vooroordeel dat de sport alleen wordt beoefend door oude rijke mensen, maar dit verandert. Volgens mij is golf inmiddels de derde sport van Nederland en dat zijn niet alleen de ouderen met een geldboom in de tuin.

 

Wouter: Ik zie dat jij ook een webshop hebt en daarbij ook een blog. Levert zo een blog veel extra bezoekers op? In principe ben ik natuurlijk op zoek naar klanten, maar elke bezoeker is een potentiele klant, dus des te meer bezoekers, des te beter.

De beste golfclubs, voor de laagste prijs

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Golfclubs wil je inderdaad eerst liever hebben uitgeprobeerd, maar tegenwoordig worden er ook kleren via internet verkocht. Ik denk dat hetzelfde geldt voor golfclubs.

 

Over golfen bestaat nog steeds een soort vooroordeel dat de sport alleen wordt beoefend door oude rijke mensen, maar dit verandert. Volgens mij is golf inmiddels de derde sport van Nederland en dat zijn niet alleen de ouderen met een geldboom in de tuin.

 

Wouter: Ik zie dat jij ook een webshop hebt en daarbij ook een blog. Levert zo een blog veel extra bezoekers op? In principe ben ik natuurlijk op zoek naar klanten, maar elke bezoeker is een potentiele klant, dus des te meer bezoekers, des te beter.

 

Er is een wezenlijk verschil tussen het doel meer bezoekers en meer klanten. Je moet maar zo denken als je 1000 bezoekers op je website hebt en daarvan koop er 1 een artikel (of liever voor een X bedrag) dan is leidt het vertienvoudigen van je bezoekers tot de verkoop van 10 artikelen en 10X). Je marketing wordt dan 10 keer zo duur.

 

Als je in plaats daarvan door slim te marketten en misschien de consument te verleiden meer te kopen op je webshop (bulk kortingen zag ik al per product, maar bijvoorbeeld niet voor 2 verschillende clubs of clubs + ballen). Misschien kan je dan wel met 2 keer zoveel bezoeker (2000), het aantal aankopen 3 keer zo hoog maken en de totale verkoop 2*3X zijn. Waarbij een verdubbeling van je budget dus meer resultaat oplevert dan een vertienvoudiging.

 

Dit is een beetje een theoretisch verhaal, maar de moraal is zorg dat het aantal klanten en wat ze uitgeven op je website groter wordt. Dan is het aantal bezoekers daaraan ondergeschikt.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0
In principe ben ik natuurlijk op zoek naar klanten, maar elke bezoeker is een potentiele klant, dus des te meer bezoekers, des te beter.

Dat is een denkfout. Een klant is ook een bezoeker, maar een bezoeker is niet per definitie een klant. Je kan dus nooit als doel stellen om zo veel mogelijk bezoekers te hebben, tenzij je uitbetaald krijgt voor elke bezoeker op je site. Dat krijg je niet. Zet dus de knop om dat je op zoek bent naar klanten, en niet naar bezoekers.

 

Ga vanuit de klant denken. Als jij op zoek zou zijn naar golf spullen, hoe ga je dan te werk? Waar zoek je informatie, waar ga je heen, in welke netwerken zit je, wat wordt er jou als klant allemaal aangeboden. Als je dat allemaal op een rijtje heb, ga dan naar jouzelf als winkel kijken. Wat bied jij de klant aan, zorg dat jij op die plekken bent waar jouw klanten zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In principe ben ik natuurlijk op zoek naar klanten, maar elke bezoeker is een potentiele klant, dus des te meer bezoekers, des te beter.

Dat is een denkfout.

 

Ik wil dit graag nuanceren. Talloze bedrijfsconcepten zijn gestoeld op het verleiden van bezoekers tot het doen van een aankoop die zij niet in eerste instantie gepland hadden te doen. Die bezoekers worden dus klant. Vanuit de statistiek is daar vast wel een sleutel aan te hangen van 1 op de X doet een aankoop. Dan zijn bezoekeraantallen toch echt relevant.

 

Link naar reactie
  • 0

Meer bezoekers op je site?

 

1) De teksten van je producten moeten in het Nederlands vertaald worden.

2) De belangrijkste zoekwoorden moeten minimaal tussen de H1-tags op de productpagina's voorkomen.

3) Begin zsm aan linkbuilding.

4) Verander de naam van je winkel. MERKGOLF.NL en TOPGOLFER zijn nog vrij.

5) Succes verder. ;)

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

eens met JMkany,

 

 

En, ik ben zelf een fan van zo min mogelijk junk en dus zoveel mogelijk overzicht op een website.

 

Ik vindt je website net iets te minimalisties ingedeeld.

 

Die van Golfmagazijn spreekt mij persoonlijk meer aan.

 

- ik mis een duidelijk herkenbaar logo + naam.

- je begin pagina maakt niet duidelijk wat je doet. Zou ook een informatieve website kunnen zijn.

- producten is dubbel vertegenwoordigd. zowel met linkjes links als hoofdcontent. misschien dat je van die hoofdcontent aanbiedingen o.i.d. kunt maken, zodat men ziet dat je spullen verkoopt.

- maak ik een keuze bij producten dan wordt ik gelijk overspoeld door tekst. Misschien kleinere tekst/ minder tekst en meer info als men er op klikt. Al die tekst leidt me af.

- Maak duidelijk onderscheidt tussen je productindelingen. Merken en producten lijken nu bij elkaar te horen terwijl het toch echt 2 verschillend gedefinieerde indelingen lijken moeten te zijn.

- als je engels wilt behouden: maak dan een engels of een nederlandstalige website met een keuze mogelijkheid naar de andere taal.

 

 

zo als alles nu staat moeten mensen net iets meer moeite doen om te zien hoe je website 'werkt'/ is ingedeeld.

 

 

Met een duidelijkherkenbaar logo + naam en een duidelijker overzicht kom je al sneller als een (professionele) webshop over. Dat mis ik nu.

Link naar reactie
  • 0

Een paar tips:

 

 

Nederlandse teksten overal

Je kunt uittreksels van reviews toevoegen of mensen vragen dit te reviewen.

Een keuze hulp waar je kunt selecteren op feature: Snelheid, precisie etc.

Meer producten toevoegen

Meer specificaties (lengte, grip, angle etc.) en foto's

Linken naar andere sites (van fabrikanten) is volgens mij ook niet heel goed. Je kunt de info beter op je eigen site hebben staan.

 

Hopelijk kun je er wat mee.

Link naar reactie
  • 0

Eerst je website perfect in orde hebben, en dus de conversie maximaliseren, daarna pas meer bezoekers/klanten trekken.

 

Je zou dit kunnen doen door bijvoorbeeld een kortingsbon / coupon op golfballen in een landelijk golf magazine bij te voegen.

 

Ook zou ik eens informeren hoe het zit met het domein golf-shop.nl, als je Google Adwords 'Hulpprogramma voor zoekwoorden' moet geloven dan wordt dit zoekwoord maandelijks 9.900x gebruikt (NL).

 

Een indicatie van de levertijd per product maakt het geheel professioneler. Een live chat functie zou de site levendiger maken maar ik vind de site wel schoon vormgegeven met een eigen 'look & feel'. :)

Link naar reactie
  • 0

Paar zaken die me opvallen:

 

Het logo is onscherp, en er mag wat mij betreft iets meer kleur in.

 

Ik zou direct producten met prijzen tonen, op de homepage heb je nu eigenlijk een dubbeling van je hoofdnavigatie.

 

Het is al gezegd, maar Nederlands en Engels door elkaar is een afknapper. Ik zou dan bij voorbaat niet bestellen, omdat ik het dan niet meer vertrouw.(blijkbaar is het de moeite niet waard om de teksten te vertalen)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zeer blij met alle reacties en weet zeker dat er wat mee ga doen. ik heb de filmpjes/links bekeken wat betreft conversie en usability en zeker een eye-opener. ik ga er wat mee doen. ik zou me graag meer reageren, maar heb ook een aantal tentamens die geleerd moeten worden dus....

 

Een paar dingen die terugkomen en die ik ga verbeteren:

 

[*] nederlandstalige beschrijving

[*] een betere invulling voor de homepage

[*] zorgen voor een snellere checkout

[*] betere lay-out (iets professioneler)

[*] bezorging gratis maken (val ik hopelijk wat meer op)

 

 

Ik heb nog wat vraagtekens bij:

 

[*]- het aanschaffen van meerdere domeinen. kennissen wezen me hier ook al op, maar heeft het nut om bijvoorbeeld het domein: goedkope-golflcubs.nl of kwaliteit-golfclubs.nl of zonder de streepjes ertussen door te laten verwijzen naar mijn huidige site?? en zo ja voor welk domein kan je dan het beste gaan. met of zonder streepje. In principe heeft zo een doorverwijs site geen content dus in hoeverre waardeert google niet. ik heb hier totaal geen idee van.

[*]- het linkbuilden (weet nog steeds niet hoe je dat als webshop goed aan kan pakken)

 

 

verder zat ik zelf te denken aan flyers verspreiden in mijn woonomgeving met wellicht een kortingscode die een bepaalde tijd gelding is.

 

Boudewijn

De beste golfclubs, voor de laagste prijs

Link naar reactie
  • 0

ikzelf vind de lay out prima, geen logo probleem o.i.d. ( FireFox )

 

maar wie ben ik...conversie is belangrijker dan een mooie site toch?

 

enne content is koning, mits uniek ]

 

Daarnaast genoeg één-zijdige links of relevante linkpartners...teksten eerst....zoekmachines pakken je dan vanzelf wel mee...

 

ps

 

Veel golfers in de buurt? zoniet ga flyeren waar je doelgroep is, al bekend?

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

Is het geen idee om ook accessoires aan te bieden als handschoenen, tees, trolleys etc.?

 

Verder zie ik geen aanbiedingen op je homepage staan welke mensen kunnen aantrekken. Daarnaast wat hierboven al staat; ga met een logo aan de slag, krijg deze scherp en zorg voor wat meer levendigheid (persoonlijk) in je webwinkel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zeer blij met alle reacties en weet zeker dat er wat mee ga doen. ik heb de filmpjes/links bekeken wat betreft conversie en usability en zeker een eye-opener. ik ga er wat mee doen. ik zou me graag meer reageren, maar heb ook een aantal tentamens die geleerd moeten worden dus....

 

Een paar dingen die terugkomen en die ik ga verbeteren:

 

[*] nederlandstalige beschrijving

[*] een betere invulling voor de homepage

[*] zorgen voor een snellere checkout

[*] betere lay-out (iets professioneler)

[*] bezorging gratis maken (val ik hopelijk wat meer op)

 

 

Ik heb nog wat vraagtekens bij:

 

[*]- het aanschaffen van meerdere domeinen. kennissen wezen me hier ook al op, maar heeft het nut om bijvoorbeeld het domein: goedkope-golflcubs.nl of kwaliteit-golfclubs.nl of zonder de streepjes ertussen door te laten verwijzen naar mijn huidige site?? en zo ja voor welk domein kan je dan het beste gaan. met of zonder streepje. In principe heeft zo een doorverwijs site geen content dus in hoeverre waardeert google niet. ik heb hier totaal geen idee van.

[*]- het linkbuilden (weet nog steeds niet hoe je dat als webshop goed aan kan pakken)

 

 

verder zat ik zelf te denken aan flyers verspreiden in mijn woonomgeving met wellicht een kortingscode die een bepaalde tijd gelding is.

 

Boudewijn

 

In de regel is 1 domeinnaam voldoende, zeker om mee te beginnen.

 

Het hebben van meerder website domeinen is een discussie punt, wat mij betreft heeft dat alleen zin als de content waar je op uitkomt uniek is en je in de marketing ook gebruik wil maken van de verschillende domeinen.

 

Lees eens wat meer bijvoorbeeld of zoek op google op multiple domains en SEO (Search Engine Optimalisatie):

 

http://www.sdim.nl/search-engine-marketing-tips/domeinen-seo-uitleg

http://www.seo.com/blog/multiple-domains-seo/

 

 

 

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Boudewijn,

 

Er zijn al heel wat tips gegeven om verder te sleutelen. Een paar toevoegingen:

 

- een TNT logo is prima, maar ik zou er geen link van maken; die voegt in mijn optiek niets toe en als je eenmaal op de TNT site bent, kom je niet simpel met de back-button van je browser weer terug op jouw site (met dank aan TNT)

 

- je garantie-clausule leest een beetje vreemd, ik zou zomaar kunnen denken dat je maar 10 dagen garantie geeft en dat die alleen geldt voor gebruik van je producten binnen Nederland

 

- ik heb op je site niets kunnen vinden over het retourrecht (Wet Koop op Afstand)

 

- een paar kleine irritaties in het bestelproces: het is door de layout niet meteen duidelijk dat straat en huisnummer in twee verschillende velden moeten; daarnaast tikken veel mensen een spatie tussen de cijfers en letters van hun postcode en een streepje in hun telefoonnummer, dat lukt bij jou niet, daar is het veld te klein voor

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

[*] bezorging gratis maken (val ik hopelijk wat meer op)

 

verder zat ik zelf te denken aan flyers verspreiden in mijn woonomgeving met wellicht een kortingscode die een bepaalde tijd gelding is.

 

Boudewijn

 

Je hoeft het niet gratis te maken, gewoon doorberekenen in je kost prijs. Dus zodat mensen wel de kosten betalen maar dit niet direct terug zien op de afrekening, perceptie van voordeliger kopen.

 

Ik zou kijken of er een effectievere manier is om je doelgroep te bereiken, denk aan een kortingsbon in de nieuwsbrief van een golfforum, een kortingsbon in het krantje van hockeyclubs en tennisverenigingen.

En weet niet of ze er op zitten te wachten maar misschien ook bij de vrijmetselaars, de rondetafel, rotaryeclub etc. zeg maar de lobbyclubjes.

Verder zijn er hotels die golf arragementen aanbieden. Daar zou je misschien ook een flyer neer mogen leggen.

 

Zou ik wel mee wachten tot je de nieuwe versie van je website online hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.