• 0

reacties gevraagd

Ik bezig om op www.businessbox.nl een stappenplan te maken waardoor je heel makkelijk een uitstekend ondernemingplan kunt maken. Het plan zit verscholen achter een inlog waar je 17,95 voor moet betalen. Maar omdat ik graag reacties wil (op de kwaliteit van het geheel), geef ik je bij deze de inlog, die geldig is tot en met 31 maart 2004.

 

inlognaam: higherlevel

wachtwoord: maart2004

 

Na maart sluit ik de boel weer en hoop ik het plan met jullie hulp te kunnen verbeteren. Daarna wil ik er geld mee verdienen, dus ik hoop niet dat dit bericht er als 'spam' wordt uitgeknikkerd. ???

(na deze maand misschien?)

 

O ja: ik heb er natuurlijk niks aan als jullie de site bezoeken en geen commentaar leveren....of alleen maar vriendelijke berichtjes sturen...

Alvast bedankt voor je kritiek!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
O ja: ik heb er natuurlijk niks aan als jullie de site bezoeken en geen commentaar leveren....of alleen maar vriendelijke berichtjes sturen...

Alvast bedankt voor je kritiek!

 

ik ben er diagonaal doorheen gegaan. je gaat keurig de onderdelen van het ondernemersplan door (alhoewel ik het financiele stuk wat mager vind), maar inhoudelijk zijn de opmerkingen mager. maw echte handvaten om het plan te schrijven geef je weinig en dit had ik wel verwacht (of gehoopt). het is eerder een structuur voor een bedrijfsplan, en -helaas- die zijn er meer. de belofte van extra hulp maak je m.i. niet waar.

 

verder, het taalgebruik vind ik soms wat populair (effe checken, microsoftboer etc). en de reclame die je maakt voor alle extra's blijken linkjes naar andere pakketten, dit gaf mij een beetje een goedkoop gevoel

 

ik hoop dat je hier iets mee kan, veel succes

Link naar reactie
  • 0

Dag Msteer,

daar ben je snel bij!

 

Bij Extra's staan geen links voor zover ik weet, ik wil daar aanbiedingen plaatsen die ik dankzij een overeenkomst met derden kan aanbieden.

 

Over die 'handvatten' die je noemt heb ik natuurlijk ook nagedacht. De vraag (voor mij) is alleen hoe je die kunt geven, zonder te weten wat voor type onderneming iemand wil starten. (of begrijp ik je verkeerd?). Bedankt voor je snelle reactie in ieder geval!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me helemaal aan bij Msteer, het is leuk om een indicatie te krijgen van hoe een bplan eruit kan zien, maar ik vind het helemaal niet volledig. Op bijna alle punten schiet het in mijn ogen tekort, qua uitleg en qua volledigheid. Bij de directmail brief zou ik juist tips handig vinden: hoe hou ik een goede dm actie?

 

Verder vind ik de website van businessbox er onprofessioneel en onoverzichtelijk uitzien. De site van het businessplan vind ik daarintegen weer heel overzichtelijk eruit zien.

Link naar reactie
  • 0

René,

 

Ik heb maar rechtstreeks via het e-mailadres op de site mijn commentaar gegeven. Maar de kritiek op de volledigheid kan ik zeker delen. Op zich vind ik het een goed idee, maar je kunt aan dit concept veel meer informatie en instrumenten toevoegen die ook daadwerkelijk een meerwaarde voor starters opleveren. Veel is al op HL te vinden. Wellicht nog een idee om zelfs een link op te nemen naar HL.

Anyway, succes met het invullen van de businessbox.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Precies, en dat is nu net het probleem: wat is volledig?

Kun je daar ook wat over zeggen?

 

Ten eerste missen er veel onderdelen in bijvoorbeeld het marketingplan. Denk bijvoorbeeld aan de macro-omgevingsanalyse, die heb ik nergens terug gezien. Daarnaast kloppen er onderdelen gewoon niet. De versimpelde swot-analyse die je gegeven hebt is leuk, maar hiermee bereik je niet het resultaat van een goede swot-analyse. Bij een goede swot bekijk je namelijk eerst goed en nauwkeurig alle onderdelen van de markt en daarna match je de sterktes en zwaktes met de kansen en bedreigingen. Bij jou swot lijkt het wel of de ondernemer lukraak een aantal swot's moet gaan verzinnen. Ook vind ik dat het beter is om sommige zaken uitgebreider kunnen worden omschreven, denk aan de marketingmix. Ik zou ook graag meer voorbeelden willen zien, ook weer bij de marketingmix.

 

Verder vind ik de financiële analyse veel te mager. Uitleg van zaken als solvabiliteit en liquiditeit zou geen overbodige luxe zijn denk ik.

 

Het zou kunnen dat ik het te kritisch bekijk, en dat de meeste ondernemers (en eventueel investeerder) geen behoefte hebben aan een nog vollediger businessplan.

Link naar reactie
  • 0

Ben snel door de site gefietst, maar kom nu niet iets nieuws tegen wat ik nog niet gezien heb.

Deze uitleg kan je volgens mij uit elk willekeurig boek over ondernemen halen.en ook van internet(gratis)

Finaciering is inderdaad maar heel sumier.

 

Ik denk niet dat iemand echt blij is als hij dit ziet en hij heeft er 17,95 voor betaald, of hij heeft niet verder gekeken dan zijn neus lang is :P

 

Wat ik zelden tegen kom is ondernemingsplannen per branche uitgelicht.

 

Dus waarom niet ingaan op branchespeciefieke kenmerken

Denk aan het verschil tussen BtoB en BtoC

verschillen tussen, productie-onderneming, dienstverlening, detailhandel, internethandel, groothandel, export en import

enz....

 

Genoeg om wat meer onderscheidend vermogen te creeren denk ik zo.

 

succes

PS: ik hoop dat diegene die feedback geven wel een gratis abbonement krijgen ;D

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het zou kunnen dat ik het te kritisch bekijk, en dat de meeste ondernemers (en eventueel investeerder) geen behoefte hebben aan een nog vollediger businessplan.

 

Je hebt zeker gelijk, er zou nog veel meer aan toegevoegd kunnen worden en dat ga ik ook doen. Maar lang niet iedereen wil een uitgebreid plan, dat is ook waar. Ik zoek een werkbare manier om laatstgenoemden op gang te helpen: meer dan de helft van de starters maakt niet eens een ondenemingsplan. Dus zoek ik naar aanvullingen, lancunes, etc. Vandaar ook de vraag in dit forum.

 

De versimpelde swot-analyse die je gegeven hebt is leuk, maar hiermee bereik je niet het resultaat van een goede swot-analyse

Hier geldt hetzelfde, maar misschien dat ik een uitgebreide (goede) swot analyse als bijlage kan opnemen. Bedankt voor je commentaar in ieder geval!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al vrij veel aanbieders die beschrijven hoe een eenvoudig bplan eruit kan zien. Zelfs gratis aanbieders geloof ik, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb echter nog geen goed en uitgebreid bplan gezien wat aangeboden word via internet. Misschien kun je op deze behoefte (als die er is) inspringen? Verder zou je inderdaad bepaalde dingen optioneel erbij kunnen voegen (die uitklapbare boxjes zijn hier voor niet al te lange stukken tekst misschien wel handig voor).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.