Een nieuw board op Higherlevel.nl?! Jazeker: China!

Aanbevolen berichten

Wat wil je dan graag bespreken? Als het om handel gaat zijn er denk ik wel nog een aantal landen waar je goedkoop merkloze spullen kan laten maken.

 

Als het een topic is dat lang moet blijven bestaan zou ik het ook niet specifiek op een aantal landen doen. Nu is China goedkoop, maar als je de berichten uit de V.S. volgt lees je dat steeds meer mensen voor minder loon iwllen gaan werken om maar gewoon werk te houden. UIteraard duurt dat nog wel heel lang voordat ze voor 1 dollar in een onveilig fabriek gaan werken, maar het blijft dus wel een aandachtspunt.

Link naar reactie

Argument:

 

Sinds gisteren 17.00 is er al in 4 topics gereageerd waaruit uit de titel duidelijk wordt dat ze met China van doen hebben. Als er zoveel activiteit is, zou je voor kunnen pleiten deze activiteit overzichtelijker in een nieuw board te bundelen.

 

 

[*]Importeer al jaren 40ft vanuit China maar heb nu iets waar ik hulp bij nodig

[*]spaans producten exporteren naar China

[*]textile producent in China

[*]spaans producten exporteren naar China via België

 

Edit: 5:

 

[*]merknaam uit china laten registreren, deel 2

 

 

Link naar reactie

@XiaoDi: N.a.v. je modsmelding: we zullen het intern bespreken.

 

Niettegenstaande dat China een dynamisch land is en een belangrijke hanselspartner: ik ben er persoonlijk in ieder geval geen voorstander van om onderwerpen die te maken hebben met export, import en juridische kwesties uit de betreffende boards / rubrieken te halen en onder te brengen in 1 geografiscbe verzamelbak. Een vooruitbetaalde niet geleverde bestelling in China is niet wezenlijk anders dan een zelfde kwestie in India.

 

Daarnaast zal er -wat mij betreft - iets strakker gemodereerd worden: veel China-vragen over "wie weet een producent X of Y" horen in Vraag en Aanbod thuis. Andere vragen zijn al meerdere malen gesteld en zullen ofwel worden samengevoegd met bestaande topics of gesloten worden met het advies eerst gebruik te maken van de zoekfunctie.

 

Wat wel het overwegen waard is, en wat ik ook zal voorstellen, is een specifiek China-FAQ of het update van de bestaande import en export FAQ's met de meestgestelde China-vragen.

 

Maar zoals gesteld , dit is slechts "mijn" mening, geen gezamenlijk mods-standpunt

 

NOTA BENE: van de 4 door jou genoemde post zijn er 3 van de zelfde poster. Betreft 1 crosspost van een identieke vraag waarvan ik er zo 1 ga verwijderen en 1 crosspost van een V&A vraag waarvan ik de ene al verwijderd had, en deze nog niet.... per saldo verdwijnen dus 2 van de 4 genoemde voorbeelden na handhaving van de forumvoorwaarden

 

Edit: 5, merknaam uit China laten registreren: merkrecht/juridische kwestie. Dat het een merknaam uit China is doet IMHO niet ter zake, had ook Soedan, Peru, Tailand of Pakistan kunnen zijn....get my point?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.