• 0

Tenaamstelling auto van de zaak

Ik heb zojuist een nieuwe auto gekocht Deze heb ik zakelijk gekocht, dus de factuur komt op naam van mijn bedrijfje. Ik heb een eenmanszaak en de verkoper vertelde me dat de tenaamstelling van de auto, straks op het kentekenbewijs, gewoon op mijn eigen naam komt te staan. Volgens hem kan dat niet anders bij een eenmanszaak.

Heeft de verkoper gelijk of niet?

 

Ik hoor het graag van iemand.

 

Groeten

 

Arno

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben een V.O.F. en willen een werknemer een bromscooter ter beschikking stellen. Uiteraard kan bij een VOF het kenteken niet op naam van de zaak staan, en volgens mij accepteren verzekeraars alleen de naam die op het kenteken staat als verzekeringnemer.

Als beiden op naam van de werknemer staan, kan ik dit dan alsnog verantwoorden voor de belastingdienst?

 

(ik borduur even voort op dit draadje omdat het er wel erg dicht tegenaan ligt)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij niet verstandig om het voertuig op naam van de werknemer te stellen - dat geeft zo'n gedoe als hij uit dienst gaat. Wat ik overigens van de website van de RDW begrijp, is dat een vof wel degelijk een kenteken op naam kan hebben, omdat een VOF (evenals andere personenvennootschappen) door de RDW als rechtspersoon worden aangemerkt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net nog even gebeld met de verzekering. Het probleem is dan weer dat als de brommer op de VOF staat, als dat inderdaad mogelijk is, dat ze alleen een aparte zakelijke verzekering hebben.. Kost meer en je krijgt minder (alleen WA).

De brommer op mijn eigen naam zetten vind ik ook weer niet zo handig ivm. aansprakelijkheid, no claim etc.

Ik denk dat ik de brommer maar op naam van de werknemer zet, en dat combineer met een bruikleen overeenkomst.

 

Dank voor het meedenken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.