• 0

BV oprichten - kosten - gez. boekhouder omgeving Breda

Binnen enkele maanden wil ik mijn eenmanszaak omzetten naar een BV.

 

Graag zou ik willen weten aan welke jaarlijkse kosten ik hierbij dien te denken betreft het opmaken van de jaarstukken, aangiften per kwartaal, etc.

 

Alle financiele zaken wil ik immers uit handen geven zodat ik me volledig kan richten op mijn onderneming (daarbij gezien ik niet beschik over de volledige financiele kennis) en daarnaast mijn overige werkzaamheden.

 

Zou iemand mij hier een indicatie voor kunnen geven? En zijn er nog verdere zaken waaraan ik dien te denken bij de overstap van een eenmanszaak naar een BV?

 

Tot slot ben ik op zoek naar een persoon (omgeving Breda) die voor mij de financiele zaken zou kunnen regelen. Naar verwachting zal dit niet veel tijd in beslag nemen aangezien de onderneming niet zal beschikken over zeer veel facturen e.d. (verwachte omzet per jaar onder de 20.000)

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het echt een overgang is dan zal er een inbreng plaats moeten vinden door een accountant.

 

Is je overstap naar een BV op basis van risico gemaakt gezien je lage omzet in vergelijking tot wat voordelig is qua BV structuur in het algemeen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bij een inbreng van de eenmanszaak in de BV is er altijd een accountant(sverklaring) nodig.

De prijs hiervan is afhankelijk van o.a. de kwaliteit van de aangeleverde stukken.

 

Of de inbreng "interessant" is is ook mede afhankelijk van de behaalde resultaten tot nu toe.

 

Voor de oprichting van een B.V. zonder inbreng is de accountant niet nodig en resteren enkel de kosten van de notaris.

Hiervan zijn de kosten op te vragen via diverse "vergelijking sites"

 

De kosten van een administratie zijn met name afhankelijk van het werk (Aantal mutaties) die ermee gemoeid zijn en minder afhankelijk van de te behalen omzet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Bij een omzet van 20K per jaar is een BV vrijwel altijd waanzin!

 

Stel even dat je van die 20K omzet 10K winst overhoudt en de administratie/jaarwerk/aangiften kost de BV nog eens 2.000, dan betaalt de BV dus 20% van de winst om enige aansprakelijkheid (deels) af te dekken. Een BV helpt namelijk niet bij financieel wanbeleid en juridisch ontoelaatbare zaken. Kortom, welke risico's denk je te lopen en zijn die niet gewoon verzekerbaar?

 

Met dit soort zaken moet je gewoon zorgen voor goede algemene voorwaarden i.c.m. een goede aansprakelijkheidsverzekering en niet de BV in.. tenzij je zaken op internet doet die op het randje van toelaatbaar of aansprakelijkstelling liggen ;)

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Het wegvallen van de zelfstandigenaftrek etc. kost meer dan genoemde € 2.000,00, terwijl een wettelijke aansprakelijkheid, als werkgever, m.i. altijd afgesloten dient te worden.

 

Zoals op dit forum al menigmaal uiteen is gezet begint een B.V. pas in beeld te komen bij een netto resultaat van ongeveer

€ 100.000,00.

 

Wel moet ik opmerken dat Joost wat ruim is in zijn kostenberekening voor wat betreft de administratie etc. Deze zal niet veel afwijken van de administratie van een eenmanszaak en ik schat die op ongeveer de helft in.

 

Dit verandert echter niets aan het advies.

Omzetten naar een B.V. is per saldo een vrij kostbare zaak bij de genoemde omzet en geen vrijbrief voor alle handelingen ten behoeve van de onderneming.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

 

Link naar reactie
  • 0

Nou dat is gelukkig niet het geval, maar als ik als eenmanszaak zou blijven voortbestaan dan dien ik eveneens rond de 2000 aan verzekeringen te betalen (aansprakelijk en beroepsaansprakelijkheid, nml werkzaam in de ICT branche)

 

iig voor zover ik de grote verzekeraars heb nagelopen.

 

Marktleiders beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen zijn geen van allen bekende grote verzekeraars. Geen Centraal Beheer Aegon, ASR, en Delta Lloyd, maar ACE, Chartis, Erasmus, Nassau en Hiscox... Voor een SEO professional schat ik de kosten van verzekering voor bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid op max EUR 1.000,- per jaar.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Het wegvallen van de zelfstandigenaftrek etc. kost meer dan genoemde € 2.000,00, terwijl een wettelijke aansprakelijkheid, als werkgever, m.i. altijd afgesloten dient te worden.

 

Uiteraard en een prima argument.

 

Wel moet ik opmerken dat Joost wat ruim is in zijn kostenberekening voor wat betreft de administratie etc. Deze zal niet veel afwijken van de administratie van een eenmanszaak en ik schat die op ongeveer de helft in.

 

Gezien het veronderstelde risico ging ik wel uit van een holding/dochter constructie :)

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Gezien het veronderstelde risico ging ik wel uit van een holding/dochter constructie :)

groet

Joost

 

Dan is dit een bevestiging dat wij op één lijn zitten.

Ik wilde enkel voorkomen dat het idee kon ontstaan dat het basisbedrag voor de administratie van een B.V. op ongeveer

€ 2.000 uit komt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.