• 0

Compagnon hindert bedrijfsvoering

Beste Higher-Lever'ers,

 

Enige tijd geleden heb ik al enkele berichten geplaatst op het forum aangaande problemen bij het uitkopen van mijn compagnon in een VOF. Gezien ik hier goede tips uit heb ontvangen en de problemen zich momenteel uitbreiden hoop ik hier weer wat goede adviezen en ervaringen te kunnen ontvangen.

 

Het verhaal in het kort:

Na 3.5 jaar samen gewerkt te hebben in een VOF bleek dat mijn compagnon het erg druk kreeg met zijn eigen eenmanszaak. Uiteindelijk na lang discussiëren hebben we samen besloten dat het beter zou zijn indien ik verder zou gaan met de VOF en hij zijn aandacht kon focussen op de eenmanszaak.

Helaas bleek bij het bepalen van de waarde van de onderneming dat er veel fouten uit de boekhouding naar voren zijn gekomen. Gezien ik met een schone lei wil starten heb ik mijn compagnon hierop de volgende keuzes geboden:

 

- Samen een boekhouder in de hand nemen en de administratie kloppend maken en hiervan melding doen bij de belastingdienst.

 

- Indien dit niet gewenst was heb ik mijn compagnon verteld zelf naar de belastingdienst toe te stappen om open kaart te spreken en te overleggen om de zaken goed af te sluiten.

 

Helaas was mijn compagnon niet bereid de helft van de boekhoudkosten en eventuele daaruit voortvloeiende boetes/naheffingen te willen dragen waarop ik gereageerd heb dan zelf de gang naar de belastingdienst te gaan maken. (iets waar mijn compagnon niet blij mee is gezien ook in de eenmanszaak de boekhouding niet op alle fronten goed te verdedigen valt).

 

Toen ik afgelopen weekend probeerde in te loggen op mijn zakelijke rekening was ineens mijn pas geblokkeerd. Ook de paypal rekening was leeg gehaald en inloggen op verschillende zakelijke emailadressen en inloggen in de webshop was onmogelijk gemaakt.

 

Uiteraard heb ik gisteren de rabobank gebeld welke mijn pas gedeblokkeerd hebben. Na inloggen op de zakelijke rekening kwam ik tot de conclusie dat alle gelden overgeschreven waren naar mijn compagnons eenmanszaak. Dit heeft als logisch gevolg dat de normale bedrijfsvoering verstoord is gezien automatische incasso's niet kunnen worden geïnd en er tevens geen bestellingen kunnen worden gedaan omdat de webshop niet bereikbaar is.

 

Na meermalen verzocht te hebben mij de toegang te verschaffen tot de deviezen en de verschillende internetomgevingen werd gereageerd dat ik maar moest laten weten wanneer er rekeningen betaald dienden te worden en dat enkel deze gelden om dat moment overgemaakt zouden worden naar de zakelijke rekening van de VOF. Uiteraard is dit een onwerkbare situatie gezien de automatische incasso's van verschillende verzendmaatschappijen.

 

Er is tussen ons beiden nooit een VOF overeenkomst gesloten echter lijkt mij dat wat er nu gebeurd belemmering van de bedrijfsvoering is en zelfs te schalen valt onder het kopje verduistering.

 

Hoe denken jullie hierover en wat zouden jullie mij adviseren?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meteen een advocaat bellen. Dit moet je direct oplossen en zomaar gelden wegboeken naar eigen rekening is niet correct handelen te noemen waarschijnlijk. De advocaat onderbouwd dit met feiten en gaat dwingen de boel terug te draaien.

 

Het lijkt er niet op dat je het conflict nog mooi op kunt lossen, als dat zo is moet je zo correct mogelijk handelen maar wel doorpakken. Om het correct te doen moet je met een jurist of advocaat gaan praten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.