• 0

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

IK heb me vanmiddag weer een advertentie laten aansmeren voor € 120,00 op deze website. Uiteraard met wat extra regels tekst en website. Ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier wel eens van had gehoord, en of dit nou wel zo verstandig van me is geweest.

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor een zakelijke overeenkomst geldt volgens de wet geen bedenktijd, dus ook als je niet akkoord bent gegaan met algemene voorwaarden (je hebt die immers niet gezien)  zit je er nog steeds aan vast. Je kunt natuurlijk proberen om er onderuit te komen, maar als dat niet lukt mag je blij zijn dat het maar om € 150,00 gaat. Meestal gaat het in dit soort gevallen om duizenden euro's.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Klaag luidkeels op diverse plekken en stuur een email naar Iduna (directeur Mediatrend) of Charrel (marketing manager Mediatrend) want die willen absoluut niet dat hun bedrijf of Bedrijvenpagina geassocieerd worden met zulke dubieuze verkooptechnieken die de medewerkers op hun call-center soms gebruiken (zoals suggereren dat ze samenwerken met de KvK terwijl ze daar alleen maar adressen van kopen) dan is de kans groot dat jouw 'overeenkomst' geannuleerd wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Overigens vind ik 150 euro ex btw voor een snelcursus ondernemen best schappelijk. Als je ziet wat je voor die prijs allemaal hebt geleerd:

 

- Consumenten hebben bescherming. Ondernemers? Nul!

- In de vijver voor nieuwe ondernemers zwemmen haaien.

- Dat iemand "KVK" zegt, wil niet zeggen dat ze voor de KVK werken.

- Zeg nooit zomaar "ja".

- Een product of dienst dat het waard is te kopen, is het waard om de tijd voor te nemen om over na te denken.

- en vast nog meer.

 

Zorg wel dat je ervan afkomt. Als dit een abonnement is, moet je volgende week/maand/jaar weer betalen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Als iedere starter zich eerst eens terdege zou informeren op de site van de KVK, voordat hij/zij zich inschrijft, zou hij/zij onder de tab "Advies en Inspiratie" ook deze "5 Tips om acquisitiefraude te voorkomen" vinden. Misschien zou de KVK hier nog eens extra op kunnen wijzen  dmv een flyer die bij een bezoek aan de KVK aan de nieuwe ondernemer wordt uitgereikt. Gezien het aantal slachtoffers dat deze oplichters maken is dat echt geen overbodige luxe maar bittere noodzaak.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Niet betalen!!! maar een brief schrijven, betreft vernietiging overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk welke leidde tot  dwaling. Mocht het tot een rechtszaak komen, wat niet gebeurd, hebben ze geen poot om op te staan. Er zijn genoeg gedupeerde die willen getuigen. Stuur de brief aangetekend per post en over de mail met ontvangstbevestiging. en niet meer reageren.  Vervolgens krijg je een factuur van incassobureau Snijder, zijn ook volhouders. stuur hen dezelfde brief als je naar het desbetreffende bedrijf hebt gestuurd. Niet meer reageren ook de mails niet openen helemaal negeren. Ik hoor wel wanneer ik moet getuigen. Als je heel eerlijk bent weet je eigenlijk wel dat het een fout bedrijf betreft. Een degelijk bedrijf met echt ondernemerschap wil toch een eerlijk product verkopen?

Link naar reactie
  • 0
Op 28-2-2020 om 08:28, Rewe21 zei:

Helaas is dit nare bedrijf er ook in geslaagd om bij mij 150 euro ex de btw af te pakken.

 

Nadat er per mail bezwaar is gemaakt tegen de misleidende verkoop van Bedrijvenpagina kwam het eerste aanbod om de factuur voor opname in deze online gids voor de halve prijs.

 

Op advies van dit forum om nog eens bezwaar te maken maar nu ook de directeur en marketingmanager in de correspondentie te betrekken (die mailen mij namelijk dat Mediatrend - eigenaar Bedrijvenpagina - al lang geleden afscheid heeft genomen van dit soort telefonische babbeltrucs) kwam alsnog het verlossende woord.  De nota is geannuleerd.

 

Quote

Wij verkrijgen de gegevens van de Kamer van Koophandel , verder staan wij hier los van, ik heb u verder niet medegedeeld dat wij een samenwerkingsverband met de Kamer van Koophandel hebben.  Het klopt dat ik aangeboden heb de kosten te halveren en de looptijd ook, het betreurd mij dan ook dat u niet akkoord bent gegaan met mijn handreiking. Ik ben intern overleg gaan plegen, wij hebben besloten de overeenkomst te annuleren en de kosten te laten vervallen, de overeenkomst zal dan per vandaag niet meer worden gecontinueerd. 

 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

 

Maar ik kreeg ook een verzoek de namen van deze directieleden niet meer te noemen op dit forum, omdat ze zo hun best doen om dit soort praktijken te voorkomen. Ik zou in hun plaats 's morgens eens goed in de spiegel kijken en me afvragen: waar ben ik in godsnaam in terecht gekomen?

 

Want twee weken na dato ontvangt de gedupeerde ondernemer aanmaningen om alsnog te betalen. Het is een zootje bij Mediatrend.

 

Moeten we ook nog even melden dat Mediatrend een paar jaar geleden een heel dure advocaat had ingehuurd om dit topic van het forum te verwijderen. En nadien zo ongeveer elke twee jaar opnieuw een poging doet met een verzoek tot verwijdering. We hebben ons leven gebeterd...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, TwaBla zei:

Want twee weken na dato ontvangt de gedupeerde ondernemer aanmaningen om alsnog te betalen. Het is een zootje bij Mediatrend.

 

Dit klopt, ik heb afgelopen week meerdere berichten en telefoontjes ontvangen van Bedrijvenpagina.nl. Hierin gaven ze mij aan dat ik alsnog de factuur moest betalen omdat hun kosten hebben gemaakt voor het aanmaken van de bedrijfspagina. Ik heb het mailtje waarin ze mij bevestigen de overeenkomst te annuleren en de kosten te laten vervallen naar hun administratie gemaild. Hierin heb ik ze vriendelijk verzocht geen verder contact vanaf hun kant met mij te zoeken.

 

Ik hoop daarom ook dat ik nu van deze partij af ben. 

Maar ik hoop voornamelijk dat ze geen andere startende ondernemers duperen (al betwijfel ik dit).

Link naar reactie
  • 0
Op 21-10-2019 om 09:43, blowkonijn zei:

Dit oplichtersbedrijf doet niet anders dan nieuwe ondernemers oplichten, die zich net in hebben geschreven bij de kvk. We hebben direct teruggebeld en geannuleerd, maar dat kon volgens hun al niet meer. Er zouden zogenaamd al kosten zijn gemaakt. Na het deponeren van klachten op verschillende fora, waaronder trustpilot, klacht.nl en googlereviews, volgt dan het verzoek om een kleiner bedrag te betalen. Wanneer je ook daar niet mee in stemt, want het blijven gewoon dieven middels acquisitiefraude, volgt er het aanbod om de hele rekening weg te strepen. Je moet dan, volgens dit tuig, wel je klachten en reviews verwijderen. Gaan we dus niet doen, in tegendeel, er komen er nog veel meer bij te staan. Sleep ons maar voor de rechter, aangezien we ook een bandopname hebben, waarin de medewerkers dit aanbieden. Deze aanbiedingen en verlagingen van het bedrag geven al aan dat ze geen poot hebben om op te staan en nat gaan voor dwaling in een rechtszaak. Daar laten we het dan ook op aankomen als deze oplichtersbende het waagt om alsnog een rekening te sturen.

Beste,

mij hebben ze meerdere mails gestuurd ent aanmaningen en nu wil incasso Snijder een rechtszaak beginnen tegen mij. Ik ga de rechtszaak aan, omdat ik wil dat deze oplichters ophouden. Zou je je opnames kunnen sturen ? 

Link naar reactie
  • 0
Op 28-2-2020 om 09:15, TwaBla zei:

Klaag luidkeels op diverse plekken en stuur een email naar Iduna (directeur Mediatrend) of Charrel (marketing manager Mediatrend) want die willen absoluut niet dat hun bedrijf of Bedrijvenpagina geassocieerd worden met zulke dubieuze verkooptechnieken die de medewerkers op hun call-center soms gebruiken (zoals suggereren dat ze samenwerken met de KvK terwijl ze daar alleen maar adressen van kopen) dan is de kans groot dat jouw 'overeenkomst' geannuleerd wordt.

Beste,

zou je mij de mails kunnen geven van mediaterend en de namen hierbij! Ik vind het echt verschrikkelijk dat zoveel mensen hier de dupe van worden. Nu willen ze een rechtszaak tegen mij beginnen. Ik ga deze aannemen omdat ik wil dat dit stopt! 

Link naar reactie
  • 0

Als startende zzp’er ben ook ik benaderd door bedrijvenpagina. Ze waren zeer onvriendelijk en drongen erg aan. Ik moest een telefonische overeenkomst aangaan waarop ik aangaf ‘ ik vind dit allemaal nogal wat, ik wil er eerst over nadenken’. Mw gaf toen op een nogal dreigende manier aan dat ik dit MOET doen voor mijn bedrijf. Later helaas toch mezelf laten misleiden door akkoord te gaan. 
 

Ik heb nooit een bevestiging gehad via de mail. Ik werd continu gebeld door bedrijvenpagina om mij te herinneren aan deze overeenkomst. Waarbij ze me zelfs op een lachende manier toespraken mij niet met rust te laten. 
 

Nu heb ik een incasso gekregen via het incasso bureau snijders. Ik heb ze een mail gestuurd dat ik aangiften heb gedaan en geen enkel contact meer wens. Zij hebben mij een geluidsopname gestuurd van het gesprek ( alleen de laatste 8 min waarop ik dus akkoord ga). Ze zeggen dat ik moet betalen om dagvaarding te voorkomen.. 

 

iemand tips wat ik nog kan doen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.