• 0

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je weet het antwoord zelf al gok ik ;)

 

Dergelijke 'losstaande' promotieactiviteiten leiden vrijwel altijd tot niets. Het is zonde van je geld, je kunt maar beter snel immuum worden voor (telefonische) verkopers.

 

Ik ken de site niet, en zo te zien werkt hij ook niet handig. Weggegooid geld, sorry dat ik er niet meer van kan maken :)

Link naar reactie
  • 0

Nog nooit van gehoord...

Of het verstandig van jou is geweest? Dat zou ik niet weten. Stel dat je door deze advertentie 10 klanten binnenhaald waar je in totaal € 500 winst opmaakt dan is het verstandig geweest. Maar als het je geen klanten op levert (naamsbekendheid is altijd moeilijk meten dus weten he) dan zou het wel eens onverstandig kunnen zijn.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Dergelijke 'losstaande' promotieactiviteiten leiden vrijwel altijd tot niets.

 

Dat is een veelgehoorde uitspraak, maar volgens mij niet per se waar. Als iemand die toevallig op zoek is je via die weg vind, goed geregeld.

 

Met de site die je noemt ben ik niet bekend, heb het idee dat weinig mensen hem hier kennen.. wat dat betreft zou het verspeeld geld kunnen zijn.

 

Maar eenmalige acties in het algemeen? Ik vraag me af wat de mensen die hiertegen ageren zich voorstellen bij de reclamebudgetten van het gemiddelde kleine bedrijf. Als je marketingpot geen tonnen bevat, is het toch niet doenlijk om een of ander consequent marketingbeleid te ontwikkelen?

Link naar reactie
  • 0

lmuilkens, als je €120,- "zomaar" uitgeeft, dan kun je beter wat meer sparen en dit geld en tijd steken in het maken van een goed business en marketingplan.

 

Maar eenmalige acties in het algemeen? Ik vraag me af wat de mensen die hiertegen ageren zich voorstellen bij de reclamebudgetten van het gemiddelde kleine bedrijf. Als je marketingpot geen tonnen bevat, is het toch niet doenlijk om een of ander consequent marketingbeleid te ontwikkelen?

 

Tsja, wat is een klein bedrijf en wat is het gemiddelde marketingbudget van zo'n bedrijf? Als eigenaar van een klein bedrijf moet je slim, efficiënt en creatief marketen. Zo vallen die marketingbudgetten best mee. Bedrijven zonder een consequent marketingbeleid zijn niet serieus met marketing bezig en laat marketing nou net een hele belangrijke pijler van je bedrijf zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als je marketingpot geen tonnen bevat, is het toch niet doenlijk om een of ander consequent marketingbeleid te ontwikkelen?

 

Tuurlijk wel, dit is onafhankelijk van je budget. Het gaat erom dat je je verdiept in wat wérkt, en consequent daarbij blijft. Stel, je wilt alleen IT pro's bereiken, en liefst meerdere malen. Dan ontwikkel je daarbij een plan, waarbij je een website die je advertentieruimte aanbiedt maar die niet bij je doelstellingen past, aan je voorbij laat gaan. Dus niet in één middag besluiten geld te geven aan iets waarvan je niet weet of het wat op kán leveren. Natuurlijk heb je dan altijd de gelukstreffers, maar die kans is vrij klein. Een consequent beleid heeft meer resultaat als je het goed doet, dan wat hagelschoten in de hoop op gelukstreffers.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is mijn keuze voor het woord 'consequent' niet helemaal handig hier. Vaak wordt gedoelt op vaak herhalen, langdurig adverteren in hetzelfde blad, etc. Financieel is dat vaak domweg niet haalbaar.

 

Consequent zijn in wat je wel en niet kiest als media is natuurlijk wel een verstandige zaak, zeker consequent targetten.

 

Goed targetten is volgens mij dan ook de hele kunst: Om 10 klanten binnen te halen, hoef je maar 10 mensen te bereiken. Sterker nog, alle andere mensen die je bereikte waren een waste of money. Het probleem is natuurlijk het identificeren van die mensen. Voor mijn gevoel is keyword-based adverteren hier heel sterk in, alleen is het vaak zo dat de frequentie van zeer specifieke zoekopdrachten te laag is om wat mee te doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Misschien is mijn keuze voor het woord 'consequent' niet helemaal handig hier. Vaak wordt gedoelt op vaak herhalen, langdurig adverteren in hetzelfde blad, etc. Financieel is dat vaak domweg niet haalbaar.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Dit zie je ook vaak alleen maar bij grotere bedrijven die hun merk/dienst proberen te branden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als iemand die toevallig op zoek is je via die weg vind, goed geregeld.

 

Met de site die je noemt ben ik niet bekend, heb het idee dat weinig mensen hem hier kennen.. wat dat betreft zou het verspeeld geld kunnen zijn.

 

 

Die gaat mijn vriesdooi-kast in... ;D

 

Je zegt eigenlijk: "Ik ken die site niet, het is (daarom) waarschijnlijk weggegooid geld, maar als er iemand reageert is het toch wel goed".

 

Je schaarse geld besteden aan een actie waarvan je achteraf toegeeft dat het niet doordacht was, kan je eigenlijk geen marketing noemen. Dat is gokken op een toevalstreffer.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

de bedrijfsadreswijzer is van MediaTrend Publicaties, die vele webservices ontwikkeld/exploiteerd zoals www.jobsonline.nl. Dus er zit wel ervaring achter zou je denken. Hoe komen ze aan gegevens? Ik denk via anderen. Er staat ook 1 van onze vestigingen in genoemd, met een oud adres.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0
Dat is gokken op een toevalstreffer

Precies! Maar is toch altijd beter dan naar het casino te gaan. Het bedrag is te overzien, betreft goed etentje met relaties (=aftrekbaar), maar ook dan ben je niet verzekerd van opdracht.

Af en toe moet je het gewoon laten gebeuren en wie weet.....

Waarom twijfel? Niet geschoten is altijd mis! Het kwam op je pad en 'go with the flow' in dit geval, want het voelde goed.

 

Weet je, wat ik leuk zou vinden: keep us posted. Kijken wat het doet. Ik denk dat ratio per definitie niet zo'n grote invloed heeft, maar dat het meer is van het inspringen op omstandigheden die je tegen komt, management of the moment. En dit is er 1. Succes!

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

Om dan toch een positief antwoord te geven: Als je door het trappen in deze verkooptruc (EUR 120,00 is een hoop geld voor de meeste studenten) zoveel geleerd hebt dat je toekomstige (nog duurdere) verkooptrucs doorziet, dan heb je dit prima gedaan! ;)

 

 

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Nooit ga ik meer in op telefonische vragen om te adverteren. Ik heb het een paar keer gedaan, in totaal heeft het me bijna € 1000,- gekost en ik heb er nul komma nul voor teruggekregen. Ik baal dat ik er ooit op ingegaan ben. Vanaf nu spaar ik voor een degelijke advertentie in de Gouden Gids, heb ik denk ik meer aan dan die ongevraagde boekjes waar je voor veel teveel geld in staat. :( :-\

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Nooit ga ik meer in op telefonische vragen om te adverteren. Ik heb het een paar keer gedaan, in totaal heeft het me bijna € 1000,- gekost en ik heb er nul komma nul voor teruggekregen. Ik baal dat ik er ooit op ingegaan ben. Vanaf nu spaar ik voor een degelijke advertentie in de Gouden Gids, heb ik denk ik meer aan dan die ongevraagde boekjes waar je voor veel teveel geld in staat. :( :-\

 

Dank je! Ik werd vandaag ook weer opgebeld door een uitgever van een boekje. Deze keer voor de overheid. Oplage 2500, formaat 6x8,5, prijs 380 € ex. btw. Niet doen dus?

Link naar reactie
  • 0
Niet doen dus?

Inderdaad, niet doen dus. Alleen maar gezeik, veel kosten, nare voorwaarden en geen klanten.

 

Zelfs de meest gerenomeerde uitgevers en instellingen maken zich schuldig aan deze vorm van volksverlakkerij.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dank je! Ik werd vandaag ook weer opgebeld door een uitgever van een boekje. Deze keer voor de overheid. Oplage 2500, formaat 6x8,5, prijs 380 € ex. btw. Niet doen dus?

 

Ik kan denk ik al raden wie dat is geweest...... Zou het niet doen. Toevallig IJssel media groep?

 

Inderdaad. Ook een telefoontje gehad? Mijn interesse is gering, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaring. Waarom zou jij het niet doen?

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Ook een telefoontje gehad? Mijn interesse is gering, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaring. Waarom zou jij het niet doen?

 

Omdat ik het héb gedaan! Verkooppraatjes dat het zo slim is om te doen, maar het heeft mij alleen maar geld gekost.

 

Ik had twee advertenties genomen ( :-[)

 

1 x 125 x 85 mm

1 x 60 x 40 mm.

Prijs: € 550,-

In de uitgave Personeel en ondernemer.

 

De eerste kwam er als aanbieding bij omdat ze anders de advertentieruimte niet vol kregen.

 

Ik werd gebeld toen ik Yourcom net gestart was, en ben in de verkooppraatjes getrapt, en zo met een advertentie tussen 1001 andere bedrijfjes terecht gekomen, waarbij ik geen enkele klant heb gekregen.

 

Een tijdje later ben ik opgebeld dat het belangrijk was dat ik bleef adverteren zodat men mijn bedrijf zou herrinneren, en had toen bijna een advertentie genomen in het blad dat ze zouden willen starten. Toen zei mijn gevoel "stop", en ben ik er niet op ingegaan.

Op alle mogelijke manieren werd er gekeken om mij iets aan te smeren, van een losse folder bij het blad toe. Ook kon ik een persbericht sturen, die werd er dan misschien in geplaatst.

 

Hij zou mij in Januari bellen wat ik wou, en heb niks meer gehoord. In April zou het blad uitkomen en zou ik deze ontvangen. Het is nu half April en nog geen blad. Krijg ik zo'n gevoel bij van; geld is binnen, we laten niks meer horen.

 

Ik raadt het iedereen dus af om in te gaan op dergelijke aanbiedingen.

 

Groet, Victor. 8)

 

P.S. Van 2 berichten heb ik even 1 gemaakt en wat netter uitgetypt, was net zo'n onoverzichtelijk verhaal, komt omdat ik er zo boos over ben. :(

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kun je best op dergelijke advertenties ingaan, maar dan moeten ze wel passen in je marketing plan! Als je eigen doelgroep dezelfde is als het betreffende advertentiemedium dan zie ik geen probleem. Gewoon ff vragen!

 

Zo niet, dan niet doen. Je gaat dan adverteren bij mensen die niet tot je doelgroep behoren en waar naar alle waarschijnlijkheid niet al te veel klanten uit zullen komen. Dan kun je idd spreken van een toevalstreffer.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Die zullen er inderdaad wel zijn, maar mijns inziens niet allemaal. Het is een taak van de ondernemer om te kijken welke voor hem of haar interessant zijn, dan wel bruikbaar. Vraag eerst een voorbeeld op van het blad waarin men je vraagt te gaan adverteren. Je kan ook nog vragen naar oplage, de eerder genoemde doelgroep en dan bekijken of het je aanstaat.

 

Je moet niet zomaar overal maar instappen, maar goed, dat lijkt me logisch!

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit eerder een uitgave van deze IJssel media groep mogen ontvangen. Dit was een boekje voor en door starters. In het eerste deel aardige informatie voor de starter, in het tweede (grootste) deel alleen maar advertenties. Deze stonden gerangschikt per provincie.

 

Er zijn mensen die het doen, maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen naar hun provincie doorbladeren om te zien welke advertenties er allemaal in staan.

 

Verder vond ik veel taalfouten in het boekje. Zegt ook iets denk ik.

 

Ik heb in ieder geval mijn interesse verloren. Bedankt voor het delen van de ervaring en mening.

 

Zijn er nog richlijnen voor de prijs aan de hand van oplage en formaat van de advertentie?

Link naar reactie
  • 0

Ga nooit zomaar in op ongevraagde aanbieding van advertenties enzo. Er zijn zoveel verhalen bekend die verkeerd zijn afgelopen. Het bedrijf 'IJssel Media Groep' is ook bij mij bekend en ze boden me toen ook een advertentiemogelijkheid aan. Na een grondige speurtocht op het internet kwam ik erachter dat ze het boekje al een aantal jaar verkochtten, terwijl ze zeiden dat het de eerste uitgaven was (want ik wilde een oud exemplaar ontvangen). Toen ik dat zei, waren we 'ineens' uitgepraat... ???

 

Mocht je iets met advertenties willen doen, zorg dan:

  • Voor een exemplaar van de vorige editie (je weet dan hoe het eruit komt te zien)
  • Duidelijkheid over het ledenbestand (versturen aan uw doelgroep is niet voldoende, laat ze maar uitleggen wie dat is en waar ze naar sturen)
  • Misschien is er een onderzoek beschikbaar over het blad / uitgave / etc. (kvk krant heeft een uitgebreid onderzoek gedaan, waardoor je precies weet wat de doelgroep is en welke onderdelen goed gelezen worden).

 

Als laatste: beslis nooit direct aan de telefoon, maar laat het even bezinken. De verkoper wil snel handelen, maar bekijk of het echt binnen je marketingbeleid past en of je de juiste stappen ermee zet. Een ongecoordineerde reclameactie is zinloos!

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk is het zonde als achteraf blijkt dat het niet gewerkt heeft. Je had waarschijnlijk beter eerst even goed kunnen kijken naar de doelgroep van die website en het aantal bezoekers etc.

 

Ik snap dat de verkoper met zn snelle praatjes een knalgoed verhaal heeft neergelegd en je heeft overspoeld met grote aantallen bezoekers en pageviews. Daardoor klonk het als een veelbelovende website en nu ga je je pas afvragen wat de verkoper precies zij over aantallen bezoekers...

Ik zou het niet zien als weggegooid geld, dan zou je nooit meer risico's durven nemen. Zie het als een test, een trial om te kijken of deze site in de toekomst iets voor je zou kunnen betekenen.

 

Je kunt (als je goed bezig bent) meten hoeveel bezoekers ervan op je site terecht komen (en dat kan het enige doel zijn van een banner) je website moet de rest van het marketingwerk doen. Als je nog geen teller hebt op je website, kan je een maand lang gratis zo'n teller uitproberen van www.icstats.nl (ook higherlevelaar) Zo kan je exact zien wat het effect van de banner is.

 

Bedenk nu even hoeveel bezoeker op jouw website moeten komen voor die €125,- die je hebt betaald. Bijv: bij 125 bezoekers, betaal je dus € 1,00 per bezoeker. Bij 1250 bezoekers betaal je € 0,10 per bezoeker etc.

 

Als na deze banneractie is gebleken dat je ruim voldoende bezoekers hebt gehad, kan je de banneractie succesvol noemen...en als je wilt die hele site volplakken met jou banners...

En anders was het een testje van 125,- om te kijken of die banneractie zou gaan werken...

 

ps: Ik zou de volgende keer eerst een gratis trialweek aanvragen ...(kan bijna altijd)

Link naar reactie
  • 0

Ga nooit zomaar in op ongevraagde aanbieding van advertenties enzo. Er zijn zoveel verhalen bekend die verkeerd zijn afgelopen. Het bedrijf 'IJssel Media Groep' is ook bij mij bekend en ze boden me toen ook een advertentiemogelijkheid aan. Na een grondige speurtocht op het internet kwam ik erachter dat ze het boekje al een aantal jaar verkochtten, terwijl ze zeiden dat het de eerste uitgaven was (want ik wilde een oud exemplaar ontvangen). Toen ik dat zei, waren we 'ineens' uitgepraat... ???

 

Voorlopig laat ik het adverteren voor wat het is... :-\

 

Ben laatst 2 keer benaderd door "Alle Kleuren", dat heb ik ook niet gedaan omdat het absoluut niet bekend is. Dat was dan voor een banner op de website, en niet in een magazine o.i.d.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.