• 0

Durfkapitalisten weten niet waar ze het geld moeten laten

Er zijn steeds meer signalen dat de venture capital markt oververhit aan het raken

is. Er ligt in de Verenigde Staten 86 miljard dollar klaar om ge�nvesteerd te worden.

Ook het Amsterdamse fonds B-business Partners weet niet meer waar het het moet

zoeken.

* http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=197475

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel, heel erg simpel, gewoon bellen naar mij :)

 

"Gevolg: de kans is groot dat durfkapitalisten geld steken in de verkeerde projecten."

 

Wou ik net de vraag stellen: kunnen ze geen goede projecten vinden dan, of is er helemaal niks om in te investeren? Afijn, zijn er dus nog wel 'verkeerde projecten' (in Amerika!) waar ze hun geld in kwijt kunnen raken.

 

Is het geen idee voor ze om wat wereldwijder te denken, Amerika is ook maar een klein landje... Ik weet niet hoe het hier in Europa zit, maar volgens mij valt hier nog genoeg te investeren, of niet?

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi mede-higherlevelaars,

 

Ik wil nog even reageren op deze stelling. Onderstaand een link naar een artikel in RedHerring die deze situatie uitlegt voor Amerika. De situatie in Europe is in principe dezelfde.

 

Latest VC problem: Too much cash

The "venture overhang" situation has financiers throwing good money at bad ideas.

 

February 25, 2004

 

For many struggling entrepreneurs, the venture funding environment of the past few years has felt like a long walk through the Sahara Desert. Getting their companies through it without dying of thirst has been painful at best, and fatal for some.

 

Na een gratis registratie kun je verder lezen @ http://www.redherring.com/article.aspx?f=Articles/2004%2f02%2f11a903ff-f6a9-47ea-a8b3-b78f8e90f4d8%2f11a903ff-f6a9-47ea-a8b3-b78f8e90f4d8.xml&hed=Latest VC problem: Too much cash

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Nog even een grafiek om het meerjarig verschil te laten zien tussen het aangetrokken en het geïnvesteerde geld van venture capitalist in Europa. Zoals je kunt zien is er vanaf 1996 tot en met 2001 elk jaar meer geld aangetrokken dan geïnvesteerd. Pas in 2002 en tot en met het derde kwartaal van 2003, is dit in evenwicht gekomen. De conclusie is derhalve dat er dus nog erg veel geld bij VC's op de plank ligt.

 

Het volledige verhaal kun je lezen in mijn presentatie "Venture Capital in Europe" dat je kunt downloaden op mijn website (op de voorpagina of onder downloads).

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

VC_raised_invested_1993-2002.thumb.JPG.c2d7969717fad6546dfa6b3bd61f9535.JPG

Link naar reactie
  • 0

Met deze ontwikkeling in gedachten opent het gisteren gesloten verdrag tussen ons kikkerlandje en de VS perspeciteven. Volgens dat verdrag zou het eenvoudiger en fiscaal aantrekkelijker moeten worden om over en weer te investeren.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is Nederland al zo'n beetje de grootste buitenlandse investeerder (belegger) in de VS. Misschien tijd om de rollen om te draaien?

 

Helemaal mee eens :)

Trouwens Nils, mooi artikeltje in de Carp van deze week...

GuiCli

Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.