Jump to content
lmuilkens

Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

Recommended Posts

Ga nooit zomaar in op ongevraagde aanbieding van advertenties enzo. Er zijn zoveel verhalen bekend die verkeerd zijn afgelopen. Het bedrijf 'IJssel Media Groep' is ook bij mij bekend en ze boden me toen ook een advertentiemogelijkheid aan. Na een grondige speurtocht op het internet kwam ik erachter dat ze het boekje al een aantal jaar verkochtten, terwijl ze zeiden dat het de eerste uitgaven was (want ik wilde een oud exemplaar ontvangen). Toen ik dat zei, waren we 'ineens' uitgepraat... ???

 

Voorlopig laat ik het adverteren voor wat het is... :-\

 

Ben laatst 2 keer benaderd door "Alle Kleuren", dat heb ik ook niet gedaan omdat het absoluut niet bekend is. Dat was dan voor een banner op de website, en niet in een magazine o.i.d.


YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joost_k

Oeps, volgens mij sjok ik een beetje achter het topic aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D Tenminste iemand die nog ontopic is (uitgaande van het originele topic).

 

Het is inderdaad een oud topic waar ik vandaag wat nieuw leven in heb geblazen. Ik was op zoek naar wat informatie over adverteren. Ik wou weten hoe het is vergaan met de starter van dit topic. Uiteindelijk kreeg ik de info aangeboden die ik eigenlijk zocht.

 

De negatieve ervaringen zijn aan de overhand. Uitgaande van de overige reacties denk ik dat ik er goed aan doe zelf goed na te denken over de te bereiken mensen. Vervolgens kan ik het beste zelf zoeken naar media waar ik kan adverteren in plaats van dat zij mij opzoeken.

 

Sowieso laat ik dit soort aanbiedingen altijd eerst bezinken. Morgen word ik teruggebeld. Ik had dus voldoende tijd om de jullie, vertrouwede HL-leden, er even bij te betrekken. Nogmaals dank voor jullie support!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je iets met advertenties willen doen, zorg dan:

  • Voor een exemplaar van de vorige editie (je weet dan hoe het eruit komt te zien)
  • Duidelijkheid over het ledenbestand (versturen aan uw doelgroep is niet voldoende, laat ze maar uitleggen wie dat is en waar ze naar sturen)
  • Misschien is er een onderzoek beschikbaar over het blad / uitgave / etc. (kvk krant heeft een uitgebreid onderzoek gedaan, waardoor je precies weet wat de doelgroep is en welke onderdelen goed gelezen worden).

 

Bedankt voor je praktische tips. Die gaan in de knipselmap :-)

 

Mij vertelden ze dat de boekjes gratis uitgaven waren.

 

Wat betreft het ledenbestand, dat is moeilijk te controleren. Ze kunnen natuurlijk veel zeggen.

 

Verder was mijn eerste indruk van het bedrijf wel goed. Ik kreeg duidelijke informatie. Verder hoefde ik pas na de verspreiding van het boekje te betalen. Ik zou eerst zelf een exemplaar van het boekje ontvangen ter controle. Ze hadden het ook over een 'accountants-verklaring'. Weet iemand wat daarmee werd bedoeld? Ik zou ermee moeten kunnen controleren dat 'de doelgroep' inderdaad het boekje heeft ontvangen. Ik hoefde pas als alles in orde was te betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik weer iets leuks van die mensen:

 

Ze vertelde dat het om een oplage van 2.500 stuks ging en de boekjes werden verstuurd naar de eindbeslissers. De doelgroep was de overheid en er zou per regio maar één advertentie inkomen uit dezelfde branche (dus geen advertenties van andere bedrijven met hetzelfde aanbod).

 

Denk hier eens logisch overna...

 

De beslisser? Die is voor iedere branche / product / dienst verschillend. Dus met een oplage van 2.500 stuks redden ze nooit een complete dekking!

 

Geen advertenties van concurrenten uit de regio? Waarom zou een gebruiker dat boekje dan gebruiken? Iedereen wil toch kunnen vergelijken... dat is de kracht van bijvoorbeeld 'de gouden gids'. Het boekje zal waarschijnlijk niet of nauwelijks gelezen worden...

 

Inhoud? Wat staat er verder in? Alleen advertenties? Dan leest niemand het...

 

Zo'n verklaring zegt volgens mij helemaal niets en het 'achteraf betalen' ook niet. Als alles is geleverd volgens afspraak, dan moet je gewoon betalen (en zo brengen ze het).

 

Persoon


Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik weer iets leuks van die mensen:

 

Ze vertelde dat het om een oplage van 2.500 stuks ging en de boekjes werden verstuurd naar de eindbeslissers. De doelgroep was de overheid en er zou per regio maar één advertentie inkomen uit dezelfde branche (dus geen advertenties van andere bedrijven met hetzelfde aanbod).

 

Denk hier eens logisch overna...

 

De beslisser? Die is voor iedere branche / product / dienst verschillend. Dus met een oplage van 2.500 stuks redden ze nooit een complete dekking!

 

Geen advertenties van concurrenten uit de regio? Waarom zou een gebruiker dat boekje dan gebruiken? Iedereen wil toch kunnen vergelijken... dat is de kracht van bijvoorbeeld 'de gouden gids'. Het boekje zal waarschijnlijk niet of nauwelijks gelezen worden...

 

Inhoud? Wat staat er verder in? Alleen advertenties? Dan leest niemand het...

 

Zo'n verklaring zegt volgens mij helemaal niets en het 'achteraf betalen' ook niet. Als alles is geleverd volgens afspraak, dan moet je gewoon betalen (en zo brengen ze het).

 

Persoon

 

Ja, met die verklaring kwamen ze bij mij ook. Dat gaf volgens hun zekerheid. En ook ik hoefde pas te betalen zodra het boekje er was.

 

In het voorste gedeelte staan een aantal artikelen, van "Met plezier naar je werk" tot "De Wet Poortwachter". Als je het ongevraagd toegestuurd krijgt niet echt interessant toch? Bij die artikelen staan ook al advertenties, en vanaf Blz. 38 beginnen de advertenties, ingedeeld op provincie. Dat gaat tot Blz. 110. Dan krijg je een inhoudsopgave, en nog wat advertenties. Als ik deze indeling zo van te voren had geweten, had ik geen interesse gehad. Maar ben niet zo slim geweest om een vorige editie aan te vragen van het boekje :-[


YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wijze les dus ;D

 

En er zijn duurdere advertenties waarmee je onderuit kan gaan...


Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, 'k heb nu het hele draadje gelezen.......

 

Mijn advies, ga nooit in op advertentieverkopers van media waar je nog niet bekend mee bent. Als je met je vak bezig bent zal je toch zeker wel onderzocht hebben wat je doelgroep leest, luistert, ziet of surft!!

 

Als je er dan toch een keer ingestonken bent, en dat gebeurt want daar leeft een hele volksstam van, zorg dan dat je direct het contract opzegt. DIT IS BELANGRIJK want deze malafide advertentieverkopers werken met stilzwijgende verlenging in de algemene voorwaarden. Wat betekent dat als volgend jaar de faktuur op de mat valt, je reeds te laat bent met opzeggen en dus gewoon moet dokken!!

 

bedrijfsgidsen, faxdirectory, cdrom's, internetportals, agenda's enzovoort ik kan nog wel even doorgaan.

 

Groeten en succes!

Henk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Voordat je een advertentie koopt van een onbekende uitgever, kun je beter een tientje besteden aan het boek Lijmen van Willem Elschot. Daarin beschrijft hij op basis van persoonlijke ervaring hoe een uitgever advertenties verkopen in het zgn Wereldtijdschrift, een blad dat door geen hond ooit gelezen wordt. Het is de oudste truc van de uitgeverij die steeds weer herhaald kan worden omdat er zoveel ondernemers zijn die met hun rug naar de markt werken. Die geen idee hebben wie hun potentiële klanten zijn, wat die mensen doen en welke media ze gebruiken. Laat je niet ompraten, nooit niet.


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vanochtend half negen opgebeld door een dame van Bedrijfsadreswijzer.nl. Ik zou zogenaamd afgelopen jaar geregistreerd zijn geweest op hun site, en of we even adresgegevens konden controleren.

 

Maar mijn gegevens hebben ze helemaal niet, dus wat nou "controleren"?? Ik vroeg op dat punt direct: "Is dit voor een reclame? Dan heb ik er geen interesse in."

 

Zulke mensen moet je direct afkappen. Wat heb je nou aan een bedrijfsadreswijzer met 2 bezoekers per dag.

 

Ik adverteer op google (adsense), werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hele draadje gelezen, pfff...

 

@Imuilkens

Ik hoop voor je dat de advertentie toch meer oplevert dan dat het gekost heeft.

 

Na een eerdere boektip wil ik je toch het boek Calimeromarketing van Karen Romme aanraden. Er zijn ongetwijfeld meerdere goede boeken, maar dit boek is op dit forum vaker genoemd/geprezen en ik heb het net uit. Het is makkelijk te lezen en ik heb er nu al veel aan. Niet alles is nieuw voor me maar er staan veel tips in over hoe je je kleine onderneming met weinig middelen (geld) doeltreffend kunt promoten.

 

Kijk ook maar eens op de website van Calimeromarketing


Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is niets moeilijker dan marketing, denk ik.

:(

Voor de verkoop van mijn goedkope softwarepakketje kan ik heel goed op Marktplaats adverteren. Kosten: € 6,00. Daar krijg ik heel wat bezoekers / kopers van.

Voor de duurderde pakketten moet ik echt elders adverteren. Dat werkt weer niet op Marktplaats.

De marketing van mijn website Leuke Uitjes werkt ook weer heel anders. Ik plaats hiervoor ook wel advertenties op Marktplaats, bij de rubriek recreatie/uitgaan, al levert het niet zo veel bezoekers op. Voor deze website krijg ik echter van de exploitanten van de uitjes gratis tickets zodat ik iedere twee weken een prijsvraag kan uitschrijven: en dat levert wél stromen bezoekers op! De laatste maand had ik zelfs al 30.000 views, terwijl de website nog maar ruim een half jaar bestaat.

Wat ik met dit verhaal duidelijk probeer te maken is dat de marketing voor ieder product weer apart bekeken moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bedrijfsadreswijzer is van MediaTrend Publicaties, die vele webservices ontwikkeld/exploiteerd zoals www.jobsonline.nl. Dus er zit wel ervaring achter zou je denken. Hoe komen ze aan gegevens? Ik denk via anderen. Er staat ook 1 van onze vestigingen in genoemd, met een oud adres.

Ja klopt helemaal, maar alleen ervaring in gouden bergen beloven.

Vb...op alexa.com kun je een indicatie krijgen van de bezoekersaantallen. Zoek eens op kleine bedrijvenzoekers als ilocal of zoekned...daarmee vergelijkt de bedrijfsadreswijzer zich mee...deze komen allemaal voor, alleen bedrijfsadreswijzer.nl komt niet eens voor.

En nu komt het...in het verkoopverhaal zegt men dat de adresgegevens 1260 keer geraadpleegt zijn PER MAAND.

 

-Ten eerste technisch klopt het niet, want je kunt de vermelding niet aanklikken want ze zijn vermeld per 25 en geen teken van een meter of iets dergelijks.

 

-Ten tweede als het wel zo zou zijn, hadden ze allang in alexa.com gestaan.

 

Advies mag duidelijk zijn...alles vemijden wat met Mediatrend te maken heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je doelgroep? Bereik je deze met je advertentie? Zo niet dan is het zonde geld. Hou je bij waar de reacties vandaan komen, bijvoorbeeld uit tijdschrift X of Y? En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan met vragen die van toepassing zijn voordat je een advertentie gaat plaatsen.

 

Als de telefonist(e) niet weet waaruit de doelgroep uit bestaat van de publicatie waar jou advertentie in dient te verschijnen kan je beter direct stoppen. Schoolvoorbeeld van geldweggooien als je in dat soort uitgaven adverteert.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies... die zelfde lui van van Mediatrend

(of Bedrijfsadreswijzer, waar ze zich ook voor uitgeven) tis allemaal 1 pot nat. Ze probeerde mijn bedrijf (een aannemersbedrijfje) op hun website "bouwenverbouw.nl" te zetten. Eerst brachten ze het telefonisch zo dat het zo leek dat het een soort boekwerkje was, wat gratis verspreid werd. Maar toen ik daar ff op doorvroeg, was het ineens een internetpagina die enorm populair was volgens hun. Dus ik eerst kijken en ziet er idd grafisch goed uit alleen volgens mij kijkt echt niemand daarop als die op internet zoekt (je gebruikt dan toch automatisch de bekende sites en heb nog nooit een advertentie van die gasten gezien).

Dus werd kwartiertje later alweer opgebeld (ik had gezegd dat ik zelf zou terugbellen als ik interesse zou hebben), maar bleef vriendelijk en vertelde dat ik geen belangstelling had.

Nou wat denk je, meteen ging het bod van 210 euro per jaar naar 100 per jaar en moest het echt doen anders zou ik heel veel klanten mislopen...nou niet dus..heb vriendelijk bedankt en resoluut de hoorn erop gelegd. Zulke bedrijven zouden ze moeten aanpakken. Weet iemand hoe?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Nou wat denk je, meteen ging het bod van 210 euro per jaar naar 100 per jaar en moest het echt doen anders zou ik heel veel klanten mislopen.....

 

Nou nou, wat een aanbieding. Ik had vanmorgen de Goudengids aan de lijn, en daar beginnen de advertentiemogelijkheden al bij 124 euro. Iets meer exposure dan www.bouwenverbouw.nl denk ik.

 

(daarnaast, nu is hier genoemd is komt Higherlevel straks in google lekker boven hun eigen site te staan.... ;D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou, wat een aanbieding. Ik had vanmorgen de Goudengids aan de lijn, en daar beginnen de advertentiemogelijkheden al bij 124 euro. Iets meer exposure dan www.bouwenverbouw.nl denk ik.

 

(daarnaast, nu is hier genoemd is komt Higherlevel straks in google lekker boven hun eigen site te staan.... ;D )

Precies, ik heb daar ook geadverteerd. Dan gooi je je geld tenminste niet weg zoals bij bouwenverbouw.nl of dat andere ding van mediatrend, bedrijfsadreswijzer.nl.

Maar is er naast het negeren en afwippelen geen collectieve manier om dit soort bedrijven aan te pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats van negeren en afwimpelen heb ik 't laatst van een call-center-ondernemer de volgende tip gekregen: ga vragen terug stellen, vooral over de ervaringen van de verkoper met het product (heeft ie meestal niet), of, nog beter: ga jouw product verkopen. Bellen ze niet meer terug :D .

 

En levert me ongeveer 10 hilarische minuten per week op.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulke bedrijven zouden ze moeten aanpakken. Weet iemand hoe?

 

Misschien is dit wel wat tegen die lage en oneerlijke verkooppraktijken van Mediatrend... http://www.internet-fraude.nl/. Als er veel meldingen binnenkomen kan er actie ondernomen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er onlangs door de KvK voor gewaarschuwd.

Wat voor mij de doorslag gaf was de zin:

U bent op onze site gezet DOOR de KvK. Dat is pertinente onwaarheid.

Stink er niet in! Vraag altijd een goede offerte per e-mail of post, zonder te tekenen of ja te zeggen.

Bovendien: ondernemen is je doelgroep kennen! Wie gaat er nou zomaar in op zo'n telefoontje? Beetje dom hoor.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees een paar berichten over telefonische verkoop.

 

Ik heb wel een erg leuke tip wanneer je ongevraagd wordt opgebeld met "a offer you can't refuse"

 

Excuses, is niet echt een antwoord of reactie op de vraag... maar wel toepasselijk lijkt mij.

 

Tom Made is een Amerikaans comedian. Hij heeft de gewoonte de telefoontjes op band op te nemen. Wanneer hij gebeld wordt door een marketier, neemt hij ze in de maling. Erg adrem.

 

http://www.youtube.com/watch?v=un_PjRXV5l8

 

 


Professionele designers ontwerpen jouw logo, huisstijl of website voor een bedrag dat je zelf bepaalt! Meer dan 570 ontwerpers.

www.logomatch.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept