• 0

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vul direct het annuleringsformulier in en verwacht verder geen kosten, immers binnen 7 dagen.

Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg alsnog een factuur voor €50,-.

 

 

ik lees het volgende in de voorwaarden:

 

7.4 Annulering van een gegeven advertentieopdracht, mits de desbetreffende Advertentie nog niet op de Site is geplaatst, dient uiterlijk binnen zeven (7) kalenderdagen na factuurdatum, schriftelijk en per aangetekende post, danwel via het online Opzeggingsformulier in het Klantenaccount, bij Bedrijvenpagina te zijn ingediend. Na deze termijn is annulering niet meer toegestaan en is Adverteerder gehouden aan alle in de Advertentievereenkomst gemaakte afspraken.

 

7.5 Indien Adverteerder een inmiddels op de Site geplaatste Advertentie geheel of gedeeltelijk annuleert conform artikel 7.4, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan Adverteerder in rekening worden gebracht, met een minimum van €50,- excl. BTW.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik vul direct het annuleringsformulier in en verwacht verder geen kosten, immers binnen 7 dagen.

Wat schetst mijn verbazing. Ik krijg alsnog een factuur voor €50,-.

Dat vind ik een vreemde verwachting. Als je namelijk leest in Artikel 7.4 dat je binnen 7 dagen mag annuleren, dan neem ik aan dat je ook Artikel 7.5 gelezen hebt. Die staat er namelijk onder. ::)

 

7.4 Annulering van een gegeven advertentieopdracht, mits de desbetreffende Advertentie nog niet op de Site is geplaatst, dient uiterlijk binnen zeven (7) kalenderdagen na factuurdatum, schriftelijk en per aangetekende post, danwel via het online Opzeggingsformulier in het Klantenaccount, bij Bedrijvenpagina te zijn ingediend. Na deze termijn is annulering niet meer toegestaan en is Adverteerder gehouden aan alle in de Advertentievereenkomst gemaakte afspraken.

 

7.5 Indien Adverteerder een inmiddels op de Site geplaatste Advertentie geheel of gedeeltelijk annuleert conform artikel 7.4, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan Adverteerder in rekening worden gebracht, met een minimum van €50,- excl. BTW.

 

Gewoon zakelijk inboeken als kantoorkosten ofzo en in je hoofd als leergeld.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

 

Gisteren bij het consumentenprogramma van de Tros-cs: als de consument alle algemene voorwaarden moet bestuderen van de overeenkomsten die hij zoal aangaat, kost dat naar schatting dertig dagen per jaar.

 

Voor ondernemers komt daar nog wat bij.

 

Je kan dus leergeld betalen. Vijftig euro is niks in vergelijking met ondernemers die voor bijna tienduizend euro in hun pak genaaid zijn op basis van eenzelfde ondoordachte handtekening.

 

Je kan ook dwars liggen en weigeren op grond van onredelijke bezwarend. Dat laatste is een gokje in de hoop dat ze niet doordrukken, incasso opstarten, een rechtszaak beginnen en overtuigend beargumenteren dat die vijftig euro terecht zijn. Veel gedoe voor weinig geld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat punt in de voorwaarden stelt ook dat er een advertentie reeds op de site geplaatst moet zijn. Als reactie van bedrijvenpagina is 'we hebben een factuur opgemaakt' als geleverd werk. Dan hoeft Closure.nu niet te betalen. Ze geven dan immers zelf al aan, dat ze nog geen advertentie geplaatst hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat punt in de voorwaarden stelt ook dat er een advertentie reeds op de site geplaatst moet zijn. hebben.

 

Nee, volgens de voorwaarden heb je alleen recht om binnen 7 dagen te annuleren als de advertentie nog NIET op de website geplaatst is. Ergo, als de advertentie WEL op de website geplaatst zou zijn, dan zou TS uberhaupt niet meer kunnen annuleren en moet hij het volledige bedrag betalen (verweren mbt onredelijk etc daargelaten).

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dat punt in de voorwaarden stelt ook dat er een advertentie reeds op de site geplaatst moet zijn. hebben.

 

Nee, volgens de voorwaarden heb je alleen recht om binnen 7 dagen te annuleren als de advertentie nog NIET op de website geplaatst is. Ergo, als de advertentie WEL op de website geplaatst zou zijn, dan zou TS uberhaupt niet meer kunnen annuleren en moet hij het volledige bedrag betalen (verweren mbt onredelijk etc daargelaten).

 

 

Ha tegenstrijdige voorwaarden dus. Er staat namelijk toch echt:

 

7.5 Indien Adverteerder een inmiddels op de Site geplaatste Advertentie geheel of gedeeltelijk annuleert conform artikel 7.4, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan-, afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan Adverteerder in rekening worden gebracht, met een minimum van €50,- excl. BTW.

 

 

Dus indien de adverteerder een inmiddels op de site geplaatste advertentie ........

 

 

Dus als er geen advertentie geplaatst is, gaat dit toch echt niet op volgens hun voorwaarden. Althans niet volgens 7.5. De rest van de voorwaarden heb ik niet gelezen.

Link naar reactie
  • 0

De twee punten in hun voorwaarden zijn inderdaad tegenstrijdig met elkaar. 7.4 spreekt van advertenties die nog niet geplaatst zijn, 7.5 spreekt van advertenties die al wel of gedeeltelijk geplaatst zijn, en verwijst dan weer terug naar het artikel over niet geplaatste advertenties.

 

Maar goed, dit bedrijf moet het hebben van vaagheid, verwarring en ongegronde toezeggingen, dus tegenstrijdige voorwaarden zijn geheel in stijl met de rest van het bedrijf.

 

Ik vraag me alleen af of het citaat uit het mailtje, waar duidelijk over kosteloos gesproken wordt, niet de AV buitenspel zet.

 

Ik zou nogmaals terugverwijzen naar het mailtje waar kosteloos genoemd wordt. Gaan ze moeilijk doen, dan zou ik het inderdaad als leergeld beschouwen. Of hopen dat ze er geen incassobureau op zetten, als je het echt niet wil betalen, maar dan maak je het wel onnodig spannend voor jezelf. En voortaan goed opletten als je gebeld wordt door dit soort bedrijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik vraag me alleen af of het citaat uit het mailtje, waar duidelijk over kosteloos gesproken wordt, niet de AV buitenspel zet.

 

Oudste truc uit het boek. Het annuleren (de annuleringshandeling) is kosteloos. Je betaalt voor iets anders. Vgl. "gratis inschrijven" voor een product waar je je vervolgens blauw aan betaalt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Oudste truc uit het boek.

Nee hoor, dat is iemand op z'n linkerschouder tikken terwijl je rechts staat...

 

Het annuleren (de annuleringshandeling) is kosteloos.
Lijkt me wel erg vergezocht. Met 'annuleren' wordt niet de handeling zelf bedoeld.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Wat ze vergeten is dat de wet is aangepast en dat kleine zelfstandigen worden beschermd door de consumentenwet, dat houdt in dat je als kleine zelfstandigen ook 14 dagen bedenktijd hebt, als de 14de dag op een zaterdag valt is het zelfs 16 dagen (de eerstvolgende werkdag).

Klopt niet.

 

Ze blijven buiten de wet handelen en omdat we het gezeik en het heen en weer gemail waarin hun hun gelijk proberen te halen zat waren, hebben we ze een tegen factuur cadeau gedaan die 4x hoger was dan die van bedrijvenpagina. Het zal jullie niet verbazen dat we niks meer van ze vernomen hebben? Hoe we dat gedaan hebben? Uren in rekening gebracht om uit te zoeken wat de wet is (we zijn door hun toedoen uren verloren die we anders aan klanten hadden kunnen besteden), advocaat geraadpleegd en die uren doorgefactureerd.
Advocaat geraadpleegd? Wellicht kun je de naam van die advocaat per PM doorgeven, want het is best interessant om een advocaat te kennen die dit als alternatief voorstelt. Klinkt als bluf.

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Dat artikeltje dateert uit 2013. Nadien is in de rechtspraak vastgesteld dat kleine ondernemers in dit soort gevallen geen aanspraak kunnen maken op de reflexwerking. Dat is ook bij het SAF bekend. Als je het meldpunt belt, krijg je geen jurist aan de lijn.

 

Hé, ik ben blij dat je als spijtoptant niet achtervolgd wordt door deurwaarders. En je verhaal illustreert dat Bedrijvenpagina nog steeds agressief verkoopt en probeert incasso af te dwingen. Maar de redenering onder jullie alternatief is helaas onjuist.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

;Dhallo

Ook ik ben telefonisch door bedrijvenpagina benaderd. Sinds kort ben ik bezig met het opbouwen van mijn webwinkel. Ik ben nog nieuw in de e-commerce branche dus vond ik het op begin en spannend aanbod. Maar (Schouderklopje voor mijzelf) ik doe altijd eerst onderzoek en haal zo nodig alternatieve offertes binnen voordat ik iets onderteken en/of betaal.

 

Dus heb ik de dame gevraagd om op een ander moment terug te bellen wat zei natuurlijk ook deed. Tot die moment was ik nog niet in de gelegenheid de onderzoek te doen dus vroeg ik haar om mij over 3 weken weer te bellen. Zij zei dat zij mij niet altijd wil lastig vallen met bellen en dat zij gewoon een e-mail met de aanbod stuurt en ik op deze dan kan reageren als ik er klaar voor ben. De dame zei vervolgens dat zij even de aanbod met mij wil doorspreken en ( heel onduidelijk en snel gesproken) dat ze het even opneemt om het later beter bij te kunnen houden. ??? ;D Da zat ik al met een glimlach de hoofd te schudden. Natuurlijk heeft zij mij NIET op het recht van verzet en het bel-me-niet register gewezen.

 

Tijdens opstellen van een webwinkel ben je natuurlijk ook met de wettelijke verplichtingen bezig en bovendien ben ik zelf een kritische klant dus ben ik over de wet telemarketing, consumenten bescherming en wet betreffend kopen op afstand goed op de hoogte.

Ik dacht dus "laat haar maar doen". Dit mailtje beantwoord ik met genoegen - is het toch een top praktijktraining voor mij en kan ik mijn Nederlandse taalvaardigheden weer iets verbeteren ;D ;D ;D

 

Op de volgende dag ontving dan ook de e-mail met....... een orderbevestiging en dank voor de opdracht ??? Welke opdracht???? hahahaha precies zoals ik het hat verwacht - noemen wij het intuitie. Ik dus onderzoek begonnen en onder meer dit leuke forum tegen gekomen.

 

Deze verhaal heeft dus wel ook iets positiefs voor mij opgeleverd ;D

 

Het is wel erg makkelijk erop in te trappen. Ik ben zelf in het verleden voor een callcenter bezig geweest en ben dus gelukkig bekend met hun valse truckjes (daarom ook afstand genomen tot deze werk) , maar wie dit niet is trapt er snel in.

 

Ik zal de bedrijvenpagina in ieder geval melden bij de fraudemeldpunt en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) Met plezier zelfs 8)

 

Excuus voor schrijf en spelfouten. Ik noem dit mooi kikker landje wel een aantaal jaren mijn thuis, maar tot nu toe ben ik niet eraan toe gekomen een taalcursus te bezoeken.

 

Ik ben benieuwd naar hun reactie op mijn aangetekende en door een advocaat gecontroleerde brief. Die moest namelijk eerst mijn fouten corrigeren ;D

 

Ik zal hier dan vertellen hoe het gelopen is.

 

groeten allemaal :-K

Alexandra

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben gebeld door bedrijvenpagina.

Nu ben ik nog geen 4 uur later meteen in de telefoon gaan hangen. Het voelde toch niet goed om zo snel akkoord te gaan met allerlei zaken. Vervolgens sprak ik met een telefoniste die mij vertelde dat ik gewoon kon opzeggen en daarvoor geen kosten in rekening werden gebracht.

Nu (2 dagen later) gebeld door dezelfde meneer die ik in het eerste telefoongesprek had. Boos. "ik heb een mailing gestuurd naar 17 bedrijven in jouw regio en ik ga die nu mailen dat men wegens schending van vertrouwen geen beroep meer op jouw bedrijf kunnen doen". Ook ging hij nog even achterhalen welke telefoniste heeft gezegd dat ik gratis mocht annuleren want daar wordt gewoon geld voor in rekening gebracht.

 

Mag dit allemaal? Ik voel me ontzettend in het nauw gedreven. En ik wordt op kosten gejaagd.

 

Link naar reactie
  • 0

...ben gebeld<>.

 

....nog geen 4 uur later meteen in de telefoon gaan hangen<>

 

...Nu (2 dagen later) gebeld door dezelfde meneer.

Nou wordt het dus tijd om iets op schrift te zetten en op te sturen, zodat je later iets concreets hebt om naar te verwijzen.

 

Doe dat kort, koel en kalm. Beschrijf wat je is gebeurd. Wanneer je bent gebeld door wie met welk aanbod. Beschrijf kort hoe dat gepresenteerd werd. Was het een droog feitelijk en aanbod (vermelding in een online gids) of was er ook sprake van listige kunstgrepen of een samenweefsel van verdichtsels. Werd er bv gesuggereerd dat je al langer in de gids stond, werd er een relatie met Google of de KvK genoemd?

 

Beschrijf vervolgens dat je binnen vier uur geannuleerd hebt. Hoe? Bij wie? Wanneer.

 

Beschrijf daarna dat je gebeld werd door die meneer X. Heb je zijn naam nog? Is dat zijn echte naam of was er sprake van het aannemen van een valse naam? Beschrijf wat hij zei, waarmee hij dreigde. Vraag, eis dat ze schriftelijk bevestigen dat de overeenkomst ongedaan wordt.

 

Stel bovendien dat je die overeenkomst vernietigt* vanwege dwaling danwel bedrog.

 

De volgende paragraaf komt uit een voorbeeldbrief gebaseerd op consumentenrecht, maar als je die nu gebruikt sta je waarschijnlijk weer een stukje sterker.

 

Uw medewerker heeft mij dus onjuiste informatie verstrekt met als doel mij het contract te laten tekenen. Uw medewerker heeft mij misleid en heeft daarom onrechtmatig gehandeld. Op grond van de Wet oneerlijke handelspraktijken dient u te bewijzen dat uw medewerker mij niet misleid heeft en wel de juiste informatie heeft verstrekt. Op grond van het bovenstaande, vernietig ik de overeenkomst vanwege dwaling dan wel bedrog.

 

Als ze laster toepassen, gaan ze nog een stapje verder met dit kwalijke gedrag. Dat is namelijk strafbaar. Oplichting is dat ook, maar dat moet je dan wel kunnen aantonen. Vandaar dat het belangrijk is dat je koel en feitelijk beschrijft wat ze gedaan hebben.

 

 

* Als iemand weet of nietig verklaren ook mogelijk is, leg dan even uit hoe. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste LenLand,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Heb je (met het oog op het beschreven tijdsverloop) een schriftelijke bevestiging of factuur ontvangen?

 

Heeft die telefoniste jouw opzegging (mondeling) geaccepteerd of heeft ze uitgelegd hoe je (schriftelijk) en kennelijk kostenloos kunt opzeggen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi Highio! Bedankt voor een snelle reactie.

 

Ik heb geen factuur/welkomst-mail ontvangen. Ik heb meteen gebeld en deze mevrouw verwees mij naar het opzeggingsformulier. Waarna ik haar gevraagd heb of dit kosteloos is. Ze vertelde mij dat ze bij deze had aangetekend dat ik annuleer en dat het kosteloos zou zijn. Daarna heb ik het annuleringsformulier ingevuld en verzonden.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi TwaBla,

Ik heb gisteren al wat e-mail zwart op wit staan en gevraagd of ze alles op de mail kunnen zetten. Ik krijg steeds halve antwoorden. Zelfs het "opzeggingsformulier" dat ik heb opgestuurd zou ook naar mij worden verzonden. Dit is een los mailtje met: "jammer dat je weg gaat".

Ik ga even opschrijven wat er via de telefoon is besproken en dan wacht ik de factuur af van het annuleren. Als ik die krijg zet ik nieuwe stappen.

 

Hartlijk bedankt voor de informatie. Heel fijn dat er mensen zijn die mij goed kunnen helpen. Ik ben sinds 1 april voor mezelf begonnen en als 21-jarige student is het allemaal nog nieuw.

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen, als jullie op internet voor B2B willen adverteren, dan is Google Adwords het meest effectieve. Punt uit. Alle andere advertentie verkopers leveren bijna niks op tenzij het echt een heel specifiek niche site is met veel bereik in de niche maar dan ken je de uitgever zeker al (omdat je zelf in de niche bezig bent), dus ik zal bovenstaande niet aanbevelen.

Link naar reactie
  • 0

Daarna heb ik het annuleringsformulier ingevuld en verzonden.

Dat was een email dus daar heb je een afschrift van?

 

Telefoongesprekken, online formulieen: pas op met dingen die verdampen. Over een jaar weet niemand meer wat er aan de telefoon beloofd is. Dus leg zulke dingen vast, schrijf ze op en verstuur ze per mail. Bouw een goed dossier op!

 

Sterkte.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van of iets effectief is of niet, het voordeel van webpagina's, is dat ze linken naar jouw website. Dus je kunt in je eigen website-statistieken (Analytics) al snel zien of een link daadwerkelijk zin heeft. Maar dan moet je dat dus wel actief meten, anders weet je alsnog niets. img.gif

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.