Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
lmuilkens

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

Recommended Posts

Hallo Mensen

 

In het begin van dit jaar heb ik me met mijn bedrijfje (metaalbewerking) ingeschreven bij de kvk. Een paar weken later werd ik gebeld door iemand van bedrijvenpagina en ben ik ook zo stom geweest om me een uitgebreide bedrijfsadvertentie van bedrijvenpagina te laten aansmeren (noemen ze dus Optimaal Profiel pakket zag ik later op de factuur). Ze vertelde me o.a. dat hun de opvolger zijn van de gouden gids en dat het mij super veel klanten zou opleveren en nog meer van die verkooppraatjes. 

Na het afsluiten van het contract ben ik gaan zoeken op internet want het voelde niet goed, en ik heb het bedrijf de dag erna gebeld dat ik het contract wilde beindigen, hierop werd de medewerker aan de telefoon heel erg boos dat het niet kon bla bla, waarop ik toen zei dat ik niet ging betalen want ik had geen vertrouwen meer in hun dienst (zeker na het lezen van alle klachten op diverse fora) hij heeft toen het gesprek beindigd (gesprek gelukkig wel opgenomen), ik heb toen niks meer van hun vernomen dus ik dacht ze zullen zich wel bedacht hadden. Nee hoor dat was niet zo dus ik kreeg na twee weken een aanmaning om te betalen, hierop heb ik een vriend die rechten studeerd gevraag om een ontbindingsbrief voor mij op te stellen, met als kern dat ze mij iets verkocht hebben onder valse voorwaarden. 

De reactie van de administratie medewerker hierop was, Ik begrijp uit uw email dat u uw opdracht wenst te annuleren, helaas is dit niet meer mogelijk. Daarna heb ik nog wat heen en weer gemaild waarin ik eiste de overeenkomst te ontbinen en al mijn gegevens van hun site te verwijderen, en nu sturen ze dus weer facturen met extra administratie kosten erboven op en als ik binnen 5 dagen niet betaal, dan gaan ze de vordering uit handen geven aan incassobureau Snijder Incasso en Gerechtsdeurwaarders. 

 

Mijn vriend wist het nu ook niet meer hoe hier onderuit te komen, en kon mij dus niet meer verder helpen. 

Weet er hier nog iemand  hoe ik van dit bedrijf af kan komen. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuten geleden, Peetvm zei:

ik heb het bedrijf de dag erna gebeld dat ik het contract wilde beindigen >>> (gesprek gelukkig wel opgenomen)>>> kreeg na twee weken een aanmaning om te betalen >>> een vriend die rechten studeerd gevraag om een ontbindingsbrief voor mij op te stellen, met als kern dat ze mij iets verkocht hebben onder valse voorwaarden >>> begrijp uit uw email dat u uw opdracht wenst te annuleren, helaas is dit niet meer mogelijk >>>Mijn vriend wist het nu ook niet meer hoe hier onderuit te komen, en kon mij dus niet meer verder helpen. 

Hoe lang studeert die al rechten?

 

Bedrijvenpagina heeft soms verkopers in dienst (dat wisselt sterk) die misleidende informatie niet schuwen. Daar hebben we opnames van. Maar ze zeggen ook dat ze hun leven gebeterd hebben. Ze lezen mee, dus ze kunnen zelf reageren. 

 

De opzet van dit soort verkoopgesprekken is dat het voorgesprek niet opgenomen wordt, maar het bevestigingsgesprek wel. In die opname is dus niet meer te horen wat de verkoper allemaal beweerd heeft. Wellicht dat je dat de volgende dag in je eigen telefoontje alsnog ter sprake hebt gebracht. Het is hoe dan ook belangrijk dat je jouw versie van het verkoopgesprek op papier zet, al was het alleen maar om te kunnen vergelijken met andere ondernemers die iets vergelijkbaars meemaken. Wat is daar beweerd, beloofd en toegezegd? Maak ook notities van de namen van de personen met wie je gesproken hebt.

 

Wat zeggen de Algemene Voorwaarden van Bedrijvenpagina / Mediatrend Publicaties over opzeggen? 

 

Vergeet niet alsnog op te zeggen (als dat niet al uit je mail blijkt) want ze doen aan stlzwijgende verlenging. :classic_cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej TwaBla,

 

Die student studeert pas een jaar rechten. 

 

Toen ik ze dus gebeld had kreeg ik dus van die boze meneer aan de telefoon te horen, ja je hebt telefonisch een overeenkomst met ons gesloten, we kunnen je wel de bevestiging sturen maar de rest van het 15 minuten durende verkoopgesprek hadden ze niet meer.   Helaas heb ik dus de naam van de verkoper niet meer. Ze hebben mij toen tijdens het verkoop gesprek vanalles beloofd.  o.a. dat bedrijvenpagina.nl een vervanger zou worden van de voormalige Gouden Gids, dat ik een contactpersoon (de verkoopster) zou hebben voor al mijn vragen maar mijn e-mails worden steeds door iemand anders beantwoord, en dat het mij minimaal 10 extra klanten zou opleveren.

En ik als startende was zelf van mening dat de 14 dagen opzegtermijn voor koop op afstand voor iedereen geld, maar daar ben ik nu dus achter gekomen dat dat niet zo is. 

 

Ik heb in mijn mails, de brief van de student jurist en het telefoongesptek elke keer duidelijk verteld dat ik het wilde opzeggen maar eigelijk komt het er op neer dat ze zich daar nergens van aan trekken of dat als je op een mail van een medewerker reageert dat vervolgens je weer reactie krijgt van een andere medewerker die alles weer half snapt.

Ik kreeg zelf dit antwoord over opzeggen dat ik dat echt via het opzeg formulier moest doen, "Wél is het natuurlijk mogelijk om uw contract per eerstvolgende vervaldatum op te zeggen, indien u dit wenst. Hiervoor kunt u het Online Opzeggingsformulier gebruiken, wat u vindt op uw Accountpagina, onder het tabblad Klantenservice."

Maar als ze graag hebben dat ik via hun website opzeg dan zal ik dat ook nog maar even doen.

Hetgeen waar ik wel een beetje versteld van sta is dat ik met hun contact heb waarom ik het wil opzeggen en dat ze random tussendoor de factuur 2x sturen en gistere kreeg ik nog een factuur met extra administratiekosten erboven op en als ik die niet zou betalen dat ze dan een deurwaarder inschakelen, maar deze facturen worden zonder naam eronder verstuurd. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig nog maar even niet betalen. 

 

Dat online opzeggingsformulier doe je even extra, zet dat er ook bij als het kan.

 

Vermeld dat je de overeenkomst binnen een dag na het verkoopgesprek reeds hebt opgezegd per mail en telefoon omdat je ontdekte dat er dingen beweerd en beloofd zijn die niet waar zijn. Dat er dus sprake is van misleiding, maar tenminste ook van dwaling op grond van verkeerde informatie. Bijvoorbeeld dat Bedrijvenpagina beweert de opvolger te zijn van De Gouden Gids, dat het minimaal tien klanten zou opleveren.

 

Noteer ook namen, zodat we precies kunnen nagaan wie wat belooft. De bedrijfsleiding van Mediatrend wil graag weten wat hun verkopers allemaal beweren. Mediatrend en Bedrijvenpagina willen niet geassocieerd worden met oplichterspraktijken, dus het zou me niks verbazen als je deze week nog een mailtje krijgt dat de vordering weggestreept wordt. Laat even weten hoe het afloopt.

Edited by TwaBla

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin van dit jaar in april heb ik een foodtruuk gekocht en mij ingeschreven bij de KvK. Een paar weken later werd ik wakker gebeld om half negen smorgens door de bedrijvenpagina Nederland bv. Omdat ik net wakker was zei ik dat ik geen tijd had, waarop de telefoniste Bea mij zei, maar het is heel belangrijk, of ze over een uur mocht terug bellen. Halfslapend heb ik dit toegezegd. Een uur later werd ik inderdaad teruggebeld. ze zeiden dat ze samen met KvK werkte en dat ik meer klanten zou krijgen als ik op de bedrijvenpagina nederland bv zou staan. Het was belangrijk dat je op deze site stond als bedrijf omdat iedereen die een bedrijf zoekt dat op bedrijvenpagina doet.. Omdat ze zeiden dat ze samenwerkte met KvK dacht ik dat het wel goed zat en dat elk nieuw bedrijf zich inschreef voor een uitgebreide bedrijven pagina bij de bedrijvenpagina Nederland bv. De vrouw aan de telefoon was ook heel aardig. Ze zei dat het gesprek werd opgenomen, wat ik ook normaal vond. Na onderzoek kwam ik erachter dat het niet om een uitgebreide pagina ging maar om een naamsvermelding met adres, voor in totaal € 99,00. Voor € 99,00 krijg je op menig site de gelegenheid om een tiental foto's te plaatsen met daarbij informatie over de verkoop van je product. Dit had ik niet voor ogen.
Na het telefoongesprek kreeg ik direct een mailtje met Geachte mevrouw Ursem, Gefeliciteerd! De uitgebreide Bedrijfspresentatie van Romy's Foodtruuk is nu geplaatst op Bedrijvenpagina.nl! Vanaf vandaag is uw bedrijf Vanaf vandaag direct bekend onder onze miljoenen bezoekers en dat betekent nieuwe kansen voor uw bedrijf op extra klanten en omzet!
Ik heb na 3 dagen geantwoord op dit mailtje, met daarin de mededeling dat ik afzag van een vermelding op de site van de nederlandse bedrijvenpagina nederland bv. Hierop kreeg ik natuurlijk een reactie met de medeling dat, dat niet kon. Binnen 8 dagen een brief geschreven, dat ik recht had op bedenktijd. Maar dat is een consumentenregel weet ik nu, het betrof nu B2B. Nu kun je als startende kleine ondernemer nog wel in aanmerking komen voor deze consumentenregel en dat heet reflexwerking ( artikel 24 lid 2 Colportagewet).

Ik heb inmiddels de incassobrieven van snijder in huis , 2 stuks en het bedrag is inmiddels € 178,00. stelletje dieven.
Een brief geschreven naar het incassobureau en bedrijvenpagina aangetekend en per mail. Vernietiging overeenkomst wegens oneerlijke handelspraktijk welke leide tot dwaling.
Laatste zinnen van deze brief:
Nogmaals ga ik ervan uit dat ook u met deze voortzetting staakt, elke voortzetting daarvan merken wij nu reeds vooralsdan aan als zonder grondslag en tevens aan als misbruik van bevoegdheid.
Alle daaruit voor mij voortvloeiende schade c.a. zeg ik de bedrijvenpagina nederland bv nu reeds aan.

Volgende keer ga ik factuur sturen met daarop de uren die nodig heb gehad om mij in te lezen om informatie in te winnen. En reken maar dat ik niet snel ben en dat het heel veel uurtjes zijn.

Ik heb nog wat mailverkeer gehad met incassobureau snijder over reflexwerking en zij betwiste dat ik daarvoor in aanmerking kwam en zagen de rechtsgang positief tegemoed.
LAAT JE NIET GEK MAKEN!!! niet betalen, ze leven hiervan, ze hebben geen poot om op te staan. Mocht het zover komen maak ik gehakt van ze.
Ook staat er online van “bedrijvenpagina nederland bv” een valse rechtszaak online.
Geen reflexwerking voor ondernemer van consumentenbescherming. ECLI:NL:RBNHO:2017:1682 bestaat niet, als je deze op de juiste rechtszakenpagina invoerd. 0 resultaat.
NIET BETALEN!! betalen betekend dat je toestemd.
Melden bij kassa, fraudemeldpunten enz.

Ik verwacht nog wel wat dreigbrieven, maar denk niet dat het tot een rechtsgang zal komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh vergeten te melden, er is wel een gesprekstape van het tweede telefoontje, niet het hele gesprek natuurlijk

De tape begint met , wij hebben elkaar natuurlijk eerder gesproken???? (wakker gebeld)  maar willen nu bevestigen dat......

dan komt de hele bevestiging, maar het hele verkooppraatje staat er natuurlijk niet op.

en de algemene voorwaarden staan op de site.
dan kun je deze toch niet doornemen? Deze zijn ook niet voorgelezen tijdens het telefoongesprek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mediatrend en Bedrijvenpagina zijn al jaren terugkerende topics op dit forum. Ze beweren dat alle slechte gewoonten in het verleden zijn gestaakt, maar de klachten blijven terugkomen. Ik denk dat M&M hun call agents toch met verkeerde instructies op pad sturen.

 

Als ze blijven dreigen met rechtszaken dan moet je maar even contact opnemen per PM, ik heb een geluidsopname waarin een verkoper van Mediatrend zegt te bellen omdat ze met de Kamer van Koophandel samenwerken. Dat trucje met een opgesplitst telefoongesprek is een bekende scam. De oprichters van Streya hebben dat bij Mediatrend geleerd. De opname van het tweede deel geeft wel de aanvaarding van de overeenkomst weer, maar niet hoe het aanbod is gedaan. Het is dus een onvolledig bewijs. Je kan beroep doen op dwaling.

 

Een beroep op de reflexwerking wordt sinds enkele jaren alleen bij uitzondering geaccepteerd.

 

Incassobureau Snijder? Dat is een nieuwe naam in dit verband.

Share this post


Link to post
Share on other sites

twabla,

dankjewel als het zover komt dan zal ik daar zeker gebruik van maken.

een brief over oneerlijke handelspraktijk welke leide tot dwaling was al verstuurd naar incassobureau en bedrijvenpagina.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met 'deze is nep'? Dat mag denk ik wat uitgebreider of met meer achtergrondinformatie voor een juiste plaatsing.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

highio

 

Ik doelde op de rechtzaak welke online staat van bedrijvenpagina nederland bv 

,geen reflexwerking voor ondernemer van consumentenbescherming.

dat is een link daar naar toe, deze  rechtzaak van bedrijvenpagina nederland bv is er nooit geweest. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 uur terug, gedupeerde zei:

 

Nee, deze is niet nep. 

 

Quote

deze  rechtzaak van bedrijvenpagina nederland bv is er nooit geweest. 

 

Verwar de wenselijkheid en de werkelijkheid aub niet. Deze rechtszaak is er gewoon geweest en staat ook op diverse openbare juridische bronnen beschreven. 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Klik eens op deze link. Een beroep op de reflex-werking is niet de sterkste tactiek. 

 

Er zijn inmiddels een aantal zaken geweest waarbij aandacht was voor verkoopmethode met tweedelige verkoopgesprekken. Dan wordt het voorgaande verkoopgesprek niet opgenomen en het daaropvolgende bevestigingsgesprek wel. Deze methode geeft verkopers de kans om te verhullen welke aanbod ze aanvankelijk gedaan hebben. Het excuus is: het zou te bewerkelijk en kostbaar zijn om hele gesprekken op te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Klik eens op deze link. Een beroep op de reflex-werking is niet de sterkste tactiek. 

 

Er zijn inmiddels een aantal zaken geweest waarbij aandacht was voor verkoopmethode met tweedelige verkoopgesprekken. Dan wordt het voorgaande verkoopgesprek niet opgenomen en het daaropvolgende bevestigingsgesprek wel. Deze methode geeft verkopers de kans om te verhullen welke aanbod ze aanvankelijk gedaan hebben. Het excuus is: het zou te bewerkelijk en kostbaar zijn om hele gesprekken op te nemen.

1 uur terug, gedupeerde zei:

Oke dankjewel, Ik blijf ook wel bij dwaling. al vind ik zelf dat reflexwerking wel van toepassing is op mij. Ik ben 26 jaar en net op mezelf en heb daarnaast nog een baan, omdat ik er nog niet van kan leven. Ik zit in de horeca en heb nu een foodtruckje en heb absouut geen ervaring met  verkoopovereenkomsten en advertentieverkoop. Ik wist niet dat ondernemen op deze manier bestond. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Oke dankjewel, Ik blijf ook wel bij dwaling. al vind ik zelf dat reflexwerking wel van toepassing is op mij. Ik ben 26 jaar en net op mezelf en heb daarnaast nog een baan, omdat ik er nog niet van kan leven. Ik zit in de horeca en heb nu een foodtruckje en heb absouut geen ervaring met  verkoopovereenkomsten en advertentieverkoop. Ik wist niet dat ondernemen op deze manier bestond. 

 

Op dit forum kun je je argumentatie beproeven.

 

Het is ook zinnig om te mopperen op fora, want Mediatrend zegt tegen iedereen dat deze verkoopmethoden nu niet meer worden gebruikt. Dus als er weer eens een verkoper is die het toch probeert, kunnen ze die op haar vingers tikken en excuus aanbieden aan de gedupeerde klant. En de overeenkomst ongedaan maken.

 

Aan ontevreden klanten heeft Bedrijvenpagina ook niets. :classic_ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Op dit forum kun je je argumentatie beproeven.

 

Het is ook zinnig om te mopperen op fora, want Mediatrend zegt tegen iedereen dat deze verkoopmethoden nu niet meer worden gebruikt. Dus als er weer eens een verkoper is die het toch probeert, kunnen ze die op haar vingers tikken en excuus aanbieden aan de gedupeerde klant. En de overeenkomst ongedaan maken.

 

Aan ontevreden klanten heeft Bedrijvenpagina ook niets. :classic_ninja:

 

Fora,  waar kan ik dat vinden? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-3-2019 om 18:49, Peetvm zei:

heb ik me met mijn bedrijfje (metaalbewerking) ingeschreven bij de kvk.

 

Heeft de KVK je bij inschrijving niet gewaarschuwd voor dit soort telefonische colportage?  Dochter van vrienden van mij werd bij inschrijving (wel) summier op de hoogte gebracht van dit soort praktijken. Direct na haar inschrijving heb ik haar alle trucs nog eens uitgebreid verteld, Die laat zich dus door niemand meer een oor aannaaien. 😁

 

Heeft de KVK eigenlijk geen zorgplicht in deze, tenslotte verpatsen ze nieuwe inschrijvingen al jaren aan allerlei figuren met al dan niet louche verkooppraktijken. Heeft de KVK nog een webcare? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij hier tegen aan kijken. En of hun plannen om te stoppen met verkopen van allerlei bestanden voldoende zijn om dit soort uitwassen te doen stoppen.

 


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, henkh zei:

 

Heeft de KVK je bij inschrijving niet gewaarschuwd voor dit soort telefonische colportage?  Dochter van vrienden van mij werd bij inschrijving (wel) summier op de hoogte gebracht van dit soort praktijken. Direct na haar inschrijving heb ik haar alle trucs nog eens uitgebreid verteld, Die laat zich dus door niemand meer een oor aannaaien. 😁

 

Heeft de KVK eigenlijk geen zorgplicht in deze, tenslotte verpatsen ze nieuwe inschrijvingen al jaren aan allerlei figuren met al dan niet louche verkooppraktijken. Heeft de KVK nog een webcare? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zij hier tegen aan kijken. En of hun plannen om te stoppen met verkopen van allerlei bestanden voldoende zijn om dit soort uitwassen te doen stoppen.

 

Ze hebben mij daar niet op gewezen, was zo weer buiten. Ik had een afspraak gemaakt voor inschrijving

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, henkh zei:

Heeft de KVK eigenlijk geen zorgplicht in deze, tenslotte verpatsen ze nieuwe inschrijvingen al jaren aan allerlei figuren met al dan niet louche verkooppraktijken.

HenkH, als je de andere topics gevolgd hebt weet je dat de KvK daar mee gaat stoppen.

 

Fora is het meervoud van forum. Je kan ook klagen bij Klacht.nl en op andere plekken. Dat vinden ze niet leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-7-2019 om 23:39, gedupeerde zei:

En of hun plannen om te stoppen met verkopen van allerlei bestanden voldoende zijn om dit soort uitwassen te doen stoppen.

 

Quote

De Kamer van Koophandel (KvK) stopt per 1 juli met de bulkverkoop van adressen van ingeschreven zzp’ers en bestuurders aan derden. Dat maakte de Autoriteit Persoonsgegevens dinsdag bekend.

 

Quote

De Autoriteit Persoonsgegevens pleit daarnaast voor een wijziging van de Handelsregisterwet. Gegevensbestanden als het online adressenbestand worden op dit moment in principe aan iedereen geleverd die geïnteresseerd is. De huidige wet biedt geen mogelijkheid om informatieproducten te weigeren aan derden, die de producten alleen gebruiken voor commerciële belangen.

 

Op 13-7-2019 om 00:25, TwaBla zei:

HenkH, als je de andere topics gevolgd hebt weet je dat de KvK daar mee gaat stoppen.

 

Dat was me bekend TwaBla, 😛maar linksom of rechtsom blijft de kvk een bron van informatie voor lui die deze voor eigen gewin willen gebruiken.


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, dus ze verkopen het niet meer, maar leveren het gegevensbestand nog wel aan iedereen die geïnteresseerd is. Gratis dus.

 

Nee, dus niet.

 

RTL-Z legt het iets beter uit. Hoop ik.

 

Het zogeheten product Adressenbestand Online is vanaf 1 juli verleden tijd en dus kunnen listbrokers niet meer de kraan opendraaien en wekelijks of maandelijks een uitdraai maken van verse ZZPers. Liefhebbers kunnen nog wel één voor één door het handelsregister bladeren; dat was althans de bedoeling. Misschien kan iemand eens checken wat wel en niet meer kan. Voor een nieuw topic over KvK en ZZP-adressen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit oplichtersbedrijf doet niet anders dan nieuwe ondernemers oplichten, die zich net in hebben geschreven bij de kvk. We hebben direct teruggebeld en geannuleerd, maar dat kon volgens hun al niet meer. Er zouden zogenaamd al kosten zijn gemaakt. Na het deponeren van klachten op verschillende fora, waaronder trustpilot, klacht.nl en googlereviews, volgt dan het verzoek om een kleiner bedrag te betalen. Wanneer je ook daar niet mee in stemt, want het blijven gewoon dieven middels acquisitiefraude, volgt er het aanbod om de hele rekening weg te strepen. Je moet dan, volgens dit tuig, wel je klachten en reviews verwijderen. Gaan we dus niet doen, in tegendeel, er komen er nog veel meer bij te staan. Sleep ons maar voor de rechter, aangezien we ook een bandopname hebben, waarin de medewerkers dit aanbieden. Deze aanbiedingen en verlagingen van het bedrag geven al aan dat ze geen poot hebben om op te staan en nat gaan voor dwaling in een rechtszaak. Daar laten we het dan ook op aankomen als deze oplichtersbende het waagt om alsnog een rekening te sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je bent blijkbaar boos, maar je bewijst je eigen zaak geen dienst door te schelden. Boze klanten mogen hun leverancier beschrijven in smalende termen, zo heeft de rechter eerder vastgesteld. Maar op fora en blogs worden dit soort berichten doorgaans opgekuist of verwijderd. Daar heb je niets aan. Beschrijf wat er feitelijk gebeurd is en laat de conclusie aan de lezer over.

 

Ik verzamel overigens dit soort geluidsopnames, ook om andere boze klanten bij te staan bij hun klachten over online gidsen die ondernemers babbelcontracten verkopen. Babbelcontracten zijn overeenkomsten die ontstaan door een misleidend verkoopgesprek (niet opgenomen) gevolgd door een vastleggingsgesprek (wel opgenomen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 50 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept