• 0

Inventaris als eigen kapitaal gebruiken

Voor mijn nieuw te starten onderneming (zie ook topic over Rechtsvorm), is een stuk financiering nodig voor (een gedeelte van) de inventaris.

Deze aanvraag wordt zsm ingediend (is nog niet gebeurd omdat BP nog goedgekeurd moet worden door Accountant. (Zou deze week moeten gebeuren zonder teveel problemen, omdat hij zelf betrokken is geweest bij opstellen van de prognoses).

Nu is er eigen vemogen aanwezig om evt. zelf al een aantal zaken aan te kopen, wat wel handig is om nu al mee te beginnen ivm met de planning. Het geld wat hieraan besteedt wordt zou echter in mindering gaan van mijn aanwezige 'eigen kapitaal' wat nodig is voor de financieringsaanvraag.

Mijn vraag is of de aankoopwaardewaarde van nu reeds aangekochte inventaris bij de financieringsaanvraag ook meetelt als eigen kapitaal?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zolang de bank geen voorwaarden stelt aan de opbouw van "eigen kapitaal" mag je dat zelf invullen.

 

Let wel dat liquide middelen de meeste solide basis zijn.

Wellicht zal de bank bepaalde andere activa waarderen naar executiewaarde, niet aanschafwaarde. Dan kom je mogelijk wel een probleem tegen. Vraag voor de zekerheid bij de bank na.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.