• 0

Rotterdam brengt irritaties van ondernemers in kaart

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: Metro (NL), 19 januari 2011 woensdag

 

De gemeente Rotterdam gaat irritaties van ondernemers in kaart brengen met een zoge noemd irritatie top tien -onderzoek. De gemeente hoopt hier mee met het bedrijfsleven de regels en lasten die de ondernemers als meest erg ervaren te verzamelen en op te lossen. Het onderzoek wordt op internet afgenomen.

 

Het is uniek dat een gemeente op deze manier het terugbrengen van het aantal regels voor ondernemers aanpakt , aldus wethouder Dominic Schrijer. We nodigen Rotterdamse ondernemers uit hun bijdrage te leveren. Zodra de top tien bekend is, gaan wij aan de slag om de regeldruk aan te pakken.

 

Via Twitter en Hallo, het online ledenplatform van de Kamer van Koophandel, houdt de gemeente intensief contact met de ondernemers. Het onderzoek maakt onderdeel uit van de brede aanpak van het college om er voor te zorgen dat de Rotterdam se economie er over vier jaar beter voor staat.

 

De gemeente verwacht eind februari de irritatie top tien voor ondernemers bekend te maken. Eerder die maand wil de gemeente een eerste overzicht geven van de resultaten uit het onderzoek.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Irritatiepuntje 1 ;): waarom alleen het Spam KVK Spam Hallo Spam forum Spam en niet (ook) dat andere - IMHO wat strakker gemodereerde en veel overzichtelijkere - ondernemersforum?

Lijkt mij ook wat zuiverder, minstens 2 items uit mijn persoonlijke irritatie-top 10 gaan over de instantie die dat spam forum beheert zelf

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Irritatiepuntje 1 ;): waarom alleen het Spam KVK Spam Hallo Spam forum Spam en niet (ook) dat andere - IMHO wat strakker gemodereerde en veel overzichtelijkere - ondernemersforum?

Lijkt mij ook wat zuiverder, minstens 2 items uit mijn persoonlijke irritatie-top 10 gaan over de instantie die dat spam forum beheert zelf

Je woont niet in de regio Rotterdam dus je mag je nergens mee bemoeien ;D

 

 

Mijn Irritatie: alweer een irritatie/regeldruk onderzoek? Komen er ook wel eens merkbare oplossingen uit dit soort onderzoeken?

maar ja ook ik woon niet in de regio Rotterdam.. duss..

Link naar reactie
  • 0

Een kennis van mij heeft tien jaar geprocedeerd tegen de gemeente Rotterdam om een milieuvergunning voor een bedrijfshal te verkrijgen die al was gebouwd met bouwvergunning. Toen hij hem enkele jaren geleden uiteindelijk kreeg via de Raad van State heeft hij zijn bedrijf waar een kleine 1000 mensen werkten verplaatst naar China. Omdat er zoveel gedoe om was heeft hij tijdens lopende procedure een begin gemaakt om te kijken wat de mogelijkheden in China waren. Dit bleek zo soepel te verlopen, dat zijn vergunningen in China binnen een jaar rond waren en heeft hij een groot stuk industrielocatie gekocht.

Dit is ten koste van veel werkgelegenheid in de Rotterdamse regio gegaan. Ik denk dat hij niet de enige is die er zo over heeft gedacht. Ik snap best dat Rotterdam zich nu achter de oren krabt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.