• 0

Bedrijven aanschijven??

Ik heb een vraagje... Ik bouw onderandere websites (Zoals zoveel ;)) voor andere mensen. Nu heb ik op dit moment geen opdrachten. Aangezien deze (nog) niet naar mij toe komen moet ik deze zelf zoeken.

 

Ik heb op dit moment een vrij kant en klaar systeem liggen voor autobedrijven. En die wil ik wel meer dan 1 keer verkopen (Ander designtje maken etc). Nu had ik dus het volgende idee. Ik wil even de Goudengids opentrekken en een aantal autobedrijven selecteren. Deze wil ik een brief sturen met daarin de mogelijkheden etc.

 

Alleen ik weet niet of ik dat wel MAG doen. Het is tenslotte wel reclame waar ze niet echt om gevraagd hebben... Hoe los ik dit op?

 

Ik wil (Om te bedginnen) gewoon iets van 20 bedrijven aanschrijven... Mag dat op de bovenstaande manier? Zoniet, hoe kan ik dat dan het beste wel doen?

 

Alvast bedankt!

Joris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga niet met de goudengids in de hand brieven schrijven, maar bel ze eerst op om te weten wie er verantwoordelijk is voor de bedrijfswebsite. Vaak krijg je dan een secretarresse aan de lijn die dat kan vertellen. Zo kun je je brieven "persoonlijk" versturen en is

de kans dat ze op zijn/haar bureau terechtkomen een stuk groter.

De meeste reclame komt niet eens uit de type-kamer.

 

Volgens mij mag dit gewoon hoor, hoe kom je anders aan adressen, en ik aan zoveel reclame op mij mat :P >:(

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Het mogen of niet-mogen is inderdaad niet het probleem: je mag iedereen een brief sturen als je wilt. De vraag is veeleer of iemand 'm wil lezen, of dat-ie de directe gang naar de papierbak verkiest. Als je er toch niet zo veel wilt versturen, is het goed om je zoveel mogelijk in de ontvanger te verdiepen. De suggestie van 2thePoint is uitstekend, maar misschien kun je nog verder gaan door bijvoorbeeld in te gaan op hun huidige site, hun advertentiegedrag, de locatie, etc.

 

Zorg er verder voor dat je aanbod heel duidelijk is én voor hun interessant. Misschien kun je een demootje meesturen?

Een 'bobbel' in de envelop helpt altijd om de interesse te wekken, dus als het met die demo niet lukt kun je altijd nog een autosleutel bijsluiten...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit mag nog steeds! De meeste mensen zijn niet dol op reclamepost, maar het is nog lang niet zo'n ellende als spam.

 

Maak een paar voorbeelden van toepassingen door autobedrijven, en nodig mensen uit om die eens te bekijken. Dat van die gouden gids is gewoon een goed idee, en het is inderdaad ook slim even na te bellen om te vragen tot wie je de brief kan richten.

 

Maak je brief niet te leuk of promoterig, maar sluit aan bij de belevingswereld van je lezers. Gebruik bijvoorbeeld een paar termen uit de autowereld. Start een inruil-actie: korting bij inruil van de ouwe site. Bied een APK van hun internetactiviteiten aan, automatische periodieke keuring = servicecontract met jou. Doe dat desnoods op een formulier dat lijkt op de officiële.

 

Kijk ook eens of de grote dealerholdings en -netwerken al een vaste internetpartner hebben...

 

En er bestaat ook een mailzine voor de autosector, maar die naam kan ik zo snel nie vinden. Zodra ik er weer eentje ontvang zal ik de url doorgeven.

 

Goed Luk ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het beste een persoonlijke brief kan sturen zoals eerder genoemd. Ik zou in de brief een aantal complimenten over hun huidige website noemen en daarnaast enkele zaken die volgens jou beter kunnen.

Natuurlijk noem je dan ook de voordelen van de dingen die volgens jou anders moeten, zodat de autozaak inderdaad goede redenen krijgt voorgeschoteld om zijn website te veranderen.

 

Misschien kan je er een [prt scr] bij doen met een aantal opmerkingen er bij ... lukt je wel!

Link naar reactie
  • 0

De suggestie van TwaLevel is een hele goede,

de bedrijven aanschrijven met termen uit hun branche

zal zeker aanspreken ;)

 

Maak anders een presentatie van wat jou mogelijkheden zijn

in powerpoint of gewoon in html en stuur die mee op een cd

 

tegenwoordig kun je goedkoop van die kleine (model visite kaartje)

cd's kopen , speciaal voor promotie doeleinden.

 

(verzeker je er wel van dat je ze virus vrij verstuurd, zo voorkom je schade claims)

Link naar reactie
  • 0

Vergeet die 'bobbel' werkt niet meer en is kostbaar.

 

Als je toch gaat bellen, vraag dan meteen naar de verantwoordelijke persoon en vraag hem of haar of je hem/haar een mailtje met suggesties mag sturen. Dan heb je een mailadres + tel nummer en kun je een aantal door Twa genoemde ideeen mailen en nabellen. Wat je verkoopt is een online-product dus een demo werkt het meest overtuigend online! Dat van die APK is geweldig! koppel dat aan netstat en je kunt jaarlijks een aantal gerichte tips geven om het functioneren van de website te verbeteren. Alleen als ze die doorvoeren kunnen ze weer een jaar 'APKgekeurd' label voeren op hun website.

Succes.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Beetje verder uitgewerkt...

 

In de automotive markt zijn een paar categorieën bedrijven actief. De geautoriseerde dealers, tweedehands leveranciers, reparatie- en herstelbedrijven en dan nog van die kwikfitters. Stel nu eens dat je één categorie pakt en daar een sectorbrede test op uitvoert. Bijvoorbeeld de dealers die aangesloten zijn bij de NDA. Je test hun sites met een standaard testtool, bijvoorbeeld Webcheck of PointForward van Compuware. Met de resultaten maak je een ranking die je al dan niet samen met de NDA of een automotive vakblad publiceert als de Automotive Periodieke Keuring oftewel website-apk, samen met een paar tips ter verbetering. Van het geheel maak je een rapportje dat je gepersonaliseerd aanbiedt aan de betrokken bedrijven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geautoriseerde dealers hebben meestal een uniforme site. Dit is dus denk ik niet je doelgroep. Probeer achter namen te komen van sleutelpersonen binnen de autodealers welke je wel wilt aanschrijven. Begin in je directe omgeving. Ook geografische nabijheid is voor veel bedrijven een punt waarop men een toeleverancier kiest. Autodealers praten met elkaar. Heb je een goed concept probeer je dan in de kijker te spelen. Bel, schrijf en doe dan follow-up. Zonder dat laatste kom je nergens. Aktieve acquisitie is nog steeds het sleutelwoord.

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.