• 0

Export van een tweede hands auto naar Peru

Ik wil tweedehands auto’s naar Peru exporteren,

Kan iemand mij daar specifiek tips voor geven? Waar kan ik informatie vinden? wet en regels??

Ik zou het bijzonder op prijs stellen. alvast vriendelijk dank in afwachting van jullie waardevolle tips.

 

Groetjes,

 

Y.C.B.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Weet je hoeveel het transpoort kosten is?

Peru importeert veel 2dehandsautos uit Korea en Japan. bouwjaar 1995 .

 

Geen idee. ik heb zelfs nog nooit een brief naar Peru verzonden ;D

 

Ik kan me wel voorstellen dat die lager zijn vanuit korea en japan omdat dit aan de goede kant van Peru liggen. En ik denk dat de prijzen van auto's in die landen lager zijn en dat dit ook doorwerkt in de 2de hands prijzen, alhoewel dit laatste maar een gok is.

Link naar reactie
  • 0

Hallo YCB,

 

Ik zou een vergelijkende analyse van de kosten van auto's uit Azië en Nederland. Het hangt er sterk vanaf voor welk segment je gaat. Men kan een Porsche niet vervangen door een Lexus (ook mooi).

 

Daarnaast zou ik informatie opvragen bij de ambassades/consulaten van beide landen betreft de importheffingen op auto's

vanuit Nederland/Azië naar Peru. En, als klap op de vuurpijl wat het kost om een 20FT of 40FT container naar Peru te sturen vermeerderd met de kosten van het lossen van de container en het sturen naar de klant/magazijn.

 

Op basis van deze gegevens weet je wat het zal kosten om de auto's in Peru te krijgen en of het een concurrerend bod is met auto's uit Azië.

 

Succes, Tom

 

 

 

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Hallo YCB,

 

no es tan difícil!

Schoenmaker blijf bij je leest is het adagium van sommige .... Als je echt denkt dat het lucratief is kan ik wel over je schouder meekijken.

 

Succes, Tom

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Peru importeert veel 2dehandsautos uit Korea en Japan. bouwjaar 1995 .

 

Hola,

 

Klopt, maar dat komt ook omdat Peru een handelsverdrag heeft met de meeste Aziatische landen. Geen of nauwelijks heffingen. Maar ook die import neemt af. Tot een paar jaar geleden stond de vrije zone (Tacna) tussen Chili en Peru helemaal vol met bedrijven die de auto's ombouwde voor de peruaanse markt (stuur zat rechts). Nu staat het daar bijna leeg.

 

Peru is een sterk opkomende economie waar op dit moment echt grote kansen liggen. Probeer een markt te vinden die zich richt op de nieuwe middenklasse. Midden twintigers die afgestudeerd zijn en 1 of 2 jaar werk ervaring hebben. Zij houden vooral van status en aanzien. Als het maar groot is en glimt. De luxe automerken zijn ondertussen veelal al vertegenwoordigt in Peru. Porsche adverteert bijna dagelijks op de voorpagina van El Comercio ( http://elcomercio.pe/ ). Er ontstaat vanzelf een interne markt voor de handel van nieuwere modellen 2e hands auto's.

 

Zie het voorbeeld van Plaza Vea (supermarktketen). Die hebben de laatste jaren aardig wat vestigingen door heel het land geopend. Echt alles is er te koop. Zelfs je nieuwe huis. Je zou verwachten dat mensen toch liever op de markt hun levensmiddelen kopen vanwege de prijs. Het tegenovergestelde gebeurde. De mensen kopen als gekken. Creditcardmaatschappijen staan bij de kassa om je (ook al heb je geen werk) een krediet aan te smeren.

 

Nee, ik zou geen 2e handsauto's meer importeren naar Peru. Das war mal....

Richt je op de graaiende middenklasse (positief bedoelt, de peruaan wordt de laatste jaren beloond voor hun inzet).

 

Groet,

 

Ferry

 

 

 

 

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

zelf heb ik goed ervaringen met het verschepen van auto naar Amerika en Canada. Ik doe dit via www.ronex.nl

Zij kunnen he gehele traject voor je verzorgen. neem eens contact op met hun voor een kosten indicatie.

 

Met een Nederlandse auto ga je naar de rdw, je neemt kentekenplaten en het volledige kenteken bewijs mee. Je vult daar een export verklaring in en levert de kentekenplaten in. Klaar de auto kan dan op export en staat niet meer op jou naam. Je kan bij jongere auto's ook nog de rest bpm terug vragen. Daarvoor ga naar het loket douane in het rdw keuringsstation. Zo kan je vaak al geld verdienen met alleen al de bpm. De inkoopprijs van je auto is dan in eens een stuk lager.

 

maar ik denk eerst dat je moet gaan kijken hoe je een auto invoerd uit europa in peru. mischien hebben ze daar andere type goedkeuringen.

 

succes

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.