• 0

Startersagenda

Ik ben benaderd door Base Publisher voor een advertentie in de Startersagenda. Oplage volgens opgave 40.000 exemplaren (jaarlijks). Het verhaal is dat iedere starter die ontvangt. Zelf ken ik dat ding niet, iemand van jullie wel? (heb ik hier te maken met een spookuitgave?)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nooit van gehoord.

Wel de startersmagazine volgens mij die is van de kvk?

 

Elke starter krijgt hem? via welke organisatie loopt dat?

Hebben ze een website?

Zal vast een grotere onderneming achter zitten als het zo een grote oplage heeft,

 

succes ermee

Link naar reactie
  • 0
Volgens mijn indruk is de startersmarkt niet echt jou doelgroep rene...

 

Nee, dat klopt. Een relatie van me had die vraag. En ik ken geen starter die de agenda ook daadwerkelijk heeft ontvangen (bij de kvk geven ze hem je niet mee, misschien moet je er om vragen om hem te mogen kopen...). Ik ben benieuwd of er starters op dit forum zijn die hem wel hebben. Gedrukte oplage is nu eenmaal iets anders dan verspreide oplage.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me vorig jaar ingeschreven bij de KvK, maar geen startersagenda gezien, gehoord of gekregen. Krijg de indruk dat ze leuk geld vangen voor de advertenties, exact genoeg exemplaren drukken om naar de adverteerders te sturen en klaar is klara.

Heb wel al inmiddels twee exemplaren van het 'startersjournaal' gekregen, zijnde videobanden!? Overigens naar mijn mening nutteloos.

www.ideeinbedrijf.nl, Innovatieconsultants

Link naar reactie
  • 0

Nooit van gehoord, ben starter en daar ik in de media werkzaam ben had het mij opgevallen als deze agenda actief door de kvk uitgereikt wordt.

Het opvragen van een voorbeeldexemplaar moet mogelijk zijn.

Lijkt me als je starters wil bereiken dat daar wel betere opties voor zijn.

 

Vraag me trouwens af hoeveel mensen daadwerkelijk nog gebruik maken van een papieren agenda.

Mirjam

Adviseur èn aquisiteur

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties,

 

ik had het eigenlijk al verwacht... Agenda's, wat moet je er ook mee? Net zo interessant als bedrijvengidsjes. Ik heb inmiddels die geïnteresseerde relatie van me een negatief advies gegeven. Neemt niet weg dat ik me afvraag hoe het kan dat er jaarlijks zoveel agenda's worden gemaakt waar zo weinig mensen gebruik van maken... ???

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

www.base-publishers

ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. en zij zijn degene die de startersagenda van de kvk uitgeven. dus het lijkt mij wel betrouwbaar.

 

Lijkt wel, maar is niet. Klassieke uitgeverstruc, lees maar eens goed. Ze noemen wel een oplage maar geen bereik. Base Publishers weet kortom niet of dat ding ook daadwerkelijk bij de doelgroep belandt. Ze praten over distributie 'via' de KvK. Iedereen kan adressen kopen bij de KvK, dus dat zegt niks. Zolang ze niet 'met' de KvK samenwerken, is dit een lege belofte. Dik kans dat je advertentie belandt in een stukje drukwerk dat nooit uitgereikt wordt. Ooit gehoord van Het Wereldtijdschrift? Als adverteerder krijg je een hoogglansadvertentie in een hoogglansuitgave, maar je rookt een sigaar uit eigen doos. Geen cent aan besteden zolang ze geen garanties over bereik kunnen geven!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dames en heren,

 

De informatie op de website van Base-Publishers.nl over de Startersagenda is niet correct.

 

SOMMIGE Kamers van Koophandel kopen de startersagenda van Base Publishers en verstrekken deze als "relatiegeschenk" aan startende ondernemers.

 

Kamer Veluwe en Twente verstrekt de Startersagenda NIET aan startende ondernemers. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren voor een agenda (digitaal, papier, etc.). Daarnaast heeft het geen zin om in zeg maart 2005 een agenda van 2005 te verstrekken.

 

J.G.P. Dahlmans

KvK Veluwe en Twente

Link naar reactie
  • 0

Nou dat lijkt me duidelijk onderuitgehaald dan.

Doet me ineens wel veel kritischer kijken tegen de dame die me belde om een advertentie te nemen in een startersblad dat ook uitgereikt zou worden tijdens de landelijke startersdag. De volgende keer dat ze belt toch even wat verder vragen om te kijken in hoeverre de binding met de kvk er echt is. Goed dat dit soort posts er zijn.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hoi HL-ers,

 

Ook ik heb vorige week een aanbieding gehad van Base Publishers om te adverteren in de Startersagenda. Aangezien deze discussie uit 2004 is, vroeg ik mij af in hoeverre mensen nu wel of niet van deze agenda gehoord hebben? Of is adverteren in een offline agenda sowieso een beetje "ouderwets"?

Online ondernemen? Kijk op www.livestart.nl

www.livestart.web-log.nl

Link naar reactie
  • 0

De eerder genoemde website in dit topic is in elk geval hier niet te bereiken. Daarnaast moet je je afvragen of je wel zaken wilt doen met zo'n partij die toch op z'n minst dubieus bezig is. Er zijn genoeg tijdschriften om in te adverteren, daarnaast kan je ook online je mediabudget kwijt. Kies dus gewoon een partij waar je meteen een goed gevoel bij hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Er is volgens mij niks dubieus aan Base, heb plezierig met ze samengewerkt en een keer een advertentie gezet in Enjoy....een vakblad van de evenementen branche. Daarbij ook een adressenbestand abonnement gehad waarbij ik elke 2 maanden nieuwe adressen geleverd kreeg van bedrijven groter als 50 werknemers en vooral welke evenementen ze in een jaar doen.

 

Dus wel graag oppassen met insinuaties.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

 

Voordat je een advertentie plaatst in een medium, is het verstandig te kijken of er behalve oplagecijfers (aantal exemplaren gedrukt) ook betrouwbare bereikcijfers (aantal exemplaren gelezen) beschikbaar zijn. Een uitgever die zulke cijfers niet heeft, is niet direct dubieus. Maar er mag wel een goede verhaal verwacht worden. En dit forum is een prima plek om verkooppraatjes te controleren. Een startersagenda kan interessant zijn, maar het is voor de uitgever van zo'n agenda wel mooi meegenomen als er starters zijn die de effectiviteit van dat medium kunnen bevestigen. Tot dusverre valt dat (gezien de reacties hier) een tikkeltje tegen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Er is volgens mij niks dubieus aan Base, heb plezierig met ze samengewerkt en een keer een advertentie gezet in Enjoy....een vakblad van de evenementen branche.

 

Er wordt niet zo gek veel geïnsinueerd vind ik, het gaat over de uitgave niet, over de uitgever. Dit onderwerp dateert al van 2004 (leuk dat je posts af en toe komen bovendrijven!) maar aan de website te zien is er niet veel verbeterd:

 

"Deze agenda wordt gezien als platform voor iedere startende ondernemer die zich ingeschreven heeft in het register van de Kamer van Koophandel. De Starters Agenda wordt gratis aangeboden aan startende ondernemingen en aspirant-ondernemers in Nederland!"

 

Onzinverhaal natuurlijk, maar wel voorzichtig verteld, zodat eventuele juridische consequenties achterwege blijven. Sinds mijn eerste vraag in 2004 heb ik veel starters gesproken, maar daarbij was echt niemand met een Startersagenda... Dat andere uitgaven van dezelfde uitgever betrouwbaar zijn en goed werken, dat kan, daar heb ik geen oordeel over. Maar die agenda....

 

Ik vind dat sowieso een raar medium om je advertentiegeld naartoe te sluizen, maar da's weer een ander verhaal.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Melissa,

 

Er zijn op dit forum vast wel mensen die hem wel eens ontvangen hebben, maar niet iedere HL-lezer reageert ook daadwerkelijk en de mensen die hem hebben gehad, zijn dat waarschijnlijk allang vergeten.

 

Ik heb hem vorig jaar ergens meegenomen, doorgebladerd en de informatiepagina's eruit gescheurd om er eventueel wat van te gebruiken in het boek dat ik nu aan het schrijven ben.

De informatie is echter onvolledig en erg gericht op hun adverteerders, dus daar heb ik niets aan.

Mijn mening over de agenda is verder ook niet positief. Hij is onpraktisch groot (19 x 27 cm), zwaar én je eigen afspraken en aantekeningen zijn bijna onzichtbaar tussen alle reclame die erin staat.

Mijn gok is daarom dat als 40.000 ondernemers hem ontvangen, 39.000 ondernemers hem meteen in de prullebak gooien en de rest dat wellicht kort daarna doet. Of ze in de tussentijd jouw advertenties tussen de rest hebben kunnen vinden, is dan de vraag.

 

Adverteren in deze uitgave van Base lijkt me derhalve geen goede investering. Maar goed, da's de mening van 1 niet-lezer van de agenda...

 

Karen

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.