Ik heb nu zo'n 2 jaar een holding en geloof zeer graag dat onze administratie juf en boekhouder hun werk goed doen.. maar voor mij is het gewoon niet helemaal duidelijk..
Situatie in fictieve bedragen:
Elke maand ontvangt mijn holding 2000,- management fee (excl. BTW)
Vanuit mijn holding gaat er privé via een loonstrook 2000,- naar mij
Los van de VPB en weet ik veel wat je nog meer betaald vroeg ik mij af of dit wel klopt? Geef ik mezelf in verhouding teveel salaris? Want ik kom volgens mij op deze manier altijd in de min uit.. los van het feit dat er uiteraard nog winstuitkeringen komen natuurlijk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mThomas
mThomas
Heren/dames,
Ik heb nu zo'n 2 jaar een holding en geloof zeer graag dat onze administratie juf en boekhouder hun werk goed doen.. maar voor mij is het gewoon niet helemaal duidelijk..
Situatie in fictieve bedragen:
Elke maand ontvangt mijn holding 2000,- management fee (excl. BTW)
Vanuit mijn holding gaat er privé via een loonstrook 2000,- naar mij
Elke maand betaald mijn holding 750,- loonheffing
Elk kwartaal betaald mijn holding 1400,- BTW aangifte
Los van de VPB en weet ik veel wat je nog meer betaald vroeg ik mij af of dit wel klopt? Geef ik mezelf in verhouding teveel salaris? Want ik kom volgens mij op deze manier altijd in de min uit.. los van het feit dat er uiteraard nog winstuitkeringen komen natuurlijk.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag