• 0

Bedrijf en studieschuld

Ik heb een eigen bedrijf, maar ook een studieschuld. Nu verdien ik met mijn bedrijf nog niet genoeg om deze af te betalen, en heb daarom een verzoek verlagen maandbedrag ingediend. De IBGroep heeft geprobeerd mijn gegevens bij de belastingdienst op te vragen, maar dit is niet gelukt.

 

Nu heb ik zelf bij de belastingdienst een inkomensverklaring aangevraagd, maar ik kreeg alleen maar een brief waarin stond dat ik persoonlijk nog geen aangifte heb gedaan. Dat verklaard dan meteen waarom het de IBGroep ook niet is gelukt.

 

Moet ik dat nu alsnog doen om dit verzoek te kunnen doen? En hoe verhoudt zo'n persoonlijke aangifte zich dan tot de aangiftes die ik als bedrijf al doe? Is het wel nodig, of juist af te raden, of zelfs verplicht? Ik heb hier geen idee van. Al mijn inkomen komt uit mijn bedrijf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
En hoe verhoudt zo'n persoonlijke aangifte zich dan tot de aangiftes die ik als bedrijf al doe?

Welke aangiftes die je nu al doet bedoel je hier? Omzetbelasting/ BTW is hiervoor verder niet relevant: het gaat om de aangifte van de winst. Als eenmanszaak of VOF zit er geen onderscheid tussen aangifte als "bedrijf""of "persoon"

 

Is het wel nodig, of juist af te raden, of zelfs verplicht?

Zolang jij geen aangifte doet kan de Belastingdienst je verzoek tot verlaging niet beoordelen. Lijkt mij dus wel belangrijk om dit te regelen. Aangifte doen is hoe dan ook verplicht binnen de daarvoor gestelde termijnen, maar in dit geval wordt vermoedelijk verzocht om als kennelijk recent gestarte ondernemen eerder aangifte te doen, om zo het verzoek te kunnen beoordelen.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.