• 0

Aantal orders webshop

Aanbevolen berichten

  • 0

totaal bestellingen 75644

gemiddeld per bestelling 14,19 euro

gemiddeld per klant 22,59 euro

 

(stats vanaf ~maart 2007)

 

software eindgebruikers wereldwijd.

 

Mooie cijfers zeg. Daar worden we gemotiveerd van. Is 40 orders per dag veel bij de start a 14.95? Webwinkel met 1 product in verschillen varianten voor vrouwen. Deze is er nog niet zoals ik dat ga doen. Wel wordt het product doorgaans meer fysiek dan online gekocht. Zowel online als off ga ik een goede marketing campagne opzetten.

Link naar reactie
  • 0

Mooie cijfers zeg. Daar worden we gemotiveerd van. Is 40 orders per dag veel bij de start a 14.95? Webwinkel met 1 product in verschillen varianten voor vrouwen. Deze is er nog niet zoals ik dat ga doen. Wel wordt het product doorgaans meer fysiek dan online gekocht. Zowel online als off ga ik een goede marketing campagne opzetten.

 

Ik heb een te aparte denkwijze denk ik soms. Ik geloof niet in traditionele marketing (bovenstaande ZONDER google) Moet je wel eerlijk zeggen dat ik al heel lang geen fysieke producten meer verkoop.

 

Mijn marketing:

 

Strooien met je product, gratis geven aan mensen in fora, blogs etc. En dan niet aan janjaap die vandaag geregistreerd heeft maar aan de "joost rietvelds, & roel jongmans" personen op fora van je doelgroep. Is je product goed, dan ga je het vanzelf verkopen.

 

40 stuks per dag voor een starter lijkt mij veel te optimistisch, misschien wil/kan fysieke producten leverancier Wouter Hol daar wat over zeggen.....

Link naar reactie
  • 0

40 per dag is veeeel te optimistisch! 1 per dag in de eerste week is al super mooi! Mijn tip: koop niet teveel voorraad indien het niet nodig is. Tevens ervaring: offline marketen van online winkel is leuk, nuttig maar zeker niet zaligmakend. De stap die lezers moeten maken om in je winkel te bestellen terwijl ze ah lezen zijn is zoveel groter dan wanneer ze online meteen kunnen doorklikken.

 

Het verschilt verder zo enorm per winkel dat je er eigenlijk weinig over kunt zeggen, ik ken behoorlijk wat winkels die blijven hangen op 30 bestellingen per week in het eerste jaar.

Link naar reactie
  • 0

40 per dag is veeeel te optimistisch! 1 per dag in de eerste week is al super mooi! Mijn tip: koop niet teveel voorraad indien het niet nodig is. Tevens ervaring: offline marketen van online winkel is leuk, nuttig maar zeker niet zaligmakend. De stap die lezers moeten maken om in je winkel te bestellen terwijl ze ah lezen zijn is zoveel groter dan wanneer ze online meteen kunnen doorklikken.

 

Het verschilt verder zo enorm per winkel dat je er eigenlijk weinig over kunt zeggen, ik ken behoorlijk wat winkels die blijven hangen op 30 bestellingen per week in het eerste jaar.

Bedankt voor je input. Mag ik vragen wat dat dan voor winkels zijn? Welke branche? Ik wil in de fashion starten. Heb echter geen idee wat ik kan verwachten. Als ik safe wil spelen moet ik gewoon uitgaan van de klanten die nu online kopen, en kijken hoeveel ik daarvan naar mij toe kan krijgen? 40 was inderdaad hoog, maar 1 zou wel een domper zijn moet ik eerlijk zeggen. Het 'probleem' is dat ik moet inkopen n het China.Dit doe en kun je niet in lage volumes doen.

Link naar reactie
  • 0

Is 40 orders per dag veel bij de start a 14.95? Webwinkel met 1 product in verschillen varianten voor vrouwen. Deze is er nog niet zoals ik dat ga doen. Wel wordt het product doorgaans meer fysiek dan online gekocht. Zowel online als off ga ik een goede marketing campagne opzetten.

 

40 bestellingen. Laten we zeggen dat je een conversie bij de start hebt van 1.5% wat al vrij behoorlijk is. Dan betekent dat vanaf de start dagelijks zo'n 1500 bezoekers langs moeten trekken.

 

Lijkt mij een beetje optimistisch. 40 per week lijkt me in eerste instantie aannemelijker al zal dat ook nog lastig genoeg worden de eerste maanden.

 

Ik zit zelf in een wat andere (hoofdzakelijk b2b) branche met duurdere en meer niche producten. Per jaar een paar honderd bestellingen en dus een paar ton omzet met de grootste shop.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

40 bestellingen. Laten we zeggen dat je een conversie bij de start hebt van 1.5% wat al vrij behoorlijk is. Dan betekent dat vanaf de start dagelijks zo'n 1500 bezoekers langs moeten trekken.

Frans

 

Had een prognose gemaakt van 225k omzet het 1e jaar. Als je het goed wil doen, moet je natuurlijk ook aanzienlijk inversteren. Ik ga maar me maar eens beraden vandaag. Lijkt niet haalbaar op deze manier.

Link naar reactie
  • 0

Dat begrijp ik. Daar ben ik het ook helemaal met je eens. Ik ga samenwerken met een zeer bekwaam internet en online marketing bureau om er een succes van te maken. Begrijp dat mijn doelstelling te hoog is. Ik zal een prognose moeten maken van de klanten die nu al online kopen. Zie Zalando, twee jaar geleden begonnen vanuit een kelder en nu een omzet van 50 miljoen. Natuurlijk is dit weer zo'n succesverhaal, en zullen er ook 1000en sneuvelen op het web.

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar hebben wij rond de 900 bestellingen verwerkt, we handelen dan wel vanuit een niche markt, maar ben er zelf wel tevreden over. 40 per dag is een leuk doel, maar voor een beginnende webwinkel lijkt het me zoals anderen al zeggen behoorlijk veel!

Dat kan ik me voorstellen. 'probleem' voor mij is wellicht de inverstering vooraf (aanzienlijk ). Doe je veel aan seo e.d.? Offline ook activiteiten?

Link naar reactie
  • 0

Beste HO,

 

dit is een vraag zonder achtergrondinformatie. Of jouw verwachtingen reëel zijn is daarmee niet te beoordelen. Wel vraagt vrijwel iedere webshop opstarttijd. Prijs zegt niet zozeer iets, eerder het type product of markt. Kent dit product vervangingsvraag? Of abonnementsmogelijkheden voor het opbouwen van een bestand met terugkerende klanten? 40 bestellingen in de fashion levert ongetwijfeld flink wat retouren op. Hoe daar mee om te gaan?

 

Leg je marketingpartner een target op! ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan je nou ooit beoordelen van rieel is en wat niet? Dit is volkomen afhankelijk van de aangeboden producten. Of je nou iets nieuws aanbied wat zo goed als onbekend is en 10.000 euro kost. Of je bied ''HOT'' items aan die 14,95 kosten?

 

Het is een combinatie van het product en de prijs.

 

Heb dit zelf ook ervaren. Zo verkocht ik vroeger (toen het nog mocht) Flash kaartjes voor de Nintendo DS en had de eerste week met alleen Adwords al bijna 100 verkocht.

 

Mijn stats van dit Jaar : (met 3 jonge webshops)

 

Webshop 1)

Aantal bestellingen : 10

Gemiddeld per bestelling : € 132,-

 

Webshop 2)

Aantal bestellingen : 13

Gemiddeld per bestelling : € 350,-

 

Webshop 3)

Aantal bestellingen : 7

Gemiddeld per bestelling : € 41,-

 

Alleen bezoekers-verkoop ratio van 0,77% , maarja dat komt wel goed.

 

Vorig jaar hebben wij rond de 900 bestellingen verwerkt, we handelen dan wel vanuit een niche markt, maar ben er zelf wel tevreden over. 40 per dag is een leuk doel, maar voor een beginnende webwinkel lijkt het me zoals anderen al zeggen behoorlijk veel!

 

Het Matthijs jij ook hier,

 

Als je 500 euro in bijvoorbeeld Adwords investeerd elke dag red je die 40 bestellingen wel. Alleen is dit vrij nutteloos. Ik denk dat je met 40 bestellingen (laten we zeggen 100/150 bezoekers per 1 bestelling) heb je dus 4000/6000 unieke bezoekers nodig per dag.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan je nou ooit beoordelen van rieel is en wat niet? Dit is volkomen afhankelijk van de aangeboden producten. Of je nou iets nieuws aanbied wat zo goed als onbekend is en 10.000 euro kost. Of je bied ''HOT'' items aan die 14,95 kosten?

Dat ben ik met je eens. Ben je onderscheidend/positionering/merkbeleving etc. Naar welk ratio wil jij toewerken?

Link naar reactie
  • 0

Meeste reageerdeers hebben eigenlijk al hetgene gezegd wat belangrijk is voor je shop. Het hangt enorm af van:

- Wat je product kost

- Hoeveel je in marketing investeert

- Heb je een levensvatbaar product

- Klantenbehandeling

- Imago ontwikkeling onder gebruikers

- Marktgrootte

 

Plus, hoe ver rijkt je ambitie? Wil je " gewoon" een webshop starten, een winst draaien van 20K en verder niet al te veel zorgen? Of wil je de wereld veroveren met je idee? Persoonlijk vind ik de mensen met een visie als de laatste het interessantst om naar te luisteren ;D.

 

 

Link naar reactie
  • 0

't Is een onzinnige vraag zonder achtergrond over wat je wil verkopen en hoeveel tijd en geld je er in wilt investeren.

Als perspectief: zit in een branche waarin ongelooflijke concurrentie is en de marges erg smal zijn.

Toen we begonnen, was ik er totaal niet full-time mee bezig en 'deed ik het ernaast'.. en bovendien was ons assortiment vrij beperkt: niet verwonderlijk dat de verkoop dan vrij magertjes is.

Voor de tijd die ik er nu in steek, had ik wel gehoopt op een betere opbrengst, maar het is zoals het is.

 

Wat een interessantere vraag is dan 'hoeveel orders je had op de eerste week dat je online was, is hoeveel bezoekers je toen had en wat het aantal orders per bezoeker is.

 

Ook wat je klanten besteden per bestelling is interessant. Ben zelf radicaal tegenstander van het gebruik (in mijn branche) om gratis te verzenden. Dat is te doen als je hele dure producten verstuurt, waar verzendkosten maar een klein aandeel vormen, maar als dit betekent dat je dan automatisch alles uit gaat sluiten wat bijna niets kost, alleen omdat je die verzendkosten dan niet in de productprijs kan 'wegmoffelen' een achterlijk idee.

 

Maar goed dat is een andere discussie.. zij het dat het erg interessant is te zien wat gebeurt als je de drempel waarboven verzending gratis is, verandert.. die was bijv tot niet zo lang geleden 80 euro: bij verlaging naar 75 euro ging een aanzienlijk groter deel van de klanten over tot een iets grotere aankoop om er zo overheen te raken.. anderzijds was er de trend dat diegene die voorheen wel zijn best deed hieroverheen te komen, prompt iets minder ging besteden. Maar anderzijds wel weer vaker bestellen..

Voor producten die (vrijwel) eenmalig zijn , bijv een horloge of dure gebruiksgoederen niet zo relevant, maar wel voor zaken die mensen regelmatig opnieuw bestellen.

 

Gemiddelde besteding bij ons is rond 20 euro per bestelling en er zijn plm 100-150 bezoeken per bestelling. In de Engelstalige winkel, waar meer toevallige bezoekers uit de VS waar ons product oorspronkelijk vandaan komt en tegen afbraakprijzen wordt verkocht, zelfs maar 1 op 400.

Dat verzendkosten voor een aangetekende verzending naar het buitenland inmiddels achterlijk hoog zijn geworden, helpt niet mee.

 

Seizoensinvloeden zijn ook nogal groot: in de zomermaanden, wanneer internetgebruik het laagst is en er ook het minst verkocht wordt, is het aantal bezoeken per bestelling echter ook het laagst: men surft niet zomaar wat, maar heeft de intentie tot kopen.. in de winter en bij echt slecht weer is het andersom

 

Er was een aantal posts terug iemand die om advies vroeg mbt zijn golfwinkel en daar staat een inzichtelijk plaatje in, dat er op neerkomt dat het lokken van meer bezoekers wel leuk is, maar dat het belangrijker is om die bezoekers die er al zijn, eerder of meer te laten bestellen. Dat is een punt dat vaak vergeten wordt.. ook een reden waarom we praktisch nul euro aan Adwords uitgeven.. en we ons vooral storten op het aatrekkelijker en gebruiksvriendelijker maken van onze webwinkel en daarnaast ook 'incentives' voor klanten om meer te besteden (zie hierboven: gratis verzending boven bedrag x), maar ook kwantumkorting en klantenkorting. Dat laatste vergt nogal wat administratieve rompslomp, maar doen we vooral om klanten te motiveren te betalen met bankoverschrijving of iDEAL ipv Paypal .

Los daarvan vinden we klantenservice heel belangrijk en proberen we met onze klanten mee te denken.

 

Maar goed.. om echt goed te verdienen, moet je in de juiste branch zitten merk ik al... daar waar het geld mensen de zakken uit brandt of daar waar maar heel erg weinig aanbieders zijn in verhouding tot de vraag.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan je nou ooit beoordelen van rieel is en wat niet? Dit is volkomen afhankelijk van de aangeboden producten. Of je nou iets nieuws aanbied wat zo goed als onbekend is en 10.000 euro kost. Of je bied ''HOT'' items aan die 14,95 kosten?

Dat ben ik met je eens. Ben je onderscheidend/positionering/merkbeleving etc. Naar welk ratio wil jij toewerken?

 

Ik zie dit heel erg, met 1 webshop zet ik € 2500,- euro om waarmee nog nooit gepromoot is, en ook vrij weinig mee gedaan wordt. Ja uiteraard is er service en worden bestellingen netjes verwerkt. Deze webshop heeft misschien 30 bezoekers.

 

Een andere webshop draait 5-6k in de maand om, maar die wordt vollop in MP en Adwords gepromoot met 100 bezoekers per dag.

 

Het heeft dus heel erg met de markt te maken, en uiteraard ook met hoe de bezoekers er komen. Als iemand zoekt voor een ferrari gaat hij ook niet op een volkswagen auto klikken. (om even een voorbeeld te noemen).

 

Conversie maakt mij inprincipe niet veel uit, het zijn meer de advertentie kosten. Je kan wel 50 bezoekers hebben met 1% conversie en 10 euro kosten, of 1000 bezoekers met 1% conversie maar 500 euro kosten, geef mij dan maar die met lage kosten.

 

(uiteraard is dit simpel gezegt want met de 1% conversie op 1000 bezoekers en 500 euro kosten heb je ook weer reclame mond-op-mond en uiteraard een groter bereik, dus het is allemaal afwegen)

 

Het kijken naar conversie heeft naar mijn idee niet de prioriteit, kijk liever naar de manier waarop je je bezoekers wilt triggeren om te kopen, of het nou iemand is die opzoek is naar een ferarri en jouw website verkoop audi, wil je ook graag de bezoekers overhalen om jouw product te komen. *Oke is klein beetje tegenspraak met mn eerdere ingeving*

 

(Werkt trouwens telefonisch het best)

 

Het is allemaal wat lastiger als je denkt.

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar hebben wij rond de 900 bestellingen verwerkt, we handelen dan wel vanuit een niche markt, maar ben er zelf wel tevreden over. 40 per dag is een leuk doel, maar voor een beginnende webwinkel lijkt het me zoals anderen al zeggen behoorlijk veel!

Dat kan ik me voorstellen. 'probleem' voor mij is wellicht de inverstering vooraf (aanzienlijk ). Doe je veel aan seo e.d.? Offline ook activiteiten?

SEO brengt ons de meeste klanten, we staan op onze 2 main keywords op 1, en daar zaten toch wel hele sterke concurrenten. Uiteraard is hier nog veel in te verbeteren, maar ben al zeer tevreden met hoe we nu draaien.

 

Enkel is conversie van zoveel factoren afhankelijk, kan nog wel 50 dingen noemen die ik graag wil verbeteren of toevoegen, maar moet er ook nog even de tijd voor vinden. Conversie is nu gemiddeld over januari zo'n 1,8%, zou dat toch wel stabiel over de 3% willen krijgen.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Kun je zelf van 600 EURO omzet per dag uit en kun je dit tegen lage kosten realiseren? Anders is het misschien een idee om schroefjes en moertjes of los snoep online te gaan verkopen met heel veel order(regel)s tot gevolg... vergelijk jezelf als starter nooit met miljoenen- of miljardenbedrijven! Dat steekt echt heel anders in elkaar. Je kunt je nu bijvoorbeeld nauwelijks personeel of uitbestedingen veroorloven. Klinkt allemaal misschien bot, maar je lijkt obsessief bezig door naar andere ondernemingen te kijken, terwijl je een eigen klein bedrijf zou willen starten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio,

 

Ben altijd aan het kijken naar andere bedrijven. Vind het ook leuk dat andere ondernemers hier wat gegevens willen delen.Zoals al eerder hier aangegeven gaat het uiteindelijk om het soort soort product dat je online verkoopt. Voor babykleding is nu eenmaal een hele grote markt. Datzelfde geld denk ik voor mijn product mits ik het op de juiste manier kan positioneren. Ik snap dat dit voor de lezer nu wat vaag is, maar hoe en wat precies houdt ik nog liever even voor mezelf.

Voor 600 euro omzet zou ik uit kunnen, voor minder ook trouwens. Echter met een dergelijke inverstering die ik moet doen, verwacht ik nu eenmaal wel direct resultaat. Dit moet ik mezelf ten doel stellen. 40 orders per dag zal misschien te hoog zijn, maar er zal direct geld verdient moeten worden. Ik ben niet in mogelijkheid om op bestelling in te kopen etc.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat heb je aan de gegevens van compleet andere shops uit andere branches die al veel langer bezig zijn?

Het is leuk om anderen te laten zien "hoe groot ie is" maar verder zie ik niet in wat je zou hebben aan het feit dat kleertjes.com X duizend orderregels per dag doet of dat pietje 20 orders per dag verwerkt. Wat anderen doen zegt namelijk niks over wat jouw shop kan, zal of "had kunnen" doen.

Link naar reactie
  • 0

Maar wat heb je aan de gegevens van compleet andere shops uit andere branches die al veel langer bezig zijn?

Het is leuk om anderen te laten zien "hoe groot ie is" maar verder zie ik niet in wat je zou hebben aan het feit dat kleertjes.com X duizend orderregels per dag doet of dat pietje 20 orders per dag verwerkt. Wat anderen doen zegt namelijk niks over wat jouw shop kan, zal of "had kunnen" doen.

Niets. Heeft enkel te maken met de branche en de potentiele doelgroep inderdaad. Ben gewoon benieuwd naar wat cijfers van andere ondernemers uit verschillende branches.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.