Jump to content
lmuilkens

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

Recommended Posts

Hallo Mensen

 

In het begin van dit jaar heb ik me met mijn bedrijfje (metaalbewerking) ingeschreven bij de kvk. Een paar weken later werd ik gebeld door iemand van bedrijvenpagina en ben ik ook zo stom geweest om me een uitgebreide bedrijfsadvertentie van bedrijvenpagina te laten aansmeren (noemen ze dus Optimaal Profiel pakket zag ik later op de factuur). Ze vertelde me o.a. dat hun de opvolger zijn van de gouden gids en dat het mij super veel klanten zou opleveren en nog meer van die verkooppraatjes. 

Na het afsluiten van het contract ben ik gaan zoeken op internet want het voelde niet goed, en ik heb het bedrijf de dag erna gebeld dat ik het contract wilde beindigen, hierop werd de medewerker aan de telefoon heel erg boos dat het niet kon bla bla, waarop ik toen zei dat ik niet ging betalen want ik had geen vertrouwen meer in hun dienst (zeker na het lezen van alle klachten op diverse fora) hij heeft toen het gesprek beindigd (gesprek gelukkig wel opgenomen), ik heb toen niks meer van hun vernomen dus ik dacht ze zullen zich wel bedacht hadden. Nee hoor dat was niet zo dus ik kreeg na twee weken een aanmaning om te betalen, hierop heb ik een vriend die rechten studeerd gevraag om een ontbindingsbrief voor mij op te stellen, met als kern dat ze mij iets verkocht hebben onder valse voorwaarden. 

De reactie van de administratie medewerker hierop was, Ik begrijp uit uw email dat u uw opdracht wenst te annuleren, helaas is dit niet meer mogelijk. Daarna heb ik nog wat heen en weer gemaild waarin ik eiste de overeenkomst te ontbinen en al mijn gegevens van hun site te verwijderen, en nu sturen ze dus weer facturen met extra administratie kosten erboven op en als ik binnen 5 dagen niet betaal, dan gaan ze de vordering uit handen geven aan incassobureau Snijder Incasso en Gerechtsdeurwaarders. 

 

Mijn vriend wist het nu ook niet meer hoe hier onderuit te komen, en kon mij dus niet meer verder helpen. 

Weet er hier nog iemand  hoe ik van dit bedrijf af kan komen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden, Peetvm zei:

ik heb het bedrijf de dag erna gebeld dat ik het contract wilde beindigen >>> (gesprek gelukkig wel opgenomen)>>> kreeg na twee weken een aanmaning om te betalen >>> een vriend die rechten studeerd gevraag om een ontbindingsbrief voor mij op te stellen, met als kern dat ze mij iets verkocht hebben onder valse voorwaarden >>> begrijp uit uw email dat u uw opdracht wenst te annuleren, helaas is dit niet meer mogelijk >>>Mijn vriend wist het nu ook niet meer hoe hier onderuit te komen, en kon mij dus niet meer verder helpen. 

Hoe lang studeert die al rechten?

 

Bedrijvenpagina heeft soms verkopers in dienst (dat wisselt sterk) die misleidende informatie niet schuwen. Daar hebben we opnames van. Maar ze zeggen ook dat ze hun leven gebeterd hebben. Ze lezen mee, dus ze kunnen zelf reageren. 

 

De opzet van dit soort verkoopgesprekken is dat het voorgesprek niet opgenomen wordt, maar het bevestigingsgesprek wel. In die opname is dus niet meer te horen wat de verkoper allemaal beweerd heeft. Wellicht dat je dat de volgende dag in je eigen telefoontje alsnog ter sprake hebt gebracht. Het is hoe dan ook belangrijk dat je jouw versie van het verkoopgesprek op papier zet, al was het alleen maar om te kunnen vergelijken met andere ondernemers die iets vergelijkbaars meemaken. Wat is daar beweerd, beloofd en toegezegd? Maak ook notities van de namen van de personen met wie je gesproken hebt.

 

Wat zeggen de Algemene Voorwaarden van Bedrijvenpagina / Mediatrend Publicaties over opzeggen? 

 

Vergeet niet alsnog op te zeggen (als dat niet al uit je mail blijkt) want ze doen aan stlzwijgende verlenging. :classic_cool:


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej TwaBla,

 

Die student studeert pas een jaar rechten. 

 

Toen ik ze dus gebeld had kreeg ik dus van die boze meneer aan de telefoon te horen, ja je hebt telefonisch een overeenkomst met ons gesloten, we kunnen je wel de bevestiging sturen maar de rest van het 15 minuten durende verkoopgesprek hadden ze niet meer.   Helaas heb ik dus de naam van de verkoper niet meer. Ze hebben mij toen tijdens het verkoop gesprek vanalles beloofd.  o.a. dat bedrijvenpagina.nl een vervanger zou worden van de voormalige Gouden Gids, dat ik een contactpersoon (de verkoopster) zou hebben voor al mijn vragen maar mijn e-mails worden steeds door iemand anders beantwoord, en dat het mij minimaal 10 extra klanten zou opleveren.

En ik als startende was zelf van mening dat de 14 dagen opzegtermijn voor koop op afstand voor iedereen geld, maar daar ben ik nu dus achter gekomen dat dat niet zo is. 

 

Ik heb in mijn mails, de brief van de student jurist en het telefoongesptek elke keer duidelijk verteld dat ik het wilde opzeggen maar eigelijk komt het er op neer dat ze zich daar nergens van aan trekken of dat als je op een mail van een medewerker reageert dat vervolgens je weer reactie krijgt van een andere medewerker die alles weer half snapt.

Ik kreeg zelf dit antwoord over opzeggen dat ik dat echt via het opzeg formulier moest doen, "Wél is het natuurlijk mogelijk om uw contract per eerstvolgende vervaldatum op te zeggen, indien u dit wenst. Hiervoor kunt u het Online Opzeggingsformulier gebruiken, wat u vindt op uw Accountpagina, onder het tabblad Klantenservice."

Maar als ze graag hebben dat ik via hun website opzeg dan zal ik dat ook nog maar even doen.

Hetgeen waar ik wel een beetje versteld van sta is dat ik met hun contact heb waarom ik het wil opzeggen en dat ze random tussendoor de factuur 2x sturen en gistere kreeg ik nog een factuur met extra administratiekosten erboven op en als ik die niet zou betalen dat ze dan een deurwaarder inschakelen, maar deze facturen worden zonder naam eronder verstuurd. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Voorlopig nog maar even niet betalen. 

 

Dat online opzeggingsformulier doe je even extra, zet dat er ook bij als het kan.

 

Vermeld dat je de overeenkomst binnen een dag na het verkoopgesprek reeds hebt opgezegd per mail en telefoon omdat je ontdekte dat er dingen beweerd en beloofd zijn die niet waar zijn. Dat er dus sprake is van misleiding, maar tenminste ook van dwaling op grond van verkeerde informatie. Bijvoorbeeld dat Bedrijvenpagina beweert de opvolger te zijn van De Gouden Gids, dat het minimaal tien klanten zou opleveren.

 

Noteer ook namen, zodat we precies kunnen nagaan wie wat belooft. De bedrijfsleiding van Mediatrend wil graag weten wat hun verkopers allemaal beweren. Mediatrend en Bedrijvenpagina willen niet geassocieerd worden met oplichterspraktijken, dus het zou me niks verbazen als je deze week nog een mailtje krijgt dat de vordering weggestreept wordt. Laat even weten hoe het afloopt.

Edited by TwaBla

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept